Auteur Topic: Madrid  (10412 keer gelezen)

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Re: Madrid
Reactie #15 Gepost op: 03 juni 2009 – 14:37:18
Ik vertrek op 11 juni (tot 14 augustus) naar Madrid, en ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere personen. Met name op sartoriaal gebied.

Ook ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met Burgos Camiseria en wat daar de prijzen zijn? Ik heb niet een heel groot budget, dus vandaar.

Ik heb ervaring met Burgos.
Ik ben erg blij met mijn hemden van Burgos het is al weer twee jaar geleden dat ik mijn laatste daar kocht en heb er toen 297 euro voor betaald. Maar ik had een van de duurste stoffen moet ik er wel bij vermelden ;) Tegenwoordig kom ik bij een iets minder bekende overhemdenmaker maar wel een heel goede.

Madrid barst van de kleermakers en overhemdenmakers. Je moet ze alleen weten te vinden en een beetje Spaans praten ;)
Ook kan je er prima terecht voor maatschoenen en gewone klassieke kledingzaken met goede kwaliteit spullen.

stuur me een PM als je meer wilt weten. Ik ben er zelf ook redelijk vaak en misschien dat ik in die tussentijd dat jij daar bent nog een reisje die richting uit plan. Dan geef ik je graag een rondleiding langs mijn favoriete winkels en restaurants.

Heb je overegins al een hotel? Anders kan ik je ook nog wel een paar aardige hotels aanraden.
Return to innocence...

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Madrid
Reactie #16 Gepost op: 03 juni 2009 – 14:43:06
Ik heb ervaring met Burgos.
Ik ben erg blij met mijn hemden van Burgos het is al weer twee jaar geleden dat ik mijn laatste daar kocht en heb er toen 297 euro voor betaald. Maar ik had een van de duurste stoffen moet ik er wel bij vermelden ;) Tegenwoordig kom ik bij een iets minder bekende overhemdenmaker maar wel een heel goede.

Madrid barst van de kleermakers en overhemdenmakers. Je moet ze alleen weten te vinden en een beetje Spaans praten ;)
Ook kan je er prima terecht voor maatschoenen en gewone klassieke kledingzaken met goede kwaliteit spullen.

stuur me een PM als je meer wilt weten. Ik ben er zelf ook redelijk vaak en misschien dat ik in die tussentijd dat jij daar bent nog een reisje die richting uit plan. Dan geef ik je graag een rondleiding langs mijn favoriete winkels en restaurants.

Heb je overegins al een hotel? Anders kan ik je ook nog wel een paar aardige hotels aanraden.

Heb je nog andere adressen behalve Carmina?
cyka blyat

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Re: Madrid
Reactie #17 Gepost op: 03 juni 2009 – 15:14:50
ja
Return to innocence...

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Madrid
Reactie #18 Gepost op: 03 juni 2009 – 15:19:33
Druk baasje die Tim.

Seneca

  • Gebruiker
  • Berichten: 170
    • Bekijk profiel
Re: Madrid
Reactie #19 Gepost op: 04 juni 2009 – 01:18:24
Citaat
Heb je overegins al een hotel? Anders kan ik je ook nog wel een paar aardige hotels aanraden.
Ik heb ervaring met Burgos.
Ik ben erg blij met mijn hemden van Burgos het is al weer twee jaar geleden dat ik mijn laatste daar kocht en heb er toen 297 euro voor betaald. Maar ik had een van de duurste stoffen moet ik er wel bij vermelden ;) Tegenwoordig kom ik bij een iets minder bekende overhemdenmaker maar wel een heel goede.

Madrid barst van de kleermakers en overhemdenmakers. Je moet ze alleen weten te vinden en een beetje Spaans praten ;)
Ook kan je er prima terecht voor maatschoenen en gewone klassieke kledingzaken met goede kwaliteit spullen.

stuur me een PM als je meer wilt weten. Ik ben er zelf ook redelijk vaak en misschien dat ik in die tussentijd dat jij daar bent nog een reisje die richting uit plan. Dan geef ik je graag een rondleiding langs mijn favoriete winkels en restaurants.

Heb je overegins al een hotel? Anders kan ik je ook nog wel een paar aardige hotels aanraden.
Vanaf 10 juni woon ik (als goed is) in de wijk Anton Martin in een appartement. Dus qua slaapplaats zit het wel goed.

In ieder geval bedankt. Overigens is mijn Spaans (nog) niet heel goed, daar wordt aan gewerkt. Ik stuur je een PM!
All art is an imitation of nature.

Snob

  • Gebruiker
  • Berichten: 780
    • Bekijk profiel
Re: Madrid
Reactie #20 Gepost op: 13 maart 2011 – 10:28:18
Onlangs 6 dagen in Madrid geweest.
Ongeloofelijk mooie stad, heeft een Parijse grandeur maar dan meer op mensenmaat.

Verbleef in het ME Hotel by Melia op de Plaza Santa Anna, pal in het centrum.
Heel mooi, smaakvol, modern hotel gelegen in een schitterende historisch pand.
Ruime kamers, aparte dressing, gerieflijke badkamer.
Goed ontbijtbuffet. Schitterende bar, door Condι Nast uitgeroepen tot 2de beste bar ter wereld - for what it's worth...
Ontzettend vriendelijk personeel die trouwens zeer behulpzaam zijn met suggesties en reservaties maken voor je lunches en diners.
Kortom een aanrader!


Where has all the glamour gone?

Seneca

  • Gebruiker
  • Berichten: 170
    • Bekijk profiel
Re: Madrid
Reactie #21 Gepost op: 14 maart 2011 – 19:15:17
Zeer goede en leuke locatie inderdaad! Ik kan beamen dat Madrid inderdaad een enorme aanrader is.

Nog iets van de stad zelf gezien? ;)
All art is an imitation of nature.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Madrid
Reactie #22 Gepost op: 07 december 2011 – 15:48:04
Willen medio maart 2012 lang weekend naar Madrid.
Wat zijn de places to be?
Hotel, restaurants etc..

Borioli

  • Gebruiker
  • Berichten: 161
    • Bekijk profiel
Re: Madrid
Reactie #23 Gepost op: 09 oktober 2012 – 09:56:54
Kick. Ga binnenkort een weekend naar Madrid. Nog sartoriale aanraders naast Carmina (en in mindere mate Meermin)? Restaurants?

Pico

  • Gebruiker
  • Berichten: 664
    • Bekijk profiel
Re: Madrid
Reactie #24 Gepost op: 09 oktober 2012 – 14:48:35
Kick. Ga binnenkort een weekend naar Madrid. Nog sartoriale aanraders naast Carmina (en in mindere mate Meermin)? Restaurants?

Madrileense shirtmaker :
http://in.camiseriaburgos.com/Home
(zie ook blog Permanent Style)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Madrid
Reactie #25 Gepost op: 09 oktober 2012 – 20:19:42
Je zou ook bij de volgende adressen kunnen kijken.
http://www.man1924.com/en/coleccion.html Adres in Madrid is te vinden onder Nuestras tiendas rechts boven in de balk.
http://landerurquijo.tumblr.com Adres in Madrid is links te vinden.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Borioli

  • Gebruiker
  • Berichten: 161
    • Bekijk profiel
Re: Madrid
Reactie #26 Gepost op: 09 oktober 2012 – 21:14:01
Dank Pico en Gusto voor de adressen.

Soptor

  • Gebruiker
  • Berichten: 247
    • Bekijk profiel
Re: Madrid
Reactie #27 Gepost op: 09 oktober 2012 – 21:24:37
De Carmina-winkel op de Gran Via had afgelopen augustus opheffingsuitverkoop. Er was toen nog maar weinig moois te krijgen. Beter om op de Claudio Coello te gaan kijken, vlak in de buurt bij Meermin. Sowieso is dat een buurt met veel SF-winkels.

Emilio

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.317
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Madrid
Reactie #28 Gepost op: 09 oktober 2012 – 21:50:52
Ja leuke buurt is dat! Vrij gemoedelijk ook voor zon grote stad.


floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Madrid
Reactie #29 Gepost op: 09 oktober 2012 – 21:56:41
Qua eten, El Sobrino de Bσtin is wellicht toeristisch maar leuk om een keer gezien te hebben. Rooftop bar The Penthouse op het dak van Hotel ME Madrid Reina Victoria is cool. Qua stappen zijn er verder legio leuke bars en clubs, kan je weinig foute keuzes maken.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."