Auteur Topic: New Tailor  (231669 keer gelezen)

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #60 Gepost op: 17 maart 2005 – 13:56:59
Citaat van: "gusto napolitano"
Zal geen grote ingreep zijn.

lijkt mij ook niet
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #61 Gepost op: 17 maart 2005 – 13:58:00
Misschien een weekje weg je jasje.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #62 Gepost op: 17 maart 2005 – 13:58:47
Citaat van: "gusto napolitano"
Misschien een weekje weg je jasje.

komt goed uit, want dat ben ik ook  8)
daarbij heb ik meer dan 1 pak gelukkig
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #63 Gepost op: 17 maart 2005 – 14:01:47
Kijk eens aan en je nieuwe komt er binnenkort toch aan na dat die vermaakt is.Zal deze week toch wel zijn.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #64 Gepost op: 17 maart 2005 – 14:03:28
Citaat van: "gusto napolitano"
Kijk eens aan en je nieuwe komt er binnenkort toch aan na dat die vermaakt is.Zal deze week toch wel zijn.

vrijdagmiddag haal ik 'em op
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #65 Gepost op: 17 maart 2005 – 14:05:25
Meestal is het een week.Kan je hem gelijk aan althans na thuis komst :wink:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #66 Gepost op: 17 maart 2005 – 16:32:06
Citaat van: "FokLex"
Citaat van: "Migliore"
Heb er overigens een hele mooie dik leren riem van Leyva gekocht in de kleur van mijn santoni΄s (EUR 59,50), een setje schitterende parelmoeren baleinen α EUR 45,- en last but not least: 2 V-shirts (α EUR45,-). Dit zijn gweldige cut to the bone tshirts met v hals, extra lang en heel smal, van Egyptian Nile delta Cotton. Zonder naden van het dunste en fijnste katoen wat hiervoor mogelijk is. Uitermate geschikt voor onder een shirt!!!


T-shirts ook strak rond de armen?

Hadden ze toevallig nog cognackleurige riemen of iets dat daar op lijkt?


Yip, ook strak langs de armen, en ik heb niets eens echt dikke spierballen :oops:  :wink: ..  Cognac kleur..mmmm  dacht het wel...
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #67 Gepost op: 17 maart 2005 – 16:44:00
Citaat van: "Nexus"
Zo, gisteren bij New Tailor geweest. Was flink aan de late kant (had me verreden in hartje centrum :?) dus had maar drie kwartier ipv anderhalf uur. Te weinig tijd om evt. een pak te laten aanmeten maar ik heb in alle rust hun verschillende pakken kunnen bestuderen.

Jongens, het Poolse pak is werkelijk machtig mooi :shock:. Ik heb o.a. een half gevoerd jasje kunnen inspecteren, en het binnenwerk is echt onberispelijk en perfect vastgezet en afgewerkt. Knoopsgaten zijn zo perfect met de hand gestikt, dat het bijna machinaal lijkt. Pak zit ontzettend soepel (je voelt niet dat je een pak aan hebt) waarbij de armsgaten lekker hoog zitten en het jasje mooi getailleerd is. Revers is heel erg mooi gepiqueerd en uiteraard rollend. Echt gewoon erg Italiaans allemaal (ik zou kunnen zweren dat het een italiaans pak was). Maar dan minder nonchalant qua afwerking (overigens is die nonchalance er wel in te krijgen als je dat wil -- de kleermaker kan bijv. geplooide schouderinzet maken als je dat wenst). Wat ik ook top vond was het pochetzakje. Dit was dus een echt bootje, duidelijk met de hand gemaakt: Attolini dus.

Ik zou deze pakken omschrijven als een combinatie van Britse onberispelijke uitstraling (perfectie) gecombineerd met Italiaanse soepelheid. Ze beginnen bij 1000E en afhakelijk van de stof (ontzettend veel stalenboekjes aanwezig) neemt de prijs toe. Voor een mooie 'doordraagkwaliteit' navy wol van Barberis die ik had uitgezocht zou ik op 1100E komen, all inclusive.

Oh ja, de Engelse lijn bevat inderdaad wat lijm, namelijk op borsthoogte. Het heeft een echte Engelse uitstraling (geen frivoliteiten, maar degelijk) en heeft wat meer body -- je voelt dat je een pak aan hebt. Ik zou voor 'n paarhonderd E meer voor het Poolse pak opteren. Voor het Italiaanse pak zou ik -buiten het feit dat het uit Italie komt- eigenlijk voor mezelf geen grote pluspunten tov het Poolse pak weten te benoemen...

@Huey: true bespoke is ook mogelijk, dan komt de kleermaker/snijder gewoon naar je toe als je dat wil. Kost wel meer natuurlijk ;). Maar dat was volgens de verkoper echt niet nodig wanneer je geen extreem rare lichaamsafwijkingen hebt.




 :lol:  Daar worden we vrolijk van Nexus. Ik zei het toch, kost wat meer, maar dan heb je ook echt meer dan bij SuSu. Ik zou dan in dat geval ook voor het poolse gaan, maar ik weet natuurlijk nu niet direct de verschillen en dus eventueel de meerwaarde daarvan.   Wat ga je nu doe??
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #68 Gepost op: 17 maart 2005 – 17:17:04
Denk dat nexus flink moet nadenken wat te doen :D
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #69 Gepost op: 17 maart 2005 – 17:19:27
Citaat van: "gusto napolitano"
Denk dat nexus flink moet nadenken wat te doen :D



Het is dat ik nu het geld niet heb, maar Ik zou het eerlijk gezegd wel aan durven... Jij???
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #70 Gepost op: 17 maart 2005 – 17:22:34
Heb die pakken nog niet live gezien dus ik kan er niets over zeggen.Maar ga er wel eens een keer langs als ik utrecht aandoe.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #71 Gepost op: 17 maart 2005 – 19:32:52
Ga je er ook een los jasje laten maken, of is dat niet mogelijk?

Huey

  • Gast
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #72 Gepost op: 17 maart 2005 – 19:34:06
Kun je dan een etiketje krijgen. Nexus per Nexus ofzo :P

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #73 Gepost op: 17 maart 2005 – 19:39:01
Ik heb nog ff wat heen en weer gemailed met de verkoper/adviseur (ze reageren altijd snel en goed op mails), en ik denk dat ik het ga doen! Nog fkes over nadenken :P.
 
Van het poolse atelier hebben ze overigens een "snit" ontwikkeld ism italianen. Kenmerken: bootjesvorm pochetzakje, zeer slank getailleerd, etc. Daar zou ik dan voor gaan. En de schouderinzet wat geplooider laten maken wellicht.

Half gevoerd is overigens 75 E duurder, omdat de naden dan perfect moeten worden afgewerkt (kleermaker moet met de billen bloot, zoals Vodka al zei). Maar ik wil wel halfgevoerd, je ziet dan mooi hoe het canvas is vastgemaakt.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[New Tailor] Maatwerk
Reactie #74 Gepost op: 17 maart 2005 – 19:40:11
Citaat van: "Bonne"
Ga je er ook een los jasje laten maken, of is dat niet mogelijk?

Jep, kan ook. Een mooi blauw linnen jasje met opgestikte zakken, halfgevoerd, en enkele split bijv. Lijkt me geweldig. Maar ik ga eerst voor 'n pak denk ik.

Overigens doen ze ook maatbroeken. (met desgewenst knopengulp en bretelknopen). Kosten 200-250 E. De prijs van een Incotex uit het rek dus. Vind ik ook wel wat... ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.