Auteur Topic: New Tailor  (231757 keer gelezen)

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #585 Gepost op: 19 maart 2010 – 15:26:32
Ja jammer want als ik bij Marcel in Utrecht ben laat hij me altijd mooie dingen zien. En hij heeft zelf ook een goede smaak.

Hij liet me trouwens een opengewerkt jasje van hun zien. Helemaal full canvas en tegenwoordig is de boord zelfs van canvas en niet meer van dat vilt. Verder kunnen zij ook de schouder aan laten zetten a la (Italiaans woord:) ).
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Bootstrap

  • Gebruiker
  • Berichten: 919
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #586 Gepost op: 19 maart 2010 – 17:03:30
Marcel is inderdaad wel een goede in Utrecht.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Stansfield

  • Gebruiker
  • Berichten: 591
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #587 Gepost op: 14 oktober 2010 – 09:58:22
http://www.depers.nl/UserFiles/File/De_Pers_donderdag_14_oktober_2010.pdf

Stond nog een stukje van de eigenaar in de Pers over het nieuwe kabinet. Blz 12.


dennisbal

  • Gebruiker
  • Berichten: 434
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #588 Gepost op: 14 oktober 2010 – 10:52:47
Stoere taal.
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Janus

  • Gebruiker
  • Berichten: 776
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #589 Gepost op: 14 oktober 2010 – 11:09:23
En verder vrij weinig.

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #590 Gepost op: 14 oktober 2010 – 11:38:04
Bij Leon Klaver in Oegstgeest, ook alweer een tijdje onderdeel van New Tailor, hebben ze altijd goed spul in huis en geven ze goed advies...

Maar inderdaad, die foto's op hun site... Brrr.... En op die pakken van die Wolbrink val ook aardig wat aan te merken...


Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #591 Gepost op: 14 oktober 2010 – 11:58:04
Wat een smakeloze man. En wat een lulkoek: hoe komt hij er in godsnaam bij dat de term 'sprezzatura' is ontleend aan het Six-portret? Of hebben we weer te maken met een onbenullige reporter?

Caesarius

  • Gebruiker
  • Berichten: 648
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #592 Gepost op: 15 oktober 2010 – 23:39:56
Die Wolbrink kan ik niet uitstaan, ik heb ook dat blauwe boekje van hem eens gelezen, het was de meest tergende toon die ik ooit in een boek heb gezien (waar overigens vrij weinig van klopte).
Always have a better answer.

Caesarius

  • Gebruiker
  • Berichten: 648
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #593 Gepost op: 15 oktober 2010 – 23:45:51
Dat interesseert me vrij weinig, waar Rutte's pakken vandaan komen, daar kan ik niets mee. Nu klopt het wel dat Rutte's kraag nogal de neiging heeft om op te kruipen, maar dat is niets nieuws (voor ons). Knap overigens dat Wolbrink op vage foto's ziet dat Verhagen plakpakken draagt
Always have a better answer.

Advocatus

  • Gebruiker
  • Berichten: 726
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #594 Gepost op: 16 oktober 2010 – 00:06:01
De foto's van dhr. Wolbrink zeggen m.i. al genoeg. De beste man draagt zelf een snoeverig pak met een slecht geknoopte das. De sneer naar de Oger-look snap ik ook niet, dat is toch gewoon een goedkope marketingsneer?
 
Dat interesseert me vrij weinig, waar Rutte's pakken vandaan komen, daar kan ik niets mee. Nu klopt het wel dat Rutte's kraag nogal de neiging heeft om op te kruipen, maar dat is niets nieuws (voor ons). Knap overigens dat Wolbrink op vage foto's ziet dat Verhagen plakpakken draagt

De opmerking over het pak van dhr. Verhagen is inderdaad echt onzinnig zonder meer kennis te hebben van wat dhr. Verhagen precies draagt, uit een ANP-nieuwsbank foto kan je toch niet opmaken of het een geplakt pak is?
Laatst bewerkt op: 16 oktober 2010 – 16:54:59 door Advocatus

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #595 Gepost op: 16 oktober 2010 – 11:11:45
Blauwe Boekje is inderdaad totale onzin. Man heeft zijn bronnen onderzoek niet goed gedaan, maar ja, wat wil: bij de hotelschool en Nyenrode leer ze dat uiteraard ook niet ;)...

En inderdaad haalt hij altijd uit naar Osjee in de pers. Beetje sneu. Als je echt vertrouwen in je bedrijf hebt, heb je het totaal niet nodig om je concurrenten zwart te maken.

De uitspraken over wat voor pakken men draagt, kan naast de foto wellicht gebaseerd zijn op -kuch kuch- grondige analyse van de media (zoiets van: ja, Dhr Wolbrink leest ook kranten en kijkt televisie tegenwoordig). Of iets handgemaakt is kun je er niet uithalen, zelfs niet met HDTV...
Of het ongeplakt is, tsja soms zie je wat giveaways. Maar om gelijk te kunnen concluderen dat iemand een plakpak heeft, nou nee... Volgens mij speelt hij nogal op de man...

Rutte draagt inderdaad pakken met weinig schoudervulling, de veel te ruim op de schouders zijn. Ziet er niet uit, hangt alle kanten op. Heeft inderdaad vaak last van een boord dat niet blijft zitten, dat is iedereen wel duidelijk... Ik vind de fit van zijn pakken niets. Taille trekt ook regelmatig. Lijkt alsof hij een Osjee slachtoffer is die zelf er niet veel verstand van heeft: laat spul van het rek aanmeten dat eigenlijk niet past en denk "het was duur, dus vast goed".

Sommige van die pakjes met zachte schouder, niet degene met 2.5 knoops, kunnen ook rustig van SuitSupply afkomstig zijn... Ken ook een paar mensen die de softshoulder daarvan dragen terwijl hun schouders er niet breed genoeg voor zijn: ziet er ook zo uit.

Maar goed, dat was geloof ik een New Tailor topic ;).

Om dan maar af te sluiten: Het ziet er naar uit dat niemand hier erg onder de indruk is van de kletspraat van dhr. Wolbrink. Misschien moet hij zich toch beter inlezen of laten voorlichten... Naast de kranten lezen en TV kijken wellicht ook regelmatig SF bezoeken ;)?

Janus

  • Gebruiker
  • Berichten: 776
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #596 Gepost op: 16 oktober 2010 – 11:43:58
En ik was nog wel zo behoudend om te zeggen dat dat boekje van 'm 'niet altijd volledig correct' was ;)

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #597 Gepost op: 16 oktober 2010 – 18:12:23
Heb nog nooit iets van New Tailor gezien dat me aanspreekt. Wel een hoop praatjes.

RdB

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.202
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #598 Gepost op: 16 oktober 2010 – 18:16:24
Ik zie in Utrecht toch wel eens leuke dingetjes in de etalage. Ik moest bij een jasje met daarop de Union Jack gelijk aan Charlie denken, toch wel een teken dat ik hier te veel rondhang.

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #599 Gepost op: 17 oktober 2010 – 11:29:29
Ja, in de etalage ziet er het er prima uit. De maakwijze is niets mis mee...