Auteur Topic: New Tailor  (231593 keer gelezen)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Mediamans topic over dramatische kledingaccessoires
Reactie #570 Gepost op: 19 juli 2009 – 12:13:40
Ja, ze noemen het lease maar volgens mij is het in feite gewoon huurkoop, ik neem aan dat je gewoon eigenaar blijft van de pakken? Ik vind het serieus geen gek idee. Je hebt in een keer vier pakken, dus je kan bijna elke dag wat anders aan. Zeg; ca. 1.000,- E per pak, beetje rente en opslag en de starter is voor een kleine 200,- E per maand goed gekleed.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Mediamans topic over dramatische kledingaccessoires
Reactie #571 Gepost op: 19 juli 2009 – 12:17:29
Van hun site:

Citaat
Leasepakken
We introduceren het leasepak. Liefhebbers sluiten een abonnement af voor vier pakken in twee jaar. Daarnaast wordt het pak onderhouden en is het verzekerd. Het onderhoudt bestaat uit het stomen, kleine verstelwerkzaamheden en -als dat nodig is- het wijzigen van de pasvorm. meer

We introduceren het leasepak. Liefhebbers sluiten een abonnement af voor vier pakken in twee jaar. Daarnaast wordt het pak onderhouden en is het verzekerd. Het onderhoudt bestaat uit het stomen, kleine verstelwerkzaamheden en -als dat nodig is- het wijzigen van de pasvorm.

Als u kiest voor een pak van € 1000 dan betaalt u bijvoorbeeld € 191 per maand. De pakken zijn na afloop van de leasetermijn 'gewoon' uw eigendom. Feitelijk praten we dus over financial lease. Het leasebedrag wordt iedere maand automatisch afgeschreven. verberg

Is er al een modje zijn nest uit die dit misschien zou willen verplaatsen naar het NT-topic? :P

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Mediamans topic over dramatische kledingaccessoires
Reactie #572 Gepost op: 19 juli 2009 – 12:49:37
Ja ik ga er ook van uit dat het huurkoop is. Huurkoop is lessee erg handig omdat de betaling over een lange tijd kan worden gespreid, iets wat vaak niet anders kan. Vind het eigenlijk zo gek nog niet.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Mediamans topic over dramatische kledingaccessoires
Reactie #573 Gepost op: 19 juli 2009 – 12:54:35
Wat ze al niet verzinnen.......wel een grappig idee.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Mediamans topic over dramatische kledingaccessoires
Reactie #574 Gepost op: 30 juli 2009 – 12:36:18
Citaat
Als u kiest voor een pak van € 1000 dan betaalt u bijvoorbeeld € 191 per maand.

Dat betekent dus, als ik het goed begrijp, dat je aan het einde van de looptijd van 2 jaar bij 4 van dergelijke pakken hebt betaald: 4 maal 24 maal 191 € = 18.336 € in plaats van 4.000 € - een belachelijk hoog rente-percentage dus ik zou niet weten wie hieraan gaat beginnen.

En die 14.336 € betaal je dan dus voor de verzekering [wat zou dat inhouden, waartegen?], kleine verstelwerkzaamheden, -als dat nodig is- het wijzigen van de pasvorm [wat houdt dat nu weer in?] en stomen...

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.358
    • Bekijk profiel
Re: Mediamans topic over dramatische kledingaccessoires
Reactie #575 Gepost op: 30 juli 2009 – 12:41:49
Dat betekent dus, als ik het goed begrijp, dat je aan het einde van de looptijd van 2 jaar bij 4 van dergelijke pakken hebt betaald: 4 maal 24 maal 191 € = 18.336 € in plaats van 4.000 € - een belachelijk hoog rente-percentage dus ik zou niet weten wie hieraan gaat beginnen.

En die 14.336 € betaal je dan dus voor de verzekering [wat zou dat inhouden, waartegen?], kleine verstelwerkzaamheden, -als dat nodig is- het wijzigen van de pasvorm [wat houdt dat nu weer in?] en stomen...
het staat niet heel duidelijk in de tekst, maar 191 per maand voor 4 pakken is 24*191=4584,- wat mij een stuk aannemelijker lijkt dan 18.000

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Mediamans topic over dramatische kledingaccessoires
Reactie #576 Gepost op: 30 juli 2009 – 12:42:44
Paul, de berekening is iets anders:
2 pakken per jaar, gedurende 2 jaar is 4. Uitgaande van een pak van 800 EUR komt dat op 3200 EUR.
Daarnaast komen er 4 hemden per jaar bij, 8 hemden totaal dus. Uitgaande van 150 per hemd is dat dus 1200 EUR. Een grand total van 4400 EUR dus. Dit allemaal tegen 220 EUR per maand: 5280 totaal in 2 jaar, wat dus op een effectieve rent van 20% komt.

Bron: http://www.newtailor.nl/service/index.php

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Mediamans topic over dramatische kledingaccessoires
Reactie #577 Gepost op: 30 juli 2009 – 13:01:17
Paul, de berekening is iets anders.

OK: maar de tekst blijft voor mij niettemin volstrekt onduidelijk:

"Leasepak

Voor een vast bedrag per maand kunt u twee keer per jaar een pak en vier hemden uitzoeken. Gedurende twee jaar garanderen we pasvorm en verzekeren we uw kleding... meer

Voor een vast bedrag per maand kunt u twee keer per jaar een pak en vier hemden uitzoeken. Gedurende twee jaar garanderen we pasvorm en verzekeren we uw kleding tegen diefstal en beschadiging.
Het maandbedrag is afhankelijk van de prijsklasse van uw pakken. U betaalt bijvoorbeeld € 220 per maand voor een pak van € 800 en vier hemden van € 150 per jaar; de looptijd is minimaal twee jaar. Ook stomen we voor dit bedrag uw pak een maal per jaar en kunt u het elk half jaar laten reconditioneren."

Is die 220 € nu voor 4 of 2 pakken in 2 jaar? En dus totaal 8 hemden.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Mediamans topic over dramatische kledingaccessoires
Reactie #578 Gepost op: 30 juli 2009 – 13:17:23
Inderdaad is de tekst niet erg duidelijk. Maar gezien de eerste alinea gaat over de inhoud van de leaseovereenkomst en de tweede alinea slechts een voorbeeld is ga ik er van uit dat de overeenkomst (minimaal) 2 pakken en 4 hemden per jaar beslaat.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #579 Gepost op: 30 juli 2009 – 13:22:49
Posts over New Tailor-leasepakken uit het topic over dramatische kledingaccessoires afgesplitst naar dit topic.

Edit: ook verschillende topics over New Tailor-pakken samengevoegd.
Laatst bewerkt op: 30 juli 2009 – 13:25:58 door Jesper

Humphrey

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.131
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #580 Gepost op: 31 juli 2009 – 16:19:02
24 maanden 'leasecontract' X EUR 220 = 5.280 (totaalbedrag lease voor 2 jaar)

bestaande uit:

4 pakken X EUR 800 = 3.200

8 hemden X EUR 150 = 1.200

Totaal EUR 4.400

Ofwel: als je zelf iedere maand EUR 220 opzij legt en daarvan in twee jaar vier pakken en acht hemden koopt, ben je nu twee jaar EUR 880 goedkoper uit. Dat betekent één pak of zes hemden extra.

Daarnaast koop je tweemaal per jaar een pak of paar hemden bij; het is dus niet zo dat je in één keer vier pakken en acht hemden rijker bent.
Laatst bewerkt op: 31 juli 2009 – 16:28:43 door Humphrey
Style is never out of fashion

Pax

  • Gebruiker
  • Berichten: 782
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #581 Gepost op: 31 juli 2009 – 16:38:21
En als je dan ook nog een paar pakken en shirts (LCT) in de uitverkoop koopt dan kun je er ook een paar schoenen van Corthay en Edward Green bij kopen.

En dan ben je helemaal het mannetje!
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #582 Gepost op: 01 augustus 2009 – 15:48:28
Met LCT het mannetje? ;)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Janus

  • Gebruiker
  • Berichten: 776
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor
Reactie #583 Gepost op: 14 maart 2010 – 06:22:55
Ik zit net even op hun site te kijken maar dat vind ik toch echt geen reclame... Als ik daar die foto's zie :?



Een bonte verzameling halve clowns, vertegenwoordigers en CDA klerken die niet weten hoe ze hun das moeten knopen...



Gevolgd door een makelaar, iemand die voor het eerste naar de opera gaat en een student met pak van de SuSu, sorry dat ik het zeg. Een rode draad lijken de te lange pijpen te zijn. Iemand die me uit kan leggen waarom ik in godsnaam naar deze winkel zou gaan? Ik heb hun 'blauwe boekje' even doorgelezen, en dat vond ik op zich wel vermakelijk (hoewel niet altijd volledig correct) maar in het licht van deze halfbakken pakken vind ik het eigenlijk alleen maar misplaatst arrogant.

Mediaman

  • Gast
Re: New Tailor
Reactie #584 Gepost op: 14 maart 2010 – 09:15:53
Dit is geen reclame idd, vreemde pasvormen en goedkope fotografie.