Ben benieuwd naar hun nieuwe merk.
Van zijn weblog:
Nu ongeveer een jaar geleden werd ik benaderd door ene heer Dott. Napoletano, voorheen heel lang werkzaam bij Brioni.. Of ik interesse had om eens langs te komen in Milaan om zijn nieuwe baan te komen bewonderen..
Ik heb daar lang over nagedacht, het is nogal wat namelijk, zou ik het doen zou ik het niet doen? Nu was er natuurlijk al een goede opening gemaakt in het topsegment met Isaïa, een product waar Mr Napoletano overigens veel bewondering voor toonde.. (een sportiviteit en eerlijkheid die in de kleding lang niet altijd voor de hand ligt) ” Asole a mano perfetto, Mr. Boone” Dus voor te beslissen of ik zwaar ging investeren heb ik eerst maar eens een bezoekje gebracht aan de stand op de Pitti herenmode beurs in Firenze.. Hier werden we langzaam bedwelmd, de Dom Perignon lieten we maar voor wat het was, want het gaat hier over kleding.. Nu begrijp ik waarom de klanten voor de oprichter van dit bedrijf door de knieën gaan om hem respect te tonen (Hier bestaat respect nog). Wat een product, maar vooral wat een klassieke vorm van lef, prachtige kleurcombinatie’s die “je moet begrijpen, zo niet”, zeggen ze daar, “laat dan maar”.. Kortom een oogstrelend en zinnenprikkelend geheel..
Dus heb ik maar een afspraak gemaakt en toog deze zomer in Juli richting Milaan, om de showroom van dit Napolitaanse mirakel te betreden en daar bedwelmd te raken door een mysterie.. Dan maakt het niet meer uit.. Je begint aan het samenstellen van een volledig pakket waarmee je denkt dat je de wereld kan veroveren,, dit… vicuna, cashmere, linnen/cashmere, zijde, 13 micron, 12,5 micron, kalfsleer, ruiten, kleuren, schouders, limited polo’s, de mooist gemaakte jeans, brutale stretch 5 pockets in waanzinnige kleuren, prachtige dassen, de fraaiste katoenlinnen dress shirts (geloof me, ik ben echt wel wat gewend bij Mazzarelli, maar dit slaat echt alles) pochettes, een leren jas gevoerd met 13,5 micron wol? gewoon doen.. ” Don’t discuss the price, they can sell it in Cannes, so you can do it to.. ” oeff.. Terug in de bus maar even geteld.. (Je moet niet naar prijzen kijken, maar of je het echt mooi vind aldus Mr Napoletano) .. Ik was op slag de armste man van de bus, maar de rijkste qua vreugde vermoed ik Langzaam maar zeker begint het nu te arriveren.. Eerst één jeans als teaser (het lijkt wel een introductie van een nieuwe super auto), straks volgen er wat pakken, om in januari één vna de meest uitgebreide collectie’s te hebben in de wijde omtrek…
Oh ja geheimtip 2 wat betreft restaurants… tussen het hele jonge team van dit product beneden in de keuken de lekkerste pasta en salade’s eten.. Er is speciaal voor deze Napolitanen namelijk een woonruimte bij de showroom waar ze gedurende het verkoopseizoen verblijven en natuurlijk is “la Mama” mee om dit stel genieters en harde werkers te voeden..
En of je wilt of niet je moet mee komen eten.. daarna mag je weer verder werken..
Tussendoor werd me nog even een pak aangemeten, en een mooi jasje zodat ik zelf de magie kon leren waarderen en begrijpen.. En overbrengen naar enkele liefhebbers.. Meestal onopvallende stille genieters.. in de mooiste zin van het woord..
wordt vervolgd.