Poll

Knoopje los of niet?

Geen enkele los.
28 (23%)
Onderste los
57 (46.7%)
Meer dan een los.
24 (19.7%)
Maakt niet uit.
13 (10.7%)

Totaal aantal stemmen: 106

Poll gesloten: 15 augustus 2007 – 22:28:51

Auteur Topic: [Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?  (67888 keer gelezen)

klav

  • Gebruiker
  • Berichten: 266
    • Bekijk profiel
[Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?
Reactie #15 Gepost op: 16 augustus 2007 – 11:27:32
Citaat van: "Bogart"
Ikheb altijd 2 knopen links los,en recht 1 knoop.
anders past mijn jasmouw niet over mijn patser horloge.
 8)


nu je'n breguet hebt hoeft die u-boat toch niet meer? ;)
No degree of dullness can safeguard a work against the determination of critics to find it fascinating.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
[Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?
Reactie #16 Gepost op: 16 augustus 2007 – 11:33:50
U-boat?
Nee,merci.
Heb de echte gehad,
Panerai.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
[Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?
Reactie #17 Gepost op: 16 augustus 2007 – 11:42:55
Sommige hier nemen dingen echt te serieus...

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.368
    • Bekijk profiel
[Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?
Reactie #18 Gepost op: 16 augustus 2007 – 11:44:31
Inderdaad.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
[Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?
Reactie #19 Gepost op: 16 augustus 2007 – 11:50:20
Ik draag overigens altijd 2 knoopjes van de 4 per mouw open. Anders had ik ze wel dicht laten maken.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
[Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?
Reactie #20 Gepost op: 16 augustus 2007 – 11:54:47
Citaat van: "ruby tuesday"
Ik draag overigens altijd 2 knoopjes van de 4 per mouw open. Anders had ik ze wel dicht laten maken.


Ik ook, altijd 4 knoopjes open. Denk dat als je je druk maakt of mensen je een patser vinden dat je dat ook bent  :lol:

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
[Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?
Reactie #21 Gepost op: 16 augustus 2007 – 11:59:21
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Sjees Don, ik vind je een aardige gast maar jij had twee eeuwen geleden geboren moeten worden man :lol:

Soms is 't gepast om dingen niet zo serieus te nemen :!:

On Topique! Wat Migliore zegt! 't zal slechts een enkeling opvallen, en omdat dat dan vermoedelijke een insider zal zijn zal 't hooguit tot een leuk gesprek leiden!


ik hoorde laatst ook in de trein een of andere bralaap zeggen 'geld dat heb je, daar heb je het niet over'. toen dacht ik: precies daarom zit je in de trein en word je niet rondgereden in een jaguar. Neem van mij aan dat bijna iedereen in het bedrijfsleven er mee bezig is wat je verdient en hoe dat in vergelijking met jantje of pietje op een andere afdeling of op een ander kantoor is. hetzelfde geldt voor ondernemers onderling etc etc. het kenmerkende is dat het niet "in the open" gebeurt, maar liefst achter elkanders rug om. dat is wel weer iets typisch nederlands van doe maar gewoon dan doe je gek genoeg.

even on topic. ik heb (maar) twee borrelli pakken met open knoopsgaten. ik heb daarvan altijd alle knopen open.  Waarom: om anders te zijn dan ieder ander die over een of twee knoopjes loopt na te denken. mijn jlc draag ik juist weer vaak onder de manchet. met patserigheid heeft e.e.a. dus weinig te maken.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
[Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?
Reactie #22 Gepost op: 16 augustus 2007 – 11:59:33
Vind ik ook Vortex. Ik schaar patsers toch meer in een andere categorie. Iemand met maatje xxl maar in een Armani Jeans tshirt loop met maatje M/L..

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?
Reactie #23 Gepost op: 16 augustus 2007 – 12:01:54
Ik ga er maar van uit dat Thomasvdv geen patser is anders had die wel hele dagen in club L'amour gezeten en niet hier op dit forum.Een knoopje per mouw kan wel los zal niet echt opvallen op de bruiloft.Wellicht dat alle knopen wel los zullen gaan op de afther party na de ceremonie.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Evan_S

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.269
    • Bekijk profiel
[Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?
Reactie #24 Gepost op: 16 augustus 2007 – 12:02:24
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "ruby tuesday"
Ik draag overigens altijd 2 knoopjes van de 4 per mouw open. Anders had ik ze wel dicht laten maken.


Ik ook, altijd 4 knoopjes open. Denk dat als je je druk maakt of mensen je een patser vinden dat je dat ook bent  :lol:

Hier ook altijd 4 knoopjes open. Mijn garderobe steekt hier in de regio al dusdanig ver boven het gemiddelde uit, dat de 'patserige' knoopjeskwestie ook niet veel meer uitmaakt  8)
Daarnaast vind ik het zelf mooi staan. Soms zelfs met een stukje mouw omgeslagen.

vooghel

  • Gebruiker
  • Berichten: 83
    • Bekijk profiel
[Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?
Reactie #25 Gepost op: 16 augustus 2007 – 13:40:14
Wanneer je het doet omdat de mouw niet over je horloge past, of omdat je het mooier vindt, kan het wat mij betreft zonder enig bezwaar. Ik doe dat zelf ook bij een van mijn RTW-pakken, dat toevallig ook werkende knopen heeft. Bij het verkorten van de mouw zijn de knopen te dicht bij de omslag gekomen, dus ziet het er netter uit om 1 of 2 knopen open te laten.
Maar doe je het om te laten zien dat je een maatpak draagt, dan vind ik het zinloos patsen. Het gros zal het niet eens opvallen, laat staan begrijpen dat het op een maatpak wijst. Zeker omdat er dus ook RTW-pakken zijn met werkende knopen. Een 'kenner' zal aan o.a. de pasvorm en de details al snel kunnen zien dat het een maatpak is, daar hoef je de knoopjes niet voor te openen.
I love a crisp white shirt. It’s arguably the most classic piece of clothing a man can own

thomasvdv

  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
[Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?
Reactie #26 Gepost op: 16 augustus 2007 – 14:06:14
Dank allemaal voor het commentaar.... leuke discussie.

En misschien had ik het wat anders moeten bewoorden... iets in de geest van  : wat vinden jullie mooi?

Interessant trouwens dat de keuze uit gaat naar geen los of meer dan een los (2 x 34%).

Thomas

ps. het feestje is naar aanleiding van mijn eigen bruiloft, kan de bruidegom dus niet overschaduwen ;)
pps. en of ik een patser vind mogen anderen wel beslissen hoor.
ppps. Don, ik ben het wel een beetje met je eens over de stelling dat je er niet over praat (met de uitzonderingen natuurlijk ook).

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?
Reactie #27 Gepost op: 16 augustus 2007 – 17:43:58
En wat gaat het nu worden knoopje los of knoopje vast na al deze info.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

thomasvdv

  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
[Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?
Reactie #28 Gepost op: 16 augustus 2007 – 18:05:57
Citaat van: "gusto napolitano"
En wat gaat het nu worden knoopje los of knoopje vast na al deze info.


Ik denk dat ik er inderdaad eentje los laat... het pak is immers zo gekomen... en kan ik meteen testen of het iemand opvalt. Vermoed van wel trouwens want mijn broers weten dat ik nu een maatpak heb ;) maar dat telt niet echt.

Maar eens kijken of het iemand anders opvalt.

Thomas

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
[Jasje] Knoopjes op de mouw, open of gesloten?
Reactie #29 Gepost op: 16 augustus 2007 – 18:34:59
knoopje open, ik ben wel zo'n patser :')
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol: