Auteur Topic: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen  (57614 keer gelezen)

UneXisted

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters
Reactie #60 Gepost op: 12 oktober 2008 – 14:36:13
Hallo, ik ben op zoek naar zwarte schoenen onder een pak. Aangezien ik student ben en echt heel weinig te besteden heb ben ik op zoek naar "sneaker vormige" schoenen van 100 - 150 euro. Er zijn sowieso weinig mensen van mijn leeftijd die al in dure schoenen rondlopen en het gaat nogal wat geld kosten om de stap te maken naar een volledig outfit. Heeft iemand nog suggesties voor winkels waar ik het beste kan kijken?

Deze schoenen zijn voor op mijn werk en eigenlijk voor elke gelegenheid wanneer ik mijn pak aantrek. Ik ben nu langzaam alles aan het vervangen, waarbij ik begin met schoenen en goede overhemden. Alvast bedankt voor de tips. :)

dech

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #61 Gepost op: 12 oktober 2008 – 14:41:55
Sneaker vormig voor onder een pak?

Ik zou zeggen ga een bij manfield kijken, hoop leuke schoenen voor beginners van rond de 100euro.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #62 Gepost op: 12 oktober 2008 – 15:06:22
Hallo, ik ben op zoek naar zwarte schoenen onder een pak. Aangezien ik student ben en echt heel weinig te besteden heb ben ik op zoek naar "sneaker vormige" schoenen van 100 - 150 euro. Er zijn sowieso weinig mensen van mijn leeftijd die al in dure schoenen rondlopen en het gaat nogal wat geld kosten om de stap te maken naar een volledig outfit. Heeft iemand nog suggesties voor winkels waar ik het beste kan kijken?

Deze schoenen zijn voor op mijn werk en eigenlijk voor elke gelegenheid wanneer ik mijn pak aantrek. Ik ben nu langzaam alles aan het vervangen, waarbij ik begin met schoenen en goede overhemden. Alvast bedankt voor de tips. :)

Tsja. Je kunt natuurlijk proberen om voor €100 een fatsoenlijke schoen bij Manfield te vinden, maar het is makkelijker om pudding tegen de muur te spijkeren. Alles wat ook maar enigszins doet denken aan een sneaker is natuurlijk onzin onder een pak. Tenzij je heel erg 'in touch' wilt blijven met hetgeen in Nederland gebruikelijk is.

In dit geval zou ik gewoon wat langer geld opzij leggen en dan echte schoenen kopen. Eerder in dit topic staan tips.

Groeten,
Don

dech

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #63 Gepost op: 12 oktober 2008 – 15:29:08
Tsja. Je kunt natuurlijk proberen om voor €100 een fatsoenlijke schoen bij Manfield te vinden, maar het is makkelijker om pudding tegen de muur te spijkeren. Alles wat ook maar enigszins doet denken aan een sneaker is natuurlijk onzin onder een pak. Tenzij je heel erg 'in touch' wilt blijven met hetgeen in Nederland gebruikelijk is.

In dit geval zou ik gewoon wat langer geld opzij leggen en dan echte schoenen kopen. Eerder in dit topic staan tips.

Groeten,
Don

Beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad...

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #64 Gepost op: 12 oktober 2008 – 15:30:38
Beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad...

Don heeft principes.
cyka blyat

dech

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #65 Gepost op: 12 oktober 2008 – 15:40:48
Manfield verkoopt overigens ook Van Lier schoenen.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.693
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #66 Gepost op: 12 oktober 2008 – 17:53:33
Briljante post Don.  :mrgreen:

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #67 Gepost op: 13 oktober 2008 – 08:20:25
Tsja. Je kunt natuurlijk proberen om voor €100 een fatsoenlijke schoen bij Manfield te vinden, maar het is makkelijker om pudding tegen de muur te spijkeren. Alles wat ook maar enigszins doet denken aan een sneaker is natuurlijk onzin onder een pak. Tenzij je heel erg 'in touch' wilt blijven met hetgeen in Nederland gebruikelijk is.

In dit geval zou ik gewoon wat langer geld opzij leggen en dan echte schoenen kopen. Eerder in dit topic staan tips.

Groeten,
Don

Hij heeft echter wel smaak,
Mij heeft hij gevraagd naar de prijs van mijn MTO EG Ladbroke's!   :mrgreen:
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Pico

  • Gebruiker
  • Berichten: 664
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #68 Gepost op: 13 oktober 2008 – 15:27:15
@ UnExisted: rek je budget met 20 euro op en ga dan eens kijken bij Zwartjes, anders het advies van Don aannemen

Ik neem aan dat je met sneaker-vormige schoenen gewoonweg sneakers bedoeld? ik ken althans geen sneakervormige nette lederen schoenen.
Als je een pak voor je werk moet dragen kies dan ook voor leren schoenen, je draagt toch immers een pak?
Persoonlijk vind ik een pak gecombineerd met sneakers in een formele omgeving als een vlag op een modderschuit, trek dan géén pak aan.

succes met vinden van passende schoenen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #69 Gepost op: 13 oktober 2008 – 15:47:03


(Fotootje 'geleend' van Menco.)

UneXisted

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #70 Gepost op: 14 oktober 2008 – 15:39:13
@ UnExisted: rek je budget met 20 euro op en ga dan eens kijken bij Zwartjes, anders het advies van Don aannemen

Ik neem aan dat je met sneaker-vormige schoenen gewoonweg sneakers bedoeld? ik ken althans geen sneakervormige nette lederen schoenen.
Als je een pak voor je werk moet dragen kies dan ook voor leren schoenen, je draagt toch immers een pak?
Persoonlijk vind ik een pak gecombineerd met sneakers in een formele omgeving als een vlag op een modderschuit, trek dan géén pak aan.

succes met vinden van passende schoenen.

Ik ga daar zeker een kijkje nemen. Maar ik stuit nu eigenlijk op een onoplosbaar probleem. Mijn schoenmaat is 39/40, dus waarschijnlijk zijn de meeste schoenen veel te groot voor mij. Heeft iemand daar een oplossing voor? Als ik de juiste maat niet kan vinden rek ik mijn budget op tot 200 euro of ik ga tijdens kerst even shoppen in Londen. In Londen zijn de maten geloof ik wat kleiner.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #71 Gepost op: 14 oktober 2008 – 15:53:55
Wanneer je bij de "mode" merken blijft zal het moeilijk worden op deze maat te vinden. De grotere engelse merken zoals C&J (ruim boven je budget) hebben vaak wel uitschieters naar boven en onder qua maat. De kans dat je daar in slaagt in mijnsinziens groter.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

komr

  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #72 Gepost op: 14 oktober 2008 – 21:17:17
Als je toch in London bent, heb je voor 150 euro best een mooie oxford van Shipton & Heneage. Voor een beginnersschoen onder een pak kun je je daar geen bult aan vallen.
"One man's style must not be the rule of another’s."

Fay

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #73 Gepost op: 15 oktober 2008 – 11:54:21
Ik ga daar zeker een kijkje nemen. Maar ik stuit nu eigenlijk op een onoplosbaar probleem. Mijn schoenmaat is 39/40, dus waarschijnlijk zijn de meeste schoenen veel te groot voor mij. Heeft iemand daar een oplossing voor? Als ik de juiste maat niet kan vinden rek ik mijn budget op tot 200 euro of ik ga tijdens kerst even shoppen in Londen. In Londen zijn de maten geloof ik wat kleiner.
Pssst... De oplossing is om naar maat 39/40 te vragen. De rest is te groot voor je.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #74 Gepost op: 15 oktober 2008 – 12:09:03
Ik ga daar zeker een kijkje nemen. Maar ik stuit nu eigenlijk op een onoplosbaar probleem. Mijn schoenmaat is 39/40, dus waarschijnlijk zijn de meeste schoenen veel te groot voor mij. Heeft iemand daar een oplossing voor?
(...)

Je bordje leeg eten? :-s