Auteur Topic: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen  (57678 keer gelezen)

Oris

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.191
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #165 Gepost op: 29 juli 2016 – 11:13:23
Geen probleem hoor, waarschijnlijk koop ik dan deze van Meermin. Moet mij mentaal nog voorbereiden op suθde loafers als twintiger en het komende hoongelach van mijn peers

Hier ook twintiger en kortgeleden begonnen met het opbouwen van een kleding-/schoenenkast.
Na 2 paar gladlederen oxfords (Meermin) ook gegaan voor suede penny loafers (Santoni):

Mijn vrouw vindt ze erg oubollig en ondanks dat ik penny's mooi vind twijfelde ik ook van te voren of het iets voor mij zou zijn. Sinds ik ze heb draag ik ze met veel plezier en ben er echt blij mee.
Mijn volgende worden waarschijnlijk chukka's of suede brogues.

Wolfsen

  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #166 Gepost op: 27 december 2016 – 13:01:59
Ik ben mijn schoen collectie aan het uitbreiden en ik zoek naar nette leren heren schoenen die je kan dragen onder zowel donkere jeans als chinos, zelf heb ik al donker bruine dubbel monk schoen van Shoepassion, omdat deze makkelijk te combineren is met jeans, chinos en een pak.

Maar van de rest weet ik het niet zo goed wat wel je kan combineren en wat juist weer niet. Kan ik bijvoorbeeld een donker bruine plain toe derby er onder doen of is dit te formeel?

NjD72

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #167 Gepost op: 27 december 2016 – 13:33:43

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.890
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #168 Gepost op: 27 december 2016 – 13:37:42
Ik ben mijn schoen collectie aan het uitbreiden en ik zoek naar nette leren heren schoenen die je kan dragen onder zowel donkere jeans als chinos, zelf heb ik al donker bruine dubbel monk schoen van Shoepassion, omdat deze makkelijk te combineren is met jeans, chinos en een pak.

Maar van de rest weet ik het niet zo goed wat wel je kan combineren en wat juist weer niet. Kan ik bijvoorbeeld een donker bruine plain toe derby er onder doen of is dit te formeel?
Ik heb zelf een paar plain-toe derby in parisian Brown.
Is super, draag het zowel onder jeans als onder chinos.
En zelfs onder corduroy.
Het gaat hier wel om wat wijder/grover gesneden broeken.
Omdat mijn derby ook wat grover is.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.388
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #169 Gepost op: 27 december 2016 – 15:29:45
Soulpijpen?

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #170 Gepost op: 27 december 2016 – 16:34:09
20cm 😱

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.890
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #171 Gepost op: 27 december 2016 – 18:23:30

Davidd

  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #172 Gepost op: 12 november 2017 – 17:16:55
Heren,

Ik heb hulp nodig want ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar mijn eerste twee paar herenschoenen maar het schiet niet op. Hang al een tijdje rond op de goodyearwelt subreddit en zoals gebruikelijk daar ben ik net ook geflopt op mijn meermin aankopen, het zit gewoon niet aan mijn voet.

Van de week stijlforum ontdekt en daarom, in combinatie met de meermin flop, toch maar besloten het wat dichter bij huis te zoeken. Gezien ik woonachtig ben in Groningen gisteren bij Torenbeek Schoenen geweest waar ze me uitgelegd hebben dat ik vrij smalle en platte voeten heb, hierom zitten de schoenen van Meermin ook niet. Daar een paar Floris van Bommel aangehad op de 127 leest, zaten als gegoten maar is qua uiterlijk niet wat ik zoek.

Vandaag bij Schoenen-Zaken geweest, ook in Groningen, waar ik de Magnum leest van Greve aan heb gehad, op maat 45 en met een flinterdun zooltje zitten die ook perfect. Als deze Goodyear gemaakt waren was er geen probleem maar wat ik lees over de Blake maakwijze knap ik daar toch een beetje op af.

Mijn budget is zo'n 250,- per paar. Is het mogelijk om hier fijne goodyear schoenen van te kopen of kan ik beter twee paar Van Lier kopen en een beetje doorsparen?

Loake kijk ik momenteel naar maar weet niet zo goed of ik zin heb ik nog zo'n internationaal avontuur.

Alle suggesties, tips, en ideeλn worden enorm gewaardeerd!


guest45

  • Gast
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #173 Gepost op: 12 november 2017 – 17:24:59
Dagje randstad. Passen. Kopen wat het beste zit.
Beter iets dat goed zit dan tig keer de beste p/k achterna te jagen op het net en te eindigen met spul dat je niet past.  Als je later meer 'ervaring' hebt kun je gaan bestellen.

Carlos Santos, Loake, Grenson, vB...

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #174 Gepost op: 12 november 2017 – 17:50:37
^dit

All Tatters

  • Gebruiker
  • Berichten: 228
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #175 Gepost op: 12 november 2017 – 17:56:37
Wat Chris zegt. Plat en smal doet me aan mijn voeten denken (maar bij mij dan weer smal achteraan, wijd vooraan). Bij mij past Meermin ook niet en dat geldt ook voor Loake (leesten allemaal bedoeld voor een voet met meer omvang) en wat andere Engelse budgetschoenen die ik geprobeerd heb. Probeer Carlos Santos eens: heeft prima leesten voor minder volumineuze voeten maar die zijn over het algemeen wel wat puntiger dan de Britse tegenhangers.

Bij mij zitten de 363 van C&J en de meeste Santoni-leesten ook heel goed maar dat is helaas wel boven je budget.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.703
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #176 Gepost op: 12 november 2017 – 18:40:39
Santos inderdaad, bij Both in Rotterdam bijvoorbeeld.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.937
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #177 Gepost op: 12 november 2017 – 18:50:42
Ben wel benieuwd welke damesschoenen je hiervoor had.

Linger

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.533
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #178 Gepost op: 12 november 2017 – 20:13:10
Wat Chris zegt. Zwartjes in Amsterdam heeft ook een vrij breed aanbod. Kun je veel verschillende merken, leesten en modellen in het echie proberen.

Davidd

  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #179 Gepost op: 14 november 2017 – 15:48:36
Top, dank voor jullie input. Dan ziet het er naar uit dat ik komend weekend maar even op en neer naar de randstad moet.
 
Ik denk dat Utrecht, Amsterdam ιn Rotterdam aandoen een beetje veel wordt dus dan denk ik dat Amsterdam het meeste mogelijkheden biedt. Ik zie Zwartjes staan, Sir Max is blijkbaar gesloten, andere goede tips?