Auteur Topic: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen  (57624 keer gelezen)

xcuneytx

  • Gebruiker
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #15 Gepost op: 04 augustus 2007 – 14:17:17
welke kleur shoes raden jullie aan die zowel bij een donkerblauw als bij een zwart pak mooi staan.
Ik wil namelijk geen shoes die wel bij een zwart pak passen, maar niet staan onder een donkerblauw pak. Zelfde geldt voor shoes die wel samengaan met een donkerblauw pak, maar vloeken bij een zwart pak.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Schoenen voor starters
Reactie #16 Gepost op: 04 augustus 2007 – 14:20:53
Citaat van: "xcuneytx"
welke kleur shoes raden jullie aan die zowel bij een donkerblauw als bij een zwart pak mooi staan.
Ik wil namelijk geen shoes die wel bij een zwart pak passen, maar niet staan onder een donkerblauw pak. Zelfde geldt voor shoes die wel samengaat met een donkerblauw pak, maar vloekt bij een zwart pak.


Bruin en zwart zijn de beste, en bijna enige opties!!
Zeker als je nu pas aan "betere" schoenen begint.
Hier zijn wel mensen met rode, blauwe en paarse schoenen, maar dat is toch echt al voor de gevorden onder ons!
Zorg wel dat je dan ook een bruine en zwarte riem hebt!

Ik, en bijna iedereen hier, combineert beide kleuren wel met beide pakken! Bij twijfel, altijd zwart....
Maar bruin is vanwege de mooie patina vaak ook erg elegant en stijlfvol!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #17 Gepost op: 04 augustus 2007 – 14:25:10
Bruin bij een zwart pak (waar ik überhaupt niet voor zou gaan) lijkt mij niet echt geweldig. Bruin bij antraciet (m.i. een betere keuze dan zwart) kan prima, net als zwarte schoenen.

oxfordstreet

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.149
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Schoenen voor starters
Reactie #18 Gepost op: 04 augustus 2007 – 15:03:32
Citaat van: "Jesper"
Bruin bij een zwart pak (waar ik überhaupt niet voor zou gaan) lijkt mij niet echt geweldig. Bruin bij antraciet (m.i. een betere keuze dan zwart) kan prima, net als zwarte schoenen.


Daar waar ik persoonlijk niet zo snel voor zwart bij donkerblauw zal gaan. Maar ik draag dan ook niet zo vaak (lees bijna nooit) een pak, zeg dit op basis van donkerblauwe jeans of bijv. incotex.
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Schoenen voor starters
Reactie #19 Gepost op: 04 augustus 2007 – 15:14:31
Citaat van: "Jesper"
Bruin bij een zwart pak (waar ik überhaupt niet voor zou gaan) lijkt mij niet echt geweldig. Bruin bij antraciet (m.i. een betere keuze dan zwart) kan prima, net als zwarte schoenen.


Ik ging ook eigenlijk uit van antraciet...
Zwart zie je eigenlijk bijna nooit!
Alleen bij de obers van vdValk! :wink:
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #20 Gepost op: 04 augustus 2007 – 16:06:28
Citaat van: "xcuneytx"
welke kleur shoes raden jullie aan die zowel bij een donkerblauw als bij een zwart pak mooi staan.
Ik wil namelijk geen shoes die wel bij een zwart pak passen, maar niet staan onder een donkerblauw pak. Zelfde geldt voor shoes die wel samengaan met een donkerblauw pak, maar vloeken bij een zwart pak.

Zwart in de winter, cognac in de zomer. Voor zover de naam 'cognac' nog vragen oproept, hieronder een afbeelding:



Het gaat om de meest linkse schoen. Volgens mij zijn de benamingen 'cognac' en 'whisky' uitwisselbaar.

Groeten,
Don

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #21 Gepost op: 04 augustus 2007 – 16:12:55
Helemaal mee eens! In de zomer een cognackleurige schoen onder een blauw pak of een mooie suede schoen (zoals de C&J wakefield bijvoorbeeld). In de winter een strakke zwarte schoen onder een blauw pak. Een bruine schoen onder een blauw pak kan mij niet echt bekoren. Je ziet het trouwens wel veel meer, zelfs in de 'financiële wereld".
Stemt rechts en haalt links in

Alberts

  • Gebruiker
  • Berichten: 791
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #22 Gepost op: 04 augustus 2007 – 18:24:42
magnanni is ook een optie voor rond de 200 e
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #23 Gepost op: 04 augustus 2007 – 18:52:27
Citaat van: "Alberts"
magnanni is ook een optie voor rond de 200 e
Ik wou net zeggen een leuke schoen voor een mooie prijs ook in zwart of bruin.Maar meestal is het advies hier C&J Alberts.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

its

  • Gebruiker
  • Berichten: 143
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #24 Gepost op: 05 augustus 2007 – 16:22:37
Ik zou als starter zeker niet voor een bruine schoen gaan, neem gewoon voor de zekerheid een zwarte!!Dan speel  je tenminste op safe, ik werk zelf ook in de M&A business en ik kreeg echt als advies om gewoon een strakke zwarte schoen en een antraciet pak te nemen....

Nu zijn er inderdaad genoeg die het anders doen, maar als je gewoon netjes wil binnenkomen en niet meteen een naam hebben van..........Dan kies je voor zwart en een antraciet pak! En als je er dan eenmaal werkt, dan zie je vanzelf wel wat allemaal wel en niet kan binnen die afdeling.
oedkoop is duurkoop!

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #25 Gepost op: 05 augustus 2007 – 16:51:32
Ik zou gaan voor een zwarte gladlederen toe cap oxford. Daar kun je geen fouten mee maken.
cyka blyat

omega007

  • Gebruiker
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #26 Gepost op: 06 september 2007 – 16:50:48
Om niet weer een nieuw topic te openen of een bestaand goed lopend topic te vervuilen. Post ik het maar even hier. Weet iemand of er nog ergens een goede schoenen winkel is waar nog wel (after) sale is.

Ben eigenlijk op zoek naar een bruine suede schoen.

Zit een beetje krap bij kas na de aanschaf van weer 3 poggianti hemden :wink:  :oops:

niemand?  :(

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #27 Gepost op: 11 september 2007 – 09:06:23
Citaat van: "omega007"
Om niet weer een nieuw topic te openen of een bestaand goed lopend topic te vervuilen. Post ik het maar even hier. Weet iemand of er nog ergens een goede schoenen winkel is waar nog wel (after) sale is.

Ben eigenlijk op zoek naar een bruine suede schoen.

Zit een beetje krap bij kas na de aanschaf van weer 3 poggianti hemden :wink:  :oops:

niemand?  :(


Wellich dit?

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=2158
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #28 Gepost op: 11 september 2007 – 10:25:15
volgens mij is de sale nu echt wel afgelopen...
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

omega007

  • Gebruiker
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #29 Gepost op: 11 september 2007 – 12:29:46
Bedankt voor de reactie. Maar heb na het zien/passen van vele schoenen uiteindelijk maar voor echte Britse kwaliteit gekozen. De Crockett and Jones Chelsea boot in dark brown suede suede :D zal van de week foto's proberen te posten.