Auteur Topic: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen  (57489 keer gelezen)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #120 Gepost op: 26 oktober 2008 – 11:51:27
Ik zou het gewoon open laten. Je moet toch ergens beginnen.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #121 Gepost op: 26 oktober 2008 – 12:07:40
Ik zou het gewoon open laten. Je moet toch ergens beginnen.

Inderdaad, zie het als een 'leertopic'.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanitΰ - modern tailors
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #122 Gepost op: 26 oktober 2008 – 12:19:14
Is het dan niet beter/zinvoller een aantal goede posts hierover te schrijven en het topic dan te sluiten? Soort wiki stijl dus (totdat we iets beters hebben). Daarin kan ook mooi wat meer over de richting van het forum worden aangegeven.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanitΰ - modern tailors

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #123 Gepost op: 26 oktober 2008 – 12:52:04
Als je het credo 'je moet ergens beginnen' gaat hanteren, zijn schoenen van de schoenenreus ook een begin. Ik heb al moeite met Manfield, maar deze schoen slaat nergens op. Ga dan naar Zara ofzo, daar heb je nog normalere schoenen.

Dit topic an sich is oke, maar niet als we deze schoenen moeten accepteren..

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #124 Gepost op: 26 oktober 2008 – 12:53:51
Is het dan niet beter/zinvoller een aantal goede posts hierover te schrijven en het topic dan te sluiten? Soort wiki stijl dus (totdat we iets beters hebben). Daarin kan ook mooi wat meer over de richting van het forum worden aangegeven.

Dat zou natuurlijk prima zijn, of een uitgebreide beginpost voor dit topic. (Wie gaat ze schrijven?) Maar er zullen altijd vragen blijven; lijkt me prima dat die kunnen worden blijven gesteld in een open topic.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #125 Gepost op: 26 oktober 2008 – 13:02:05
Geloof niet dat dit een heel populair topic is, aangezien we toch bezig waren met het "niveau", wat doen we met dit topic?

Ik zou het open houden, er zullen vast nieuwe topics komen over dit soort schoenen van mensen die advies zoeken. Hun topics kunnen we samenvoegen met dit topic en ze kunnen hier verder posten.

Inderdaad, zie het als een 'leertopic'.

Precies.
cyka blyat

FenDee

  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #126 Gepost op: 26 oktober 2008 – 13:11:53
Aan de hand van het topic kan ik me hier ook bij aansluiten.

Begin juli 2007 kwam ik ergens te werken waar je ook elke dag in pak moet lopen. Goedkope pakken en goedkope schoenen eronder. De laatste tijd ben ik ook zorgvuldiger met het kiezen van schoen cq pak.

Momenteel draag ik donkerbruine Giorgio (gekocht van Ten Eekelder) vaak onder een antraciet pak. Ik zal een keer een foto posten maar bruin met antraciet kan toch wel?

Mssn een domme vraag maar toch
Laatst bewerkt op: 26 oktober 2008 – 13:16:38 door FenDee

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #127 Gepost op: 26 oktober 2008 – 14:42:27
Aan de hand van het topic kan ik me hier ook bij aansluiten.

Begin juli 2007 kwam ik ergens te werken waar je ook elke dag in pak moet lopen. Goedkope pakken en goedkope schoenen eronder. De laatste tijd ben ik ook zorgvuldiger met het kiezen van schoen cq pak.

Momenteel draag ik donkerbruine Giorgio (gekocht van Ten Eekelder) vaak onder een antraciet pak. Ik zal een keer een foto posten maar bruin met antraciet kan toch wel?

Mssn een domme vraag maar toch
Marine en antraciet zijn niet voor niks geliefde kleuren voor een pak. Dit komt omdat de schoenen heel divers kunnen zijn. Bruin of zwart, het kan allebei!

Wesley

  • Gebruiker
  • Berichten: 25
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #128 Gepost op: 06 januari 2009 – 00:26:19
Ik ben op zoek naar m'n eerste paar 'echte' herenschoenen. Heb hiervoor als student zijne gespaard en ben van plan meteen een kwalitatief goede schoen aan te schaffen. Mijn budget: 400, maximaal 500 euro's.

Heb uiteraard al veel topic's doorgelezen en persoonlijk spreekt Santoni mij het meest aan.
Aangezien dit voor mij een behoorlijke uitgave wordt vraag ik hier om hulp om een goede keuze te maken. Het is de bedoeling dat ik deze schoenen naast casual dragen ook kan dragen onder een pak indien dat nodig is voor school of een andere formele aangelegenheid.

Dus mijn vraag is: Wat is nou de schoen die ik als beginner het best kan aanschaffen?


Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #129 Gepost op: 06 januari 2009 – 00:28:19
Je zou kunnen beginnen met Magnanni; mooie schoenen, prima kwaliteit voor het geld. kost rond de 250euro.

En misschien kan je nog een paar mooie Santoni's in de sale vinden voor 250 / 300euro

Mediaman

  • Gast
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #130 Gepost op: 06 januari 2009 – 08:35:13
Ik ben op zoek naar m'n eerste paar 'echte' herenschoenen. Heb hiervoor als student zijne gespaard en ben van plan meteen een kwalitatief goede schoen aan te schaffen. Mijn budget: 400, maximaal 500 euro's.

Heb uiteraard al veel topic's doorgelezen en persoonlijk spreekt Santoni mij het meest aan.
Aangezien dit voor mij een behoorlijke uitgave wordt vraag ik hier om hulp om een goede keuze te maken. Het is de bedoeling dat ik deze schoenen naast casual dragen ook kan dragen onder een pak indien dat nodig is voor school of een andere formele aangelegenheid.

Dus mijn vraag is: Wat is nou de schoen die ik als beginner het best kan aanschaffen?



Nu in de sale moet het zeker lukken om voor een dergelijk budget twee paar Magnanni's te kopen. Ben zelf een tevreden drager van twee paar. Zoek een paar bruine en een paar zwarte en your set.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Wesley

  • Gebruiker
  • Berichten: 25
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #132 Gepost op: 06 januari 2009 – 18:16:36
Ik heb mijn vraag waarschijnlijk niet helemaal goed geformuleerd.

Ik doelde meer op wat voor een type/model schoen geschikt is om als eerste schoen te kopen om zowel casual als formeel te kunnen dragen. Ik vind bijvoorbeeld een double monk strap erg mooi, maar ik weet niet of dat wel zo'n geschikte keuze is voor een eerste schoen.

Ik ben wel van plan om meteen een schoen aan te schaffen van een 'topmerk'. Dit omdat ik meteen wil beginnen met een kwalitatief goede schoenengarderobe op te bouwen. Vandaar dat ik liever voor een Santoni, CJ of eventueel een Magnanni wil gaan.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #133 Gepost op: 06 januari 2009 – 18:36:12
Een nette oxford kan mijns inziens altijd.

lovezilli

  • Gebruiker
  • Berichten: 157
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Reactie #134 Gepost op: 06 januari 2009 – 18:52:24
Mijn advies, Ga langs Sir Max in Amsterdam. Ik heb daar ook mijn eerste 'echte' paar schoenen aangeschaft. Ze zullen een schoen vinden die precies bij je voet past. Daarnaast hebben ze een grote collectie Santoni, C&J etc. Verder zijn al hun modellen op de ' GoodYear' wijze gemaakt. Groot voordeel vind ik dat ze je niet zomaar een schoen zullen aansmeren, maar echt adviseren.
Succes!!!
The system of yesterday in a market of today is 'chapter eleven' tomorrow