Auteur Topic: Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen  (57626 keer gelezen)

xcuneytx

  • Gebruiker
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters/ het eerste paar herenschoenen
Gepost op: 03 augustus 2007 – 11:03:20
Ik heb onlangs mijn eerste pak (donkerblauw) aangeschaft bij de Suit Supply en daar horen natuurlijk passende shoes bij.
Kunnen jullie mij een merk/model schoenen aanraden voor een betaalbare prijs die goed te combineren is met deze pak.
Ik ben een starter op de arbeidsmarkt en wil graag werken in het bankwezen, maar ik heb op het moment een krap budget uit te geven.

PS: Ik zoek in een schoen een strakke design met stijl, en niet zwaar (zodat het niet als houten klompen aanvoelt).

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters
Reactie #1 Gepost op: 03 augustus 2007 – 11:22:36
Citaat van: "xcuneytx"
Ik heb onlangs mijn eerste pak (donkerblauw) aangeschaft bij de Suit Supply en daar horen natuurlijk passende shoes bij.
Kunnen jullie mij een merk/model schoenen aanraden voor een betaalbare prijs die goed te combineren is met deze pak.
Ik ben een starter op de arbeidsmarkt en wil graag werken in het bankwezen, maar ik heb op het moment een krap budget uit te geven.

PS: Ik zoek in een schoen een strakke design met stijl, en niet zwaar (zodat het niet als houten klompen aanvoelt).

- €200 Van Lier, bijvoorbeeld de 679 of de 1720 (Catalogus)
€200-325 C&J Connaught, via Yoox (linksboven op de pagina)
€325+ C&J Handgrade

Ik heb bij een aantal banken mogen werken voor kortlopende opdrachten (maximaal 3 maanden). In mijn ervaring kun je in het bankwezen wel een andere kleur dan zwart dragen, hoewel dat voornamelijk wordt gedaan door oudere medewerkers. Verder zijn zwarte brogues om een mij onbekende reden populair in Nederland. Persoonlijk zou ik die vermijden (zie ook: hier). Zorg wel dat je zogenaamde Oxfords kiest, welke in tegenstelling tot derby's een gesloten veterwerk hebben. Zie hieronder voor een verduidelijking:



Nog een laatste aanbeveling: leren zolen zijn vele malen eleganter dan zolen van rubber. Ten aanzien van de prijs van de Van Lier schoenen moet ik een klein voorbehoud maken. Zelf heb ik deze schoenen niet boven de €200 geprijsd gezien. Of dat ook voor de City Classic-lijn kan ik niet met zekerheid zeggen.

Groeten,
Don

Edit: Modelnaam van de schoen op de Yoox site veranderd van Hallam naar Connaught, (met dank aan cypripedium).

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #2 Gepost op: 03 augustus 2007 – 11:48:57
Helemaal eens met Don.

Ik denk trouwens dat het bij de foto op Yoox om de C&J Connaught gaat. De Hallam is smaller en hoekiger.

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #3 Gepost op: 03 augustus 2007 – 14:22:39
Hallo,

De schoenen van Van Lier die hier genoemd worden vind ik er persoonlijk niet uitzien. Als het toch een donkerblauw pak is vind ik bruin suede schoenen best passen (ken alleen de bank wereld niet, en weet niet of het daar kan). Als je dan toch bij Van Lier blijft vind ik model 2990 van City Classic of 2885 van City Elite vele male eleganter, maar die zijn dus niet zwart.

Als je toch het budget van een Van Lier uitgeeft zou ikzelf voor Magnanni gaan.

Mijn tip: wat schoenenzaken bezoeken en kijken of je wat tegenkomt. Je kunt dat namelijk zeer stijlvolle schoenen tegenkomen die goedkoper zijn (en kwalitatief wellicht minder) dan Van Lier maar die er heel wat chiquer uitzien.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #4 Gepost op: 03 augustus 2007 – 15:06:34
Goed verhaal (weer) Don!

Als aanvulling/opmerking: een bruin suede schoen of een cognackleurige schoen onder een blauw pak kan (tegenwoordig) ook in de financiλle wereld prima.

Als alternatief voor van Lier en van Bommel en ietwat goedkoper dan C&J kan ik ook Greve aanbevelen. Zij hebben ook een aantal niet al te 'bonkige' modellen die er prima uitzien. Kwaliteit van Greve ligt m.i. tussen van Lier en C&J in.
Stemt rechts en haalt links in

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters
Reactie #5 Gepost op: 03 augustus 2007 – 15:50:20
Citaat van: "xcuneytx"

PS: Ik zoek in een schoen een strakke design met stijl, en niet zwaar (zodat het niet als houten klompen aanvoelt).


Citaat van: "willeam"

De schoenen van Van Lier die hier genoemd worden vind ik er persoonlijk niet uitzien. ...
Als je toch het budget van een Van Lier uitgeeft zou ikzelf voor Magnanni gaan.

 8)

Miguel Alvarez

  • Gebruiker
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #6 Gepost op: 03 augustus 2007 – 15:51:00
Citaat van: "Willeam"
Hallo,
Als je toch het budget van een Van Lier uitgeeft zou ikzelf voor Magnanni gaan.


Wat is het budget van een Van Lier als ik vragen mag?

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #7 Gepost op: 03 augustus 2007 – 16:01:10
Citaat van: "Miguel Alvarez"
Citaat van: "Willeam"
Hallo,
Als je toch het budget van een Van Lier uitgeeft zou ikzelf voor Magnanni gaan.


Wat is het budget van een Van Lier als ik vragen mag?


Volgens mij zoals Don zei rond de 200 euro.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #8 Gepost op: 03 augustus 2007 – 19:40:28
Citaat van: "Willeam"
Citaat van: "Miguel Alvarez"
Citaat van: "Willeam"
Hallo,
Als je toch het budget van een Van Lier uitgeeft zou ikzelf voor Magnanni gaan.


Wat is het budget van een Van Lier als ik vragen mag?


Volgens mij zoals Don zei rond de 200 euro.


van Lier kost tussen de 150 en 200€
in de uitverkoop (NU!) vind je ze regelmatig tussen de 70 en 100€

Pom sedar S. Marela

  • Gebruiker
  • Berichten: 91
    • Bekijk profiel
Schoenen voor starters
Reactie #9 Gepost op: 03 augustus 2007 – 21:10:28
mijn ervaring is dat de jongere lijn van van bommel, floris, leuke nette schoenen maakt, idd nu ook in de uitverkoop, die een prettige lijn hebben en niet 'zwaar' zijn. het wordt naar mijn ervaring in het bankwezen wel geaccepteert als je een leuke twist geeft aan het 'unifom'.

xcuneytx

  • Gebruiker
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters
Reactie #10 Gepost op: 03 augustus 2007 – 21:29:56
Citaat van: "Don"
Citaat van: "xcuneytx"
Ik heb onlangs mijn eerste pak (donkerblauw) aangeschaft bij de Suit Supply en daar horen natuurlijk passende shoes bij.
Kunnen jullie mij een merk/model schoenen aanraden voor een betaalbare prijs die goed te combineren is met deze pak.
Ik ben een starter op de arbeidsmarkt en wil graag werken in het bankwezen, maar ik heb op het moment een krap budget uit te geven.

PS: Ik zoek in een schoen een strakke design met stijl, en niet zwaar (zodat het niet als houten klompen aanvoelt).

- €200 Van Lier, bijvoorbeeld de 679 of de 1720 (Catalogus)
€200-325 C&J Connaught, via Yoox (linksboven op de pagina)
€325+ C&J Handgrade

Ik heb bij een aantal banken mogen werken voor kortlopende opdrachten (maximaal 3 maanden). In mijn ervaring kun je in het bankwezen wel een andere kleur dan zwart dragen, hoewel dat voornamelijk wordt gedaan door oudere medewerkers. Verder zijn zwarte brogues om een mij onbekende reden populair in Nederland. Persoonlijk zou ik die vermijden (zie ook: hier). Zorg wel dat je zogenaamde Oxfords kiest, welke in tegenstelling tot derby's een gesloten veterwerk hebben. Zie hieronder voor een verduidelijking:



Nog een laatste aanbeveling: leren zolen zijn vele malen eleganter dan zolen van rubber. Ten aanzien van de prijs van de Van Lier schoenen moet ik een klein voorbehoud maken. Zelf heb ik deze schoenen niet boven de €200 geprijsd gezien. Of dat ook voor de City Classic-lijn kan ik niet met zekerheid zeggen.

Groeten,
Don

Edit: Modelnaam van de schoen op de Yoox site veranderd van Hallam naar Connaught, (met dank aan cypripedium).


Don,

bedankt voor je aanbeveling en uitleg.
Ik zal aankomende week eerst even langsgaan bij de Van Lier Flagshipstore aan de Heilige Weg in Amsterdam en daar even wat shoes bezichtigen. Daarna zie ik wel verder.

Mochten jullie nog meer tips hebben zijn die van harte welkom in dit onderwerp.
 :wink:

oxfordstreet

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.149
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Schoenen voor starters
Reactie #11 Gepost op: 03 augustus 2007 – 22:00:00
http://www.maasmechelenvillage.com/maasmechelen/village/default.asp?brands=873%26vId%3D38


misschien een idee? Wel uit de buurt geloof ik maar toch, het is een tip
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Douchebag

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.327
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters
Reactie #12 Gepost op: 03 augustus 2007 – 22:20:59
Citaat van: "Don"
€200-325 C&J Connaught, via Yoox (linksboven op de pagina)


Mooie prijs! Kan nog wel een zwarte oxford gebruiken...  :-k

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters
Reactie #13 Gepost op: 03 augustus 2007 – 22:29:27
Citaat van: "Doucheman"
Citaat van: "Don"
€200-325 C&J Connaught, via Yoox (linksboven op de pagina)


Mooie prijs! Kan nog wel een zwarte oxford gebruiken...  :-k


v/d assem heeft nog wat C&J cap toe oxford in zwart, nu voor de helft!!
(toen ik er vorige week was waren er nog enkele maten)

Douchebag

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.327
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen voor starters
Reactie #14 Gepost op: 03 augustus 2007 – 22:39:13
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Doucheman"
Citaat van: "Don"
€200-325 C&J Connaught, via Yoox (linksboven op de pagina)


Mooie prijs! Kan nog wel een zwarte oxford gebruiken...  :-k


v/d assem heeft nog wat C&J cap toe oxford in zwart, nu voor de helft!!
(toen ik er vorige week was waren er nog enkele maten)


Ligt wel een eindje bij mij (Maastricht) vandaan.  :-k