Auteur Topic: Brillen  (285996 keer gelezen)

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.314
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #750 Gepost op: 11 januari 2017 – 12:04:10
Gaat om het idee. In de winkel passen en online kopen heb ik de zelfde mening over.
live and let die

Camicia

  • Gebruiker
  • Berichten: 657
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #751 Gepost op: 13 januari 2017 – 11:05:15
Het is inmiddels gelukt door zelf de boel te verbuigen, thanks!

Kings

  • Gebruiker
  • Berichten: 898
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #752 Gepost op: 05 november 2017 – 18:59:05
Iemand nog tips voor goeie online lenzenboeren?

zampa di gallina

  • Gebruiker
  • Berichten: 498
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #753 Gepost op: 05 november 2017 – 21:05:45
Lensplaza

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #754 Gepost op: 05 november 2017 – 21:13:01
toplenzen.nl / groenhof optiek A’veen
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Kings

  • Gebruiker
  • Berichten: 898
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #755 Gepost op: 07 november 2017 – 15:21:50
Dank!

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #756 Gepost op: 22 december 2017 – 09:22:07
Een jaar geleden heb ik mijn huidige bril gekocht:



Vanaf het begin merkte ik dat deze telkens wat van mijn neus afzakt. Ik ben hiervoor naar verschillende opticiens geweest om het montuur bij te laten stellen. De ene keer zitten de pootjes te strak, waardoor ik hoofdpijn krijg. De andere keer zitten ze prima, maar zakt de bril van mijn neus. Er zit mineraalglas in en geen kunststof glazen, daardoor is de bril sowieso zwaarder. Ik weet alleen niet of dit het probleem is of dat het montuur simpelweg minder geschikt is voor mijn kop.

Ik heb dus twee opties:
  • Kunststof glazen in dit montuur laten zetten. Nadeel: ik weet niet of dit het probleem oplost.
  • Nieuw montuur kopen en daar kunststof glazen in laten zetten. Nadeel: kost me weer zo'n €700.

Ik denk overigens aan zoiets nu:



Want hier kunnen neuspads op worden gezet, het montuur is sowieso lichter in design en bovendien rust de neusbrug bij dit model direct op de neus zelf (mochten neuspads niet mooi zijn).

Advies?
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #757 Gepost op: 22 december 2017 – 10:52:42
Dat montuur kan alleen met kunststof, I assume? Ik draag al jaren een titanium Lindberg met kunststof glazen en vind zo'n lichte bril erg comfortabel.

Camicia

  • Gebruiker
  • Berichten: 657
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #758 Gepost op: 22 december 2017 – 11:08:14
Kun je niet teruggaan naar de winkel waar je dat model hebt gekocht? Is toch gekkenwerk dat 700 euro hebt betaald en nog steeds niet tevreden bent. En dan raar opkijken als opticien dat iedereen overstapt op Charlie Temple of Ace & Tate.

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #759 Gepost op: 22 december 2017 – 12:01:59
Hier ook lindberg, vederlicht.

patrique

  • Gebruiker
  • Berichten: 723
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #760 Gepost op: 22 december 2017 – 12:02:51
Ik heb ook zo'n brilletje. Laat hem minimaal twee keer per jaar bijstellen. Merk dat mijn hoofd in de zomer wat dikker is dan in de winter (iets met temperatuur?). Ik vind het niet zo'n probleem om af en toe langs de opticien te rijden...

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #761 Gepost op: 22 december 2017 – 12:05:50
Bij mij is alles in de winter dikker, tijd om te lijnen na de feestdagen 🤓

patrique

  • Gebruiker
  • Berichten: 723
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #762 Gepost op: 22 december 2017 – 12:07:57
ja mijn wasmachine doet mijn hemden en broeken ook krimpen de laatste tijd hahaha

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #763 Gepost op: 22 december 2017 – 15:08:27
Dat montuur kan alleen met kunststof, I assume? Ik draag al jaren een titanium Lindberg met kunststof glazen en vind zo'n lichte bril erg comfortabel.

Nee, kan ook met mineraalglas. Ik heb ook aan Lindberg zitten denken, al weet ik niet of de modellen mij staan. Lunor heeft toch iets meer variatie in vormgeving van de glazen. Lindberg vergelijkbaar qua prijs als Lunor of?

Kun je niet teruggaan naar de winkel waar je dat model hebt gekocht? Is toch gekkenwerk dat 700 euro hebt betaald en nog steeds niet tevreden bent. En dan raar opkijken als opticien dat iedereen overstapt op Charlie Temple of Ace & Tate.

Ik ga ook terug, maar om nu een jaar later aan te komen kakken met het verhaal 'tja, ik wil een andere', lijkt me ook niet werkbaar.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #764 Gepost op: 22 december 2017 – 15:30:58
Nee, kan ook met mineraalglas. Ik heb ook aan Lindberg zitten denken, al weet ik niet of de modellen mij staan. Lunor heeft toch iets meer variatie in vormgeving van de glazen. Lindberg vergelijkbaar qua prijs als Lunor of?

Kunnen ze dan boren in het glas? Of zit het geklemd? Lunor ken ik niet. Lindberg Air Titanium rond de 450.