Auteur Topic: Selvedge jeans  (229328 keer gelezen)

Pitti Carabinieri

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.144
    • Bekijk profiel
Re: Selvedge jeans
Reactie #75 Gepost op: 23 maart 2011 – 08:49:14
Ja dat is opzich wel leuk verzonnen van APC, maar je koopt toch een ongewassen selvage omdat die slijtplekken persoonlijk zijn en je zo een unieke jeans creeerd. Als iemand anders zon jeans overkoopt, zitten de slijtplekken op de knieen etc waarschijnlijk niet helemaal meer op de goede plek.
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Selvedge jeans
Reactie #76 Gepost op: 23 maart 2011 – 13:11:27
Serieus dat is gewoon vies.

Valt wel mee, kennelijk: http://www.nu.nl/opmerkelijk/2457268/student-wast-broek-15-maanden-niet.html

Citaat van: Nu.nl
Student wast broek 15 maanden niet
Uitgegeven:   28 februari 2011 16:15

BAARN - Een Canadese student van Alberta University heeft zijn spijkerbroek vijftien maanden niet gewassen. De jongen wilde kijken wat dat voor een effect had op het aantal bacteriën op de broek.

De student onderzocht samen met zijn professor wat er zou gebeuren als je een spijkerbroek vijftien maanden niet wast.
Hij keek daarbij niet naar het aantal vlekken of naar hoe de broek rook, maar telde het aantal bacteriën.

En met een opmerkelijke uitslag: er bleek geen verschil te zijn tussen een spijkerbroek die twee weken was gedragen en de broek die vijftien maanden ongewassen bleef. Om vieze geurtjes te voorkomen, legde de student de broek af en toe een nacht in de diepvries.

Ik vind het nog steeds vies, trouwens.

[Edit: ik zie net dat er op de vorige pagina al een linkje naar dit verhaal is geplaatst. Nou ja.]

Laatst bewerkt op: 23 maart 2011 – 13:15:35 door Velponi

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: Selvedge jeans
Reactie #77 Gepost op: 23 maart 2011 – 13:43:57
Ook twee weken vind ik te lang....
if i stop lying i just disappoint you

Pitti Carabinieri

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.144
    • Bekijk profiel
Re: Selvedge jeans
Reactie #78 Gepost op: 23 maart 2011 – 14:18:06
Ja, dat zeggen mijn ouders ook en kijken altijd een beetje raar als ik zeg dat ik mijn broek al tig maanden niet gewassen heb. Maar het voordeel is wel dat je jeans van >200E niet binnen 3 maanden verwassen is.
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Selvedge jeans
Reactie #79 Gepost op: 23 maart 2011 – 18:29:07
Geen problemen met (zelf) verwassen.



Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Selvedge jeans
Reactie #80 Gepost op: 23 maart 2011 – 19:35:31
Geen problemen met (zelf) verwassen.




Jouw APC is wel een stukje valer en heeft minder diepe contrasten dan de mijne..

edit: plaatje toevoeging, dit was in augustus vorig jaar..

[attachment deleted by admin]
Laatst bewerkt op: 23 maart 2011 – 19:43:07 door Clay

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Selvedge jeans
Reactie #81 Gepost op: 23 maart 2011 – 19:47:10
Wel aardig van je dat je hebt geflitst, waardoor die van jou er juist valer uitziet...

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Selvedge jeans
Reactie #82 Gepost op: 23 maart 2011 – 19:53:16
Wel aardig van je dat je hebt geflitst, waardoor die van jou er juist valer uitziet...

Ik kan er zonder flits een schieten, alleen is er geen natuurlijk licht meer..


edit:
Met kunstlicht, zonder flits.

[attachment deleted by admin]
Laatst bewerkt op: 23 maart 2011 – 20:01:44 door Clay

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Selvedge jeans
Reactie #83 Gepost op: 23 maart 2011 – 20:24:55
Hehe. Ik geloofde je al wel hoor. Trek maar weer aan.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Selvedge jeans
Reactie #84 Gepost op: 23 maart 2011 – 20:31:27
Trek maar weer aan.

Vind het eigenlijk wel bevrijdend, op z'n Donald Duck rondlopen..

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Selvedge jeans
Reactie #85 Gepost op: 23 maart 2011 – 20:41:06
:)

Laurens

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.940
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Re: Selvedge jeans
Reactie #86 Gepost op: 24 maart 2011 – 20:34:51
Vind het eigenlijk wel bevrijdend, op z'n Donald Duck rondlopen..

En hoe is dat nou zo'n koel windje daarbeneden? ;)

Ikzelf heb een paar van replay (zonder fratsen) dat ooit echt heel donker (bijna zwart) was maar nu bij de bovenbenen bijna helemaal wit door overmatig laptop gebruik.. het contrast is nu wel erg groot geworden.
Laatst bewerkt op: 24 maart 2011 – 20:38:32 door Laurens
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Selvedge jeans
Reactie #87 Gepost op: 30 maart 2011 – 02:40:38
Selvedge jeans van ASOS zijn aangekomen. 'tis m'n eerste selvedge en ik zal eerlijk zeggen - ik weet zo op het eerste oog nog niet waar iedereen nou zo dol enthousiast over is. Ik vind het erg fraai dat de stof geen vreemde fades, washes of nepscheurtjes heeft, het diepe kleurtje en wat onregelmatige textuur is ook prima, voelt erg degelijk aan doordat de stof zwaarder en stugger is, selvedge randje blijft natuurlijk (show-off!) leuk. Maar na al die adoratie online had ik... tjah, weet niet... meer verwacht.

Ik heb 'm gekocht in W28" omdat mijn favoriete paar Nudies 1 maat sized down naar 28 nu perfect zitten na het indragen. Maar die stof was dunner en zachter, waardoor ik een beetje twijfel of dat net zo makkelijk gaat bij de ASOS. Eerste keer dichtknopen was in ieder geval een crime. Gaat nu al soepeler, maar ik hoop dat er genoeg rek in zit.



Knopengulp, met imho wel erg veel losse draadjes. Afwerking kan ws ook niet geweldig zijn voor deze prijs:


Selvedge op de pijpen, wordt ook gebruikt als detail op de linker- en achterzakken:




Overigens voelen de achterzakken wat fragiel aan, omdat bij reguliere jeans bovenin nog een zoom hebben die hier door de selvedge rand natuurlijk niet aanwezig is.


Rivets zijn voorzien van een bullseye logo:


Het stukje leer met het merk dat normaal achterop jeans zit is hier bordeaux rood en blanco, en volgens mij ook niet van leer. Voelt eerder aan als karton. Benieuwd hoe dat de wasmachine overleeft.


No shit, sherlock:


Fit is goed vergelijkbaar met m'n Nudie Big Bengt, alleen ietsje smaller op de bovenbenen. Alle zakken zijn een stuk dieper, vooral op de achterkant komen ze erg laag - persoonlijk heb ik de kontzakken liever ook daadwerkelijk op de kont.

Omdat m'n eigen fit pic echt te waardeloos is om te posten, een pic van de ASOS site:

winkens

  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: Selvedge jeans
Reactie #88 Gepost op: 03 april 2011 – 02:09:54
Het obsessie gedrag van een 'denim head' kan worden vergeleken met dat van een audiofiel. De uitmuntend natuurlijke bass dynamiek versus de perfecte honeycombs en whiskers (welke mogelijk zijn door de verhoogde durability van de denim).  Wellicht moeilijk te bevatten voor een buitenstaander.

Als je geďnteresseerd bent, een encyclopedie (http://www.superfuture.com/supertalk/showthread.php?t=12729) en denim pr0n (http://www.superfuture.com/supertalk/showthread.php?t=20161).

@GuyS, wat betreft je eerste selvedge paar: vaak dragen, niet teveel wassen. Ik zou me ook niet zoveel zorgen als het nu nog allemaal wat strak zit. Overigens vind ik persoonlijk duurdere denim (denk bijv. aan APC) beter motiveren voor een flinke break-in.

Edit: Het indigo proces van bladeren tot draden.






Laatst bewerkt op: 03 april 2011 – 03:50:11 door winkens

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Selvedge jeans
Reactie #89 Gepost op: 03 april 2011 – 02:31:10
Wellicht moeilijk te bevatten voor een buitenstaander.

In dat opzicht niet heel anders dan de verschillende obsessies die zich hier op het forum ook voordoen, winkens. Alleen omdat het voor mij redelijk onbekend gebied is lastig om duiding in te krijgen. Zal m'n best doen dit paar even flink in te dragen ;)