Auteur Topic: Horloges  (6378969 keer gelezen)

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7785 Gepost op: 16 november 2008 – 22:05:55
Mijn vader heeft nog een baume & mercier van 25 jaar oud. Het is wel een quartz uurwerk. Hij draagt het al in geen jaren meer en zelf zou ik liever een mechanish uurwerk hebben. Hoeveel denken jullie dat je er nog voor kan krijgen op de tweedehansmarkt. Het is in perfecte staat en heeft nagenoeg geen krasjes. Het is een hoekig uurwerk. Buiten het doosje heb ik er geen papieren bij gevonden ivm de naam van het model. Iemand een ideetje.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7786 Gepost op: 16 november 2008 – 23:04:23
Ideetje: Ik denk niet veel. Quartz is sowieso niet echt  interessant voor horloges van die leeftijd (tenzij het gaat om een Rolex Oysterquartz bijvoorbeeld...). Ik denk dat je dit horloge het beste kunt bewaren en er af en toe naar kunt kijken.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

dech

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7787 Gepost op: 17 november 2008 – 18:35:03
Wat heeft brequet ontzettend mooie horloges, welke prijsklasse zit dit ongeveer? Ik schat hoog. ;)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7788 Gepost op: 17 november 2008 – 19:25:32
In ieder geval niet goedkoop dech.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Luuk

  • Gast
Re: Horloges
Reactie #7789 Gepost op: 17 november 2008 – 20:24:14
Nee maar dat is het bedrag dat ik voor een mooi en goed uurwerk over heb. En de uurwerken op dit forum zijn allemaal rond die prijzen en zelfs meer als ik het zo lees. Goede dingen hebben nu eenmaal hun prijs. En ik wil geen tweedehands uurwerk omdat ik er niet genoeg van ken om het te beoordelen of ik nu teveel of te weinig betaal. Gewoon een nieuw deftig mooi klassiek (zoals Longines, Panerai...) uurwerk, niet te groot en ronde wijzerplaat en lederen bandjes. De mooiste uurwerken zijn die van Cristiaan van der klaauw vind ik maar dat is me toch te duur.

Ik ben erg blij met mijn Tissot horloge.. die voldoet precies aan jouw eisen. Tissot PRC 200, met leren band.



En voor 300 euro ben je klaar. Kun je er nog eens een andere leuke bij kopen.. :)

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7790 Gepost op: 17 november 2008 – 21:08:57
Die zet ik bij op mijn lijstje met mogelijke uurwerken.

maxxie

  • Gebruiker
  • Berichten: 115
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7791 Gepost op: 17 november 2008 – 21:21:06
TIP

Nieuw horloge kopen. Doe het niet hier. :P

Maar hier: Samnaun (Reto-Romaans: Samingnun) is een gemeente in het Zwitserse kanton Graubünden.
Samnaun ligt net als het Italiaanse Livigno in een belastingvrije zone.

Hier zit ook een vestiging van de Zegg keten(zitten in alle belastingvrije zones)
Horloges voor ongeveer 70% van de prijs( van Audemars Piguet tot Vacheron Constantin)
http://www.zegg.ch/

Mediaman

  • Gast
Re: Horloges
Reactie #7792 Gepost op: 17 november 2008 – 21:27:04
TIP

Nieuw horloge kopen. Doe het niet hier. :P

Maar hier: Samnaun (Reto-Romaans: Samingnun) is een gemeente in het Zwitserse kanton Graubünden.
Samnaun ligt net als het Italiaanse Livigno in een belastingvrije zone.

Hier zit ook een vestiging van de Zegg keten(zitten in alle belastingvrije zones)
Horloges voor ongeveer 70% van de prijs( van Audemars Piguet tot Vacheron Constantin)
http://www.zegg.ch/


Eigen ervaring of van horen zeggen? Staat de douane je niet rustig op te wachten? Na ons bezoekje aan IWC werden we gewaarschuwd om niks te kopen op het vliegvled, wordt 1-op-1 doorgegeven aan de douane.

dech

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7793 Gepost op: 17 november 2008 – 21:43:55
Misschien dat iemand wat van zijn advies kan schenken? Ik zie door de bomen het bos even niet meer.








Bovenstaande horloges zijn wat simpele voorbeelden van horloges die mij goed in de smaak vallen (gepost door eerdere SFers), ook al is de eerste misschien over de top en ontzettend duur. ;)

Bruine band, (rose) gouden rand, witte plaat, klassiek. 3e is mij overigens wat te "gewoon".
Wat voor merken zou je hiervoor bij moeten kijken? Met een prijsklasse zo rond de 400eu.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7794 Gepost op: 17 november 2008 – 21:46:17
Bruine band, (rose) gouden rand, witte plaat, klassiek. 3e is mij overigens wat te "gewoon".
Wat voor merken zou je hiervoor bij moeten kijken? Met een prijsklasse zo rond de 400eu.
De derde vind ik nu juist de mooiste: nu nog even het merkje wegwerken en het is zelfs voor mij zo goed als perfect.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7795 Gepost op: 17 november 2008 – 21:54:22
De derde vind ik nu juist de mooiste: nu nog even het merkje wegwerken en het is zelfs voor mij zo goed als perfect.
Zelfde hier. Merkje wegwerken zou ik dan weer totaal geen waarde aan hechten. Paul duidelijk ook niet, maar doet dat op een enigsinds rigoreuze manier.

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7796 Gepost op: 17 november 2008 – 22:03:29
Paul duidelijk ook niet, maar doet dat op een enigsinds rigoreuze manier.
Dat wordt verklaard door mijn hekel aan merkjes sinds mijn jeugdjaren en mijn hang naar eenvoud. Ik zag juist, door de tip van Bogart onlangs, dat mijn favoriete horloge, na zéér gewaardeerd advies hier dat geworden, onlangs in Maastricht te koop was, maar werd gekocht door iemand anders dan ik :-(

[http://www.steinermaastricht.nl/ Vacherin Constantin 889]

PS: ook al vind ik daar het merkje ook te groot.

Edgar

  • Gebruiker
  • Berichten: 563
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7797 Gepost op: 17 november 2008 – 22:25:13
Vandaag heb ik mijn oudje gedragen: Jaeger-LeCoultre van februari 1966 met zilveren 'Shan-tung relief frappé'-wijzerplaat. Het handgemaakte alligatorbandje komt van ABP.


Oude, en mogelijk al eerder geplaatste, foto
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

maxxie

  • Gebruiker
  • Berichten: 115
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7798 Gepost op: 18 november 2008 – 08:58:18
Eigen ervaring of van horen zeggen? Staat de douane je niet rustig op te wachten? Na ons bezoekje aan IWC werden we gewaarschuwd om niks te kopen op het vliegvled, wordt 1-op-1 doorgegeven aan de douane.

Uit eigen ervaring.
Er werd op dat moment helemaal niemand gecontroleerd, en dat kon ook bijna niet want dan raakte het hele stadje verstopt.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7799 Gepost op: 18 november 2008 – 09:50:45
Dan zul je wel een topcollectie bezitten. ;)
@Mediaman,
Je moet dan ook niet met het vliegtuig gaan maar gewoon met de auto.