Auteur Topic: Horloges  (6378523 keer gelezen)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7695 Gepost op: 02 november 2008 – 10:34:28
Is een dichte achterkant wellicht een mooie gravering erop.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Edgar

  • Gebruiker
  • Berichten: 563
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7696 Gepost op: 02 november 2008 – 10:40:53
Inderdaad een dichte achterkant. Vooralsnog zonder gravure.
Laatst bewerkt op: 02 november 2008 – 13:30:20 door Edgar
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

ML

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.523
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7697 Gepost op: 02 november 2008 – 13:07:22
Ik weet niet wat voor uurwerk in deze nieuwe Portofino zit, maar ik meen dat in de oude versie een standaard Eta uurwerk zat dat je ook in goedkopere (lees: 300 euro) modellen kon krijgen van Tissot geloof ik.

Als je wat kleins zoekt, exclusief en manufactuur (dus geen inkoopwerkje) neem dan een Reverso Classique! Merk met een mooie historie en ook het desbeterffende klokje is een icoon op horlogegebied. Waardevast en tijdloos, mijns inziens bter dan een IWC met ETA. Ik kan je juwelier Kφhler in Laren aanbevelen.
Bedankt voor je input, ik neem het mee in mijn overweging. Als ik in de buurt van Laren ben zal ik daar zeker eens langsgaan. De reverso is inderdaad ook een bijzonder fraai horloge.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

maxxie

  • Gebruiker
  • Berichten: 115
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7698 Gepost op: 02 november 2008 – 14:59:25
Echt super horloges
Me oom heeft er 2 :shock:.
Zooo jaloers! :oops:

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7699 Gepost op: 03 november 2008 – 00:27:02
Mooi klokje, nog even de datum er af en hij is helemaal perfect ;-)
En zσnder merknaam! Dan vind ik het perfect :-).

J.F.Ruygaert

  • Gebruiker
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7700 Gepost op: 06 november 2008 – 11:40:40
Stowa's zijn online via hun eigen shop te bestellen, dus als je een mooi model vindt op watch2008 kun je 'm die avond nog van internet halen als ze daar niet te koop zijn. En heel toevallig ben ik sinds vandaag ook een Stowa bezitter:

Een prachtige aanwinst, gefeliciteerd! In mijn ogen het mooiste horloge, eenvoudig doch stijlvol. Erg mooi vorm gegeven!

JFR

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7701 Gepost op: 06 november 2008 – 11:48:06
Ik overweeg nu ook de aanschaf van een Stowa, heb eigenlijk weinig met horloges maar dit merk spreekt me toch wel aan. Vind stiekem de Marine Automatic aantrekkelijker dan de Antea, is dit erg fout van me?

Nogmaals, heb de ballen verstand van horloges en vind dat ook niet heel erg, maar de mening van een paar kenners zou ik erg op prijs stellen.

J.F.Ruygaert

  • Gebruiker
  • Berichten: 88
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7702 Gepost op: 06 november 2008 – 11:49:58
Vind stiekem de Marine Automatic aantrekkelijker dan de Antea, is dit erg fout van me?

Ik zou niet weten waarom, het gaat er om dat jij het mooi vindt. Toch?

JFR

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7703 Gepost op: 06 november 2008 – 11:56:37
Ik chargeer ook een beetje, maar kan me bijvoorbeeld voorstellen dat het design van de wijzerplaat bij de Marine geleend/gejat is van een andere fabrikant, terwijl dat bij de Antea een origineel Stowa-ontwerp is. Zoiets.

Waarschijnlijk ga ik dan alsnog voor de Marine, behalve misschien als die beduidend kloeker is dan de Antea 365. Ik heb nl. wel een voorkeur voor een wat kleinere kast (maar helaas niet de middelen om een manufactuur ΰ la JLC Reverso Classique te kopen...).

RdB

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.202
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7704 Gepost op: 06 november 2008 – 12:12:27
Lijkt mij inderdaad dat je het horloge moet kopen wat jij het mooist vindt :)
Ik heb zelf een Stowa Airman automatic no logo en ben erg tevreden over de service. Wanneer je bestelt hoef je nog niet te betalen, dat gebeurt pas als je horloge klaar is. Ik moest er wel 2 weken langer op wachten dan gebruikelijk, maar kreeg ter compensatie de snellere(duurdere dus) verzending. Afgelopen week kreeg ik zelfs een kaartje voor de Watch2008 in Maastricht van 35 euro per post. Mocht je iets niet helemaal zeker weten dan kan je ze altijd mailen, ze reageren erg snel.
En ik vind de Marine ook mooier dan de Antea :)

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7705 Gepost op: 06 november 2008 – 12:23:35
Heren, dank voor de reacties. Ik zal bij Stowa eens navragen of en hoeveel compacter de Antea 365 is dan de Marine Automatic...

Nog wel een andere vraag aan de kenners hier: is het zinvol om voor de meerprijs van 210e voor het ETA 2824-2 uurwerk te gaan? Zo ja, waar zit 'm dan volgens jullie de meerwaarde in?

Alvast dank weer..

RdB

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.202
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7706 Gepost op: 06 november 2008 – 12:35:02
Ik had ook de keuze voor het 210 euro duurdere uurwerk maar heb het niet gedaan. Het is hetzelfde uurwerk maar dan zijn er door een onafhankelijk instituut nog wat extra tests meegedaan. 210 euro meerprijs op een horloge van 590 euro vond ik iets teveel van het goede.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7707 Gepost op: 06 november 2008 – 12:38:41
@ Velponi: dat is typisch een vraag voor dzvl. :-D
This, madame, is Versailles.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.349
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7708 Gepost op: 06 november 2008 – 14:35:12
Ik overweeg nu ook de aanschaf van een Stowa, heb eigenlijk weinig met horloges maar dit merk spreekt me toch wel aan. Vind stiekem de Marine Automatic aantrekkelijker dan de Antea, is dit erg fout van me?

Nogmaals, heb de ballen verstand van horloges en vind dat ook niet heel erg, maar de mening van een paar kenners zou ik erg op prijs stellen.

Stowa Marine wordt ook mijn volgende klok (of een Speedmaster Pro van Omega, maar Stowa lijkt me waarschijnlijker).

Wil hem eigenlijk nu al bestellen voor de kerst, maar heb 2 jaar geleden al een Archimede gekregen voor kerstmis en m'n ouders zullen me voor gek verklaren als ik weer een (in hun ogen) dure klok wil.. Misschien van de zomer als afstudeerdcadeau'tje :)

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7709 Gepost op: 06 november 2008 – 14:58:34
De Marine Automatic zou ook heel goed mijn volgende horloge kunnen worden. Maar ik koop dit jaar waarschijnlijk toch nog geen nieuw klokje, ik ga er eerst eens rustig over denken.