Auteur Topic: Horloges  (6378381 keer gelezen)

james125

  • Gebruiker
  • Berichten: 957
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #25620 Gepost op: 21 november 2014 – 20:46:51
Een UG met ongeveer dat uiterlijk hoeft echt niet duur te zijn, als je een calandar neemt in plaats van een chrono.


Suprageex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.314
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #25621 Gepost op: 21 november 2014 – 20:57:53
Ganz geil, Jeems

Vince-335

  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #25622 Gepost op: 21 november 2014 – 21:36:53
Mooi horloge die Universal Geneve

james125

  • Gebruiker
  • Berichten: 957
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #25623 Gepost op: 21 november 2014 – 21:50:32
Ben op Ebay aan het uitkijken naar zoiets. Tips zijn welkom. Liefst geen goud, maar wel een gouden tip!

Mark020

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.326
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #25624 Gepost op: 22 november 2014 – 00:41:42
De mooiste van dit jaar stond op marktplaats...

Eerste eigenaar box en papers en de eigenaar vroeg slechts €500..

Mark020 van dit forum heeft hem gekocht maar ik denk dat hij wel 2K heeft betaald.. Ik hoop het althans anders ben ik nog teleurgestelder in het mislopen :-(
Nog steeds een koopje  :mrgreen:
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

MrMB

  • Gebruiker
  • Berichten: 383
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #25625 Gepost op: 22 november 2014 – 08:56:47
Waarin schuilt voor jullie de aardigheid van tweedehands vintage horloges?

Is het de vormgeving? De techniek? De zeldzaamheid? Of is het omdat het op dit moment modieus is om een oud klokje te dragen?

Dat laatste is, zo stel ik mij voor, de voornaamste reden van de mallotige prijzen die op dit moment voor oude submariners en daytona's worden betaald. De vormgeving van deze modellen (met uitzondering wellicht van de Paul Newman-platen) is niet zo bijzonder, de techniek ook niet, zeer zeldzaam zijn deze modellen ook niet echt (gewild wel, maar dat is iets anders) en toch willen heel veel mensen ze hebben.

Houdt het kopen van een vintage sportrolex niet in dat je eigenlijk gaat showen met de geschiedenis van iemand anders? De koper heeft er niet voor gezorgd dat die plaat zo gepatineerd is geraakt, dat is de verkoper geweest. En om nu met de geschiedenis van iemand anders interessant te gaan doen...

Het doet me allemaal een beetje denken aan het kopen van een adellijke titel. Het is weliswaar niet jouw verdienste/familiegeschiedenis, maar het staat zo leuk en machtig interessant.

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #25626 Gepost op: 22 november 2014 – 10:41:34
 8)
Ha 100% eens.
Erfstukken daargelaten is het idd een olympische gedachte. 
Voor een enkeling zal het handelen leuke een hobby zijn.
Wel goed voor tumblr plaatjes
Be yourself no matter what they say

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Horloges
Reactie #25627 Gepost op: 22 november 2014 – 10:52:11
maar het staat zo leuk en machtig interessant.

Tis SF, duh :)

Brench

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.002
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #25628 Gepost op: 22 november 2014 – 10:56:34
omdat ze gewoonweg aantrekkelijker zijn?

Laurens

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.940
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Horloges
Reactie #25629 Gepost op: 22 november 2014 – 11:44:10
Dezelfde reden waarom zoveel mensen een "black paint" Leica M3 willen, brassing = patina, patina = geil, patina geeft daarnaast karakter.

omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

MrMB

  • Gebruiker
  • Berichten: 383
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #25630 Gepost op: 22 november 2014 – 11:53:24
omdat ze gewoonweg aantrekkelijker zijn?


Kan, maar waar schuilt die aantrekkelijkheid in? Dat is wat ik mij afvraag.

Koop een nieuwe submariner, wees creatief met uv-lampen, koffie, rode verf, onderdelen van eBay en hey presto.... Je hebt een nieuwe submariner met oud uiterlijk. Maar dat doet men niet of wil men niet. In ieder geval de meesten niet. Ik vind het toch een beetje interessantdoenerij: "Kijk mij eens met mijn ouwe sub. Ben ik niet helemaal hip en supergaaf? Ja, ik weet wel niets over de geschiedenis van deze klok en ook niet over de techniek en wat deze referentie verschilt van andere referenties, maar is het niet vet dat ik deze zo maar draag?!"

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Horloges
Reactie #25631 Gepost op: 22 november 2014 – 11:54:35
Ik vind het toch een beetje interessantdoenerij:

Wederom, duh. Je zit op SF.

Adrem

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.055
  • mnml
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #25632 Gepost op: 22 november 2014 – 12:01:04
Categorie gescheurde jeans
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Suprageex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.314
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #25633 Gepost op: 22 november 2014 – 12:04:52


Kan, maar waar schuilt die aantrekkelijkheid in? Dat is wat ik mij afvraag.

Koop een nieuwe submariner, wees creatief met uv-lampen, koffie, rode verf, onderdelen van eBay en hey presto.... Je hebt een nieuwe submariner met oud uiterlijk. Maar dat doet men niet of wil men niet. In ieder geval de meesten niet. Ik vind het toch een beetje interessantdoenerij: "Kijk mij eens met mijn ouwe sub. Ben ik niet helemaal hip en supergaaf? Ja, ik weet wel niets over de geschiedenis van deze klok en ook niet over de techniek en wat deze referentie verschilt van andere referenties, maar is het niet vet dat ik deze zo maar draag?!"
Ja, maar da's niet hetzelfde. De 'draagsporen' zijn op de uurwerken gekomen door het nonchalante dragen van de vorige eigenaar. Iemand die het horloge waarschijnlijk nog gekocht heeft om te gebruiken als een toolwatch, niet als statussymbool (dan spreek ik over bv. stalen Subs of Speedies). Daarnaast spreekt mij ook 't feit aan dat je een stukje geschiedenis uit een vervlogen tijd bezit. Loop vandaag de dag eens een juwelier binnen & vergelijk de nieuwe Subs met de oude. Die oude zijn veel eleganter, veel mooier gemaakt. Ze komen als 't ware uit een tijd waar mannen op hun 12e een volle baard hadden, vrouwen in de keuken bleven & niemand een single fuck gaf over 't milieu en de gevoelens van een ander. De tijd waarin Formule 1 nog levensgevaarlijk was, waarin mensen allemaal voor hun tv kropen om de maanlanding, een milestone in de geschiedenis van de mensheid, te zien.

Dezelfde vraag kun je stellen aan verzamelaars van oude Ferrari's of oude motors. Ofcourse, het ding zal 6 van de 7 dagen niet starten, en je garage onder de olie zetten, maar wanneer je erin rondrijdt vergeet je dat allemaal. Die belevenis heb je niet met moderne horloges, imo.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #25634 Gepost op: 22 november 2014 – 12:20:58
Jeetje.