Auteur Topic: Koffer inpakken - pak opvouwen  (31112 keer gelezen)

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Koffer inpakken - pak opvouwen
Reactie #15 Gepost op: 09 april 2007 – 10:50:37
En na aankomst ff in de hoteldouche ophangen en stomen....
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Koffer inpakken - pak opvouwen
Reactie #16 Gepost op: 09 april 2007 – 18:20:00
Citaat van: "gaafy"
Handbagage lijkt me geen optie, dat is volgens mij niet toegestaan. Ik ga het gewoon proberen zoals jullie zeggen, probleem is dat er natuurlijk nog meer in die koffer moet dan een pak.

Misschien is het nog het beste om het jasje aan te doen en de broek in de koffer te doen.


Bij Klm en Transavia is het sowieso toegestaan, maar overleg het even met de cabincrew voordat je gaat boarden.

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Koffer inpakken - pak opvouwen
Reactie #17 Gepost op: 09 april 2007 – 18:21:32
Citaat van: "Napoleon"
ik neem ze gewoon gevouwen mee in de koffer, vind het maar vervelend met de handbagage past ook niet goed in die vakken boven je hoofd

dat krijg je als je cattle class vliegt  :wink:
gebruik zelf weleens een kledinghoes, maar ook weleens opgevouwen in een trolley
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

jvain

  • Gebruiker
  • Berichten: 85
    • Bekijk profiel
Koffer inpakken - pak opvouwen
Reactie #18 Gepost op: 09 april 2007 – 21:57:38
Heb zelf liever moeite met mn pakkentas op te bergen dat bij aanomst een verkreukeld pak terug te vinden.

En zelf al vlieg je met ryanair cattle class, overhead plek is er altijd. Dus voor mij geen vraag over simpelweg altijd pakkentas.
any society that would give up a little liberty to deserve a little security, will deserve neither and lose both.”


Benjamin Franklin

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.148
    • Bekijk profiel
Koffer inpakken - pak opvouwen
Reactie #19 Gepost op: 09 april 2007 – 22:08:46
Citaat van: "jvain"
overhead plek is er altijd.
Oja? Mijn ervaring is dat omdat iedereen koffers, tassen en pakkentassen als handbaggage naar binnen loopt te slepen, je de hele reis met je tas voor je voeten zit (in KLM business = cattle class) ...

jvain

  • Gebruiker
  • Berichten: 85
    • Bekijk profiel
Koffer inpakken - pak opvouwen
Reactie #20 Gepost op: 09 april 2007 – 22:11:11
Simpelweg niet als laatste in het vliegtuig zijn. Heb zelfs in vluchten met de officiele ryanair cattle class, elke keer mn pakken tas in overhead gelegd

Ook geen eenmalige actie maar vloog om de 2 weken met ryanair naar bergamo gedurende paar maanden, en nooit problemen gehad.
any society that would give up a little liberty to deserve a little security, will deserve neither and lose both.”


Benjamin Franklin

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
Koffer inpakken - pak opvouwen
Reactie #21 Gepost op: 10 april 2007 – 00:06:39
Als je het toch in je koffer wil doen, gebruik dan van dat hele dunne papier (tissue papier?) om het te verpakken.  Helpt goed tegen kreukels.

gaafy

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Koffer inpakken - pak opvouwen
Reactie #22 Gepost op: 11 april 2007 – 06:54:25
Inmiddels aangekomen. Als handbagage is officieel niet toegestaan, als je pech hebt doen ze moeilijk. Overigens weet ik niet hoe je pak uit zo'n overhead locker komt.

Nu heb ik het gewoon in mijn koffer gedaan. In de kledinghoes, een aantal t-shirt ertussen op de plek waar hij dubbel gaat. Hij is er zonder vouwen weer uit gekomen. Dit kan ik iedereen aanraden.

Evan_S

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.269
    • Bekijk profiel
Koffer inpakken - pak opvouwen
Reactie #23 Gepost op: 12 mei 2007 – 18:09:00
In een kledingwinkel is mij ooit verteld dat de beste manier om een pak op te vouwen (voor in de koffers), is door beide schouders aan de binnenkant beet te pakken, en dan de ene schouder over de andere heen te vouwen. Hierdoor komt het jasje als het ware binnenste-buiten. Vervolgens de revers omhoog zetten en daarna opvouwen met een handdoek ertussen en dan in de koffer stoppen.

Ik gebruik deze methode al vrij lang en mijn jasjes komen altijd netjes weer uit de koffers.

Sean Connery

  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Koffer inpakken - pak opvouwen
Reactie #24 Gepost op: 12 januari 2008 – 15:21:10
Via het topic ShoeTube.com http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=2183 kwam ik na wat doorklikken op onderstaande filmpjes waar je ziet hoe een koffer wordt gepakt door een butler.

Leuk om te zien hoe uitvoerig overal aan wordt gedacht om de koffer zo optimaal mogelijk in te pakken, met zo min mogelijk kreukels in de kleding! Er worden ook meerdere tips uit dit topic toegepast.

How to pack a suitcase butler style, part 1 http://www.youtube.com/watch?v=McB9f6dETL0
How to pack a suitcase butler style, part 2 http://www.youtube.com/watch?v=Pp1yTDmIgVw

Biturbo

  • Gebruiker
  • Berichten: 240
    • Bekijk profiel
Koffer inpakken - pak opvouwen
Reactie #25 Gepost op: 13 januari 2008 – 17:49:32
Leuk item!  =D>

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Koffer inpakken - pak opvouwen
Reactie #26 Gepost op: 19 mei 2008 – 12:27:41
Zo doet Esquire het

Zoek de fouten.  :wink:
cyka blyat

adelante

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.346
    • Bekijk profiel
Koffer inpakken - pak opvouwen
Reactie #27 Gepost op: 19 mei 2008 – 13:16:40
Citaat van: "Daedalus"
Zo doet Esquire het

Zoek de fouten.  :wink:


ik stop in elk geval nooit dassen in mijn schoenen :?
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

DaanL

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.538
    • Bekijk profiel
Koffer inpakken - pak opvouwen
Reactie #28 Gepost op: 19 mei 2008 – 14:09:22
Citaat van: "adelante"
Citaat van: "Daedalus"
Zo doet Esquire het

Zoek de fouten.  :wink:


ik stop in elk geval nooit dassen in mijn schoenen :?


Daar zitten toch spanners in? :lol:

Dantθs

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Koffer inpakken - pak opvouwen
Reactie #29 Gepost op: 04 juni 2008 – 11:11:01
Een pak 'opvouwen' heb ik nog nooit van gehoord.

Ik gebruik een suiter waarin wel tot 4 pakken kunnen liggen:





die je vervolgens dichtritst en dubbel vouwt




De suiter is groot genoeg om ook de rest - overhemden, schoenen, etc. - in mee te nemen in de zijvakken en wordt in ieder geval in business class als handbagage geaccepteerd en meestal ook wel in economy (desnoods als 'delivery at aircraft').