Auteur Topic: Jacob Cohen  (407240 keer gelezen)

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Jacob Cohen jeans - Deel I
Reactie #75 Gepost op: 24 januari 2007 – 18:11:22
Mij is verteld bij aankoop wassen op 30C
Tribula

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Jacob Cohen jeans - Deel I
Reactie #76 Gepost op: 24 januari 2007 – 19:11:01
Citaat van: "Aero"
Citaat van: "Timothy"
Citaat van: "gusto napolitano"
Normaal heb ik 33 in jeans voor Jacob moest ik 34 nemen.In hoeverre hij nog wijder zal worden weet ik ook niet maar echt veel lijkt me niet.


Als je hem draagt wordt hij iets wijder... als je hem daarna weer wast 'krimpt' de broek weer naar oude toestand... (correct me if i'm wrong)


Heb je het wasvoorschrijft niet gelezen? Je moet hem niet wassen namelijk :P Lekker ranzig, maar ik heb hem echt nooit gewassen en heb hem denk ik 5 maanden, gewoon afwisselen, en inspuiten met febrese of wat dan ook, als je geen knoeierd bent helpt het ook, zitten nog geen vage vlekken in :P

Ps. Ik ga hem wel een x wassen hoor, maar eigenlijk nog niet nodig geweest :P Best ranzig idee :P


Viespeuk ;) maar je moet hem dus op 30* wassen en zo min mogelijk... dat klopt. Eigenlijk is dat zo min mogelijk wassen alleen van toepassing op 'Raw Denim' dus ongewassen stof. Dan krijg je een mooi slijtproces en wordt de broek steeds mooier (kijk maar eens op styleforum enzo). Maar volgens mij maakt het bij een broek die al een wassing heeft niet zoveel uit (zal iets valer worden...).
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Jacob Cohen jeans - Deel I
Reactie #77 Gepost op: 24 januari 2007 – 19:18:15
Citaat van: "Timothy"
Citaat van: "Aero"
Citaat van: "Timothy"
Citaat van: "gusto napolitano"
Normaal heb ik 33 in jeans voor Jacob moest ik 34 nemen.In hoeverre hij nog wijder zal worden weet ik ook niet maar echt veel lijkt me niet.


Als je hem draagt wordt hij iets wijder... als je hem daarna weer wast 'krimpt' de broek weer naar oude toestand... (correct me if i'm wrong)


Heb je het wasvoorschrijft niet gelezen? Je moet hem niet wassen namelijk :P Lekker ranzig, maar ik heb hem echt nooit gewassen en heb hem denk ik 5 maanden, gewoon afwisselen, en inspuiten met febrese of wat dan ook, als je geen knoeierd bent helpt het ook, zitten nog geen vage vlekken in :P

Ps. Ik ga hem wel een x wassen hoor, maar eigenlijk nog niet nodig geweest :P Best ranzig idee :P


Viespeuk ;) maar je moet hem dus op 30* wassen en zo min mogelijk... dat klopt. Eigenlijk is dat zo min mogelijk wassen alleen van toepassing op 'Raw Denim' dus ongewassen stof. Dan krijg je een mooi slijtproces en wordt de broek steeds mooier (kijk maar eens op styleforum enzo). Maar volgens mij maakt het bij een broek die al een wassing heeft niet zoveel uit (zal iets valer worden...).


nou vooruit hij ligt nu in de wasmand, dus ik zal mn verhaal vrijdag ofzo posten :P

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Jacob Cohen jeans - Deel I
Reactie #78 Gepost op: 25 januari 2007 – 09:35:35
Ik kan me niet voorstellen dat de eerste keer zo lang mogelijk dragen voor het wassen een andere 'slijtpatroon' tot gevolg zal hebben dan wanneer je de broek op dezelfde manier (regelmatig) wast als andere jeans.  :o

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Jacob Cohen jeans - Deel I
Reactie #79 Gepost op: 25 januari 2007 – 09:44:13
Ik zou aanraden dat wanneer je hem voor de eerste keer wast, hem binnenste buiten te wassen op 30 graden ja.

Over het slijtage-proces van ongewassen denim heb ik eens iets geplaatst in het jeans-topic. Al was dat voor een aantal van jullie tijd. Heb zelf 3 ongewassen denim-jeans broeken(Levi's-Blue Blood & Nudie)waarvan ik de BB gewassen heb. Na het wassen zijn de vezels losgelaten waardoor het denim effect zo goed als weg is.. helaas..

Napoleon

  • Gast
Jacob Cohen jeans - Deel I
Reactie #80 Gepost op: 25 januari 2007 – 12:06:20
Citaat van: "Timothy"
Citaat van: "gusto napolitano"
Normaal heb ik 33 in jeans voor Jacob moest ik 34 nemen.In hoeverre hij nog wijder zal worden weet ik ook niet maar echt veel lijkt me niet.


Als je hem draagt wordt hij iets wijder... als je hem daarna weer wast 'krimpt' de broek weer naar oude toestand... (correct me if i'm wrong)
krimpen niet maar door het vocht in de vezels door het wassen voelt ie wat strakker aan maar dat is zo weer weg naar een dagje dragen
was overigens al mn broeken na 2/3 dagen gedragen te hebben...binnestebuiten en 30gr uiteraard

Immanuel

  • Gast
Jacob Cohen jeans - Deel I
Reactie #81 Gepost op: 06 februari 2007 – 11:27:57
Na enig meetwerk is de conclusie duidelijk, JC jeans model 610=borelli jeans model 310.. (Bij mijn maatje 31 toch) ik meen dat Carel er ook eentje heeft gekocht in Italie, ik heb de mijne hier in Barcelona gekocht( in nederland nog nooit een Borelli jeans gezien in dit model) en daar verkopen ze alleen maar dit model, zowel in meerdere wassingen jeans als in katoen.

Baldi

  • Gebruiker
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Jacob Cohen jeans - Deel I
Reactie #82 Gepost op: 17 februari 2007 – 17:09:38
Probleem.

Vandaag was ik bij Freek Nietsch om een JC te passen. Het zijn echt prachtige broeken!!
Tot mijn grote verbazing hoorde ik dat JC geen lengtemaat 36 produceer (dit vertelde een vriendelijke verkoper mij).

Om een indruk te geven van mijn maten: Mijn Gant-broeken zijn 32-36

Dit betekend dat ik dus nooit een JC zou kunnen dragen :?

Ben ik de enige met dit probleem, want ik hoor er hier namelijk vrij weinig over..

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Jacob Cohen jeans - Deel I
Reactie #83 Gepost op: 17 februari 2007 – 17:14:09
ik heb van JC een 34 en normaal 32 of 33, maar hij zit bij mij precies goed, terwijl de meeste jeans bij mij iets korter moeten worden gemaakt (zit tussen L32en34 in) maar je kan wel als je aan de jeans in het kruis vastpakt en aan het uiteinde een paar CM winnen, maar ik denk niet dat dat veel uitmaakt. Borrelli is wel wat langer heb ik het idee en het is volgens velen hier door JC gemaakt, dus mss is dat wat :D

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Jacob Cohen jeans - Deel I
Reactie #84 Gepost op: 18 februari 2007 – 03:30:34
Citaat van: "Baldi"
Probleem.

Vandaag was ik bij Freek Nietsch om een JC te passen. Het zijn echt prachtige broeken!!
Tot mijn grote verbazing hoorde ik dat JC geen lengtemaat 36 produceer (dit vertelde een vriendelijke verkoper mij).

Om een indruk te geven van mijn maten: Mijn Gant-broeken zijn 32-36

Dit betekend dat ik dus nooit een JC zou kunnen dragen :?

Ben ik de enige met dit probleem, want ik hoor er hier namelijk vrij weinig over..


De oplossing voor jou: Hoog water :P
Maar even serieus, volgens mij werken ze niet echt met lengte maten maar wordt de broek hoe groter je hem koopt in de breedte steeds iets langer....( dit vermoeden is bij mij opgekomen na het passen van een 31 en een 32. 31 is perfect , had ik 32 genomen moest ik hem sowieso laten in korten...) hoop dat je er iets aan hebt.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Baldi

  • Gebruiker
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Jacob Cohen jeans - Deel I
Reactie #85 Gepost op: 18 februari 2007 – 18:17:27
Ja, daar heb je zeker gelijk in Timothy. Het probleem is alleen dan ik heel slank (smal) ben.

Ik had een broek aan die eigenlijk te ''groot'' was (in de taille). Maar doordat ik zo smal ben, viel de hele broek uit zijn verhoudingen :(

Ik vrees dat dit prachtige merk helaas niet voor mij is gemaakt...
Maar toch bedankt heren.

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
Jacob Cohen jeans - Deel I
Reactie #86 Gepost op: 22 februari 2007 – 11:25:57
Oger heeft nieuwe liggen, in Rotterdam athans. Ik heb twee modellen gepast, een 620 met wit paardevachtje en een limitada. Beide vond ik ze niet heel bijzonder, en maat 30 is ook niet meer wat het was (kleiner geworden). Kool en Dickens & Jones verwachten ze elk moment..
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Nomess

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Model Type
Reactie #87 Gepost op: 23 februari 2007 – 16:47:40
Hai mensen,

Ik heb 2 broeken van Jacob Cohen een blauwe(610) en een zwarte(620)
Moet het even kwijt echt super broeken. Alleen niet te vaak wassen want
je blijft die silver knopen poetsen :P....

Is er trouwens een special edition van de 610 in het donker ik heb namelijk die speciale knopen en op het label aan de achterkant heb ik in zilvere letters Jacob cohen net als de lichte special edition I.P.V het gestikte logo

Ciao...

Aaron

  • Gast
Jacob Cohen jeans - Deel I
Reactie #88 Gepost op: 01 maart 2007 – 21:41:42
Weten jullie of er winkels zijn die JC jeans in oneven maten leveren? Ik ben namelijk benieuwd of de J610 in W35 aangeboden wordt. W34 heeft bijna de juiste taillemaat maar bij het passen merkte ik dat de broek als een legging om mijn bovenbenen zit (geen gezicht dus) en de broeken die ik in W36 heb zijn eigenlijk iets te ruim (zelfs nadat de band aan de achterkant maximaal was ingenomen; +/- 6cm).

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Jacob Cohen jeans - Deel I
Reactie #89 Gepost op: 01 maart 2007 – 21:49:45
Citaat van: "Aaron"
Weten jullie of er winkels zijn die JC jeans in oneven maten leveren? Ik ben namelijk benieuwd of de J610 in W35 aangeboden wordt. W34 heeft bijna de juiste taillemaat maar bij het passen merkte ik dat de broek als een legging om mijn bovenbenen zit (geen gezicht dus) en de broeken die ik in W36 heb zijn eigenlijk iets te ruim (zelfs nadat de band aan de achterkant maximaal was ingenomen; +/- 6cm).


Ik weet zeker dat ze 31 en 33 leveren, heb ze in mijn handen gehad bij Pauw. 35 kan ik me echter niet herinneren, zou ze even bellen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors