Auteur Topic: Overjas  (384301 keer gelezen)

Hanzolo

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Overjas
Gepost op: 16 november 2006 – 18:31:17
Beste SF leden, ik ben op zoek naar een goed adres om een overjas op maat te laten maken. In enkele topics las ik dat je bij New Tailor en Suitsupply een overjas op maat kunt laten maken, maar dat vind ik niet terug op hun websites. Heeft iemand daadwerkelijk ervaring met het aanmeten van een overjas bij deze of andere adressen?
Laatst bewerkt op: 24 november 2008 – 13:49:19 door Daedalus

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.377
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #1 Gepost op: 16 november 2006 – 19:38:48
Nee, geen ervaring, weet wel dat je bij SuSu daarvoor terecht kunt.

pha

  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #2 Gepost op: 16 november 2006 – 20:57:07
Ik ben laatst prima geholpen bij een confectie overjas. Dus geen maatwerk, maar keurig aangepast. Mooi slank model.

Napoleon

  • Gast
Overjas
Reactie #3 Gepost op: 16 november 2006 – 21:06:49
Citaat van: "pha"
Ik ben laatst prima geholpen bij een confectie overjas. Dus geen maatwerk, maar keurig aangepast. Mooi slank model.
heb je toevallig die cashmere versie, die is GEIL!

pha

  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #4 Gepost op: 17 november 2006 – 12:03:43
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "pha"
Ik ben laatst prima geholpen bij een confectie overjas. Dus geen maatwerk, maar keurig aangepast. Mooi slank model.
heb je toevallig die cashmere versie, die is GEIL!


Nee, ik heb "gewoon" de wollen genomen. Kost € 249, de cashmere is € 399, dat vond ik net weer te veel. En die van mij vind ik ook errug mooi.
Van de cashmere hebben ze inderdaad een heel mooie donkergrijze, die van mij is net wat lichter.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #5 Gepost op: 24 november 2006 – 21:40:32
Kijk even hier voor maatwerk overjassen van SuSu:

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=928&highlight=overjas

Ben zelf ook HEEEEEEEEL erg aan het twijfelen of ik nog een maatwerk overjas van SuSu ga bestellen (mijn wish-list is echt te groot en het baasje betaald niet genoeg om mijn verslaving te betalen :().

Harm

  • Gebruiker
  • Berichten: 767
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Overjas
Reactie #6 Gepost op: 24 november 2006 – 22:13:58
Een 'bij' baantje zoeken.  8)

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #7 Gepost op: 24 november 2006 – 22:23:36
Citaat van: "Harm"
Een 'bij' baantje zoeken.  8)


Heb al fulltime baan, alhoewel het me wel leuk lijkt om 's weekends en donderdagavonds in een fatsoenlijke kledingwinkel mee te helpen. Hoeven ze ook niet moeilijk doen met loon uitbetalen enz want waarschijnlijk besteed ik het meteen daar  :lol:

Harm

  • Gebruiker
  • Berichten: 767
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Overjas
Reactie #8 Gepost op: 24 november 2006 – 22:42:17
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "Harm"
Een 'bij' baantje zoeken.  8)


Heb al fulltime baan, alhoewel het me wel leuk lijkt om 's weekends en donderdagavonds in een fatsoenlijke kledingwinkel mee te helpen. Hoeven ze ook niet moeilijk doen met loon uitbetalen enz want waarschijnlijk besteed ik het meteen daar  :lol:


Had het over een ander soort 'bij'baantje.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #9 Gepost op: 19 januari 2008 – 19:42:16
Ik heb me een overjas bij Heerlijk (by NVN) laten aanmeten.

Model: naam weet ik niet, maar drieknoops (geen DB dus), lengte stukje boven de knie, revers, vier kussende (en werkende) knoopjes op de mouwen, achtersplit (met verborgen knoopje voor de leuk). Simpel gezegd: een jasje, maar dan langer.

Stof: (Harris?) tweed! Blauw met grijze visgraat van Holland & Sherry. Petrol-blauwe voering. Gevlamd bruine hoornen knopen.

Detail: stiksel reversknoopsgat in zelfde kleur als voering.

Edit: kon de exacte stof niet vinden, maar hij lijkt op de bovenste van deze drie:


Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #10 Gepost op: 19 januari 2008 – 20:21:22
Citaat van: "Carwo"
Vanmiddag voor het eerst bij Heerlijk geweest. We (de meisjes en ik) werden uiterst vriendelijk ontvangen door Camiceria. De winkel zag er prima uit (schitterend schilderwerk!) en was buitengewoon goed geoutilleerd: er was zelfs aan een eet- en verschoonplek voor baby's gedacht. Goede koffie ook, maar het belangrijkst was een innemende en met liefde voor zijn vak sprekende gastheer.

Ik heb me een overjas, daar gaat dit topic immers over, laten aanmeten.

Model: naam weet ik niet, maar drieknoops (geen DB dus), lengte stukje boven de knie, revers, vier kussende (en werkende) knoopjes op de mouwen, achtersplit (met verborgen knoopje voor de leuk). Simpel gezegd: een jasje, maar dan langer.

Stof: (Harris?) tweed! Blauw met grijze visgraat van Holland & Sherry. Petrol-blauwe voering. Gevlamd bruine hoornen knopen.

Detail: stiksel reversknoopsgat in zelfde kleur als voering.

Ik heb alleen slechte telefoonfoto's; moet nog even kijken of ik daar iets illustratiefs van kan maken.


Klinkt erg spannend en origineel ook, ben benieuwd :D

tb

  • Gast
Overjas
Reactie #11 Gepost op: 20 februari 2008 – 08:20:16
Wat was je hiervoor kwijt als ik vragen mag?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #12 Gepost op: 20 februari 2008 – 11:36:55
Weet ik niet meer precies. Kunt het beste even Camiceria/Heerlijk mailen, want het is ook erg afhankelijk van de stof.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #13 Gepost op: 18 maart 2008 – 16:42:11
Sneak preview:



Zie ook hier!

Tinus

  • Gebruiker
  • Berichten: 231
    • Bekijk profiel
Overjas
Reactie #14 Gepost op: 18 maart 2008 – 17:11:46
ziet er erg mooi uit! had de foto's inderdaad al gezien op menco zijn weblog.

is erg goed gelukt. veel plezier ermee!
You should wear your clothes; never allow your clothes to wear you” Hertog van Bedford