Auteur Topic: Loake Shoemakers  (107061 keer gelezen)

alwinvrm

  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #60 Gepost op: 23 april 2011 – 17:47:10
De Cheaneys waar ik interesse in had stonden bij Herring opeens niet meer op de site; dat verklaart wellicht het feit dat ik geen antwoord op mijn e-mail kreeg.

Voor de rest nog steeds geen tijd gehad om even bij Nobel langs te gaan voor de Loakes maar ben wel bezig met de Grensons via het internet.

Overigens heb ik andere foto's van Grenson Rushdens gezien en de schoenen (buiten de 2 en 3 laags gezoolde en overige heavy duty / wintermodellen) zijn een stuk eleganter dan de foto's op de Grenson site doen vermoeden.

De foto's op de Grenson site laten de schoenen onelegant en plat lijken en doen de modellen voor mijn gevoel geen recht. Eigenlijk onbegrijpelijk dat ze hun eigen schoen zo onflatteus weergeven tenzij ze er een soort tegendraadse cool mee beogen.

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #61 Gepost op: 10 juni 2011 – 11:22:11
Zag bij Herring de Loake's 1880 en ziet er voor de prijs (+/-GBP 180,-) best goed uit, ben alleen benieuwd of deze goodyear welted zolen van eenzelfde kwaliteit zijn als die van de C&J's benchgrades (ben hier niet echt van onder de indruk, heb het idee dat je voornamelijk betaald voor de naam), Cheaney en Greve, iemand hier ervaring mee?

Verder ben ik ook benieuwd naar hoe de leest en het leer van het bovenwerk van de Loake's zich verhoudt t.a.v. de bovengenoemde merken.

Pierlala

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.037
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #62 Gepost op: 10 juni 2011 – 18:01:46
Zag bij Herring de Loake's 1880 en ziet er voor de prijs (+/-GBP 180,-) best goed uit, ben alleen benieuwd of deze goodyear welted zolen van eenzelfde kwaliteit zijn als die van de C&J's benchgrades (ben hier niet echt van onder de indruk, heb het idee dat je voornamelijk betaald voor de naam), Cheaney en Greve, iemand hier ervaring mee?

Verder ben ik ook benieuwd naar hoe de leest en het leer van het bovenwerk van de Loake's zich verhoudt t.a.v. de bovengenoemde merken.

Loake zal best goede schoenen maken.
Ik heb echter nog nooit een Loake schoen gezien waar ik hebberig van werd.

Dat had ik wel met C&J, die voor mij 1 van de meest gunstige prijs/kwaliteit verhoudingen heeft.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #63 Gepost op: 10 juni 2011 – 23:59:07
Tja, mij hebben ze dus wel gestrikt...
Nu zal ik maar eerlijk zeggen dat ik (nog) geen C&J in mijn bezit heb.  :-$
Maar ik heb ze wel vaak in de handen gehad en bekeken bij vrienden en het bovenwerk van de Benchgrade lijkt behoorlijk eender met dat van Loake 1880. De afwerking van de zool is ook hetzelfde.

Hoe de slijtage zich verhoudt weet ik natuurlijk niet, maar ik ben zeer tevreden over de zolen onder mijn Loakes. Ik heb al iets meer dan anderhalf jaar ervaring met een van mijn paren en die heeft tot nu toe nog geen verzoling nodig gehad.

MacBert

  • Gebruiker
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #64 Gepost op: 11 juni 2011 – 12:16:47
Hierbij een kleine foto vergelijking tussen mijn donker bruine Loake Kew (shoemaker lijn) en de zwarte C&J Connaught. De Kew heb ik nu ruim en jaar en gemiddeld 2 keer per week aan. De C&J heb ik pas aangeschaft en op wat inloopwerk na pas 1 dag gedragen.
Aangezien ik de C&J nog niet zo vaak gedragen heb, kan ik niet echt een vergelijking maken over slijtage. Als ik het stiksel vergelijk dan is dat bij C&J is fijner, maar veel scheelt het niet (close up lukt niet goed met iPhone, helaas).



[attachment deleted by admin]

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #65 Gepost op: 11 juni 2011 – 12:29:00

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Re: Loake Shoemakers
Reactie #66 Gepost op: 11 juni 2011 – 18:55:29
Mooi om deze schoenen zo naast elkaar te zien. Leuk vergelijk.

Let wel dat de Kew (zoals je al aangeeft, Macbert) uit de 'Shoemaker' lijn komt. Die wordt door Loake iets onder de 1880 gepositioneerd. Het beste kun je denk ik C&J Benchgrade vergelijken met Loake 1880.

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.314
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #67 Gepost op: 27 oktober 2012 – 18:24:14
gbp 150



live and let die

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #68 Gepost op: 27 oktober 2012 – 18:55:43
Foto doet het niet. Ben benieuwd.

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.314
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #69 Gepost op: 27 oktober 2012 – 18:58:32
pediwear. hangt toch iets viezigs om die naam.
live and let die

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.314
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #70 Gepost op: 27 oktober 2012 – 18:59:23
live and let die

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #71 Gepost op: 27 oktober 2012 – 19:21:30
Niet sjlecht.

guest45

  • Gast
Re: Loake Shoemakers
Reactie #72 Gepost op: 27 oktober 2012 – 19:23:06
Idd. Loake is best aardig qua p/k geloof ik.

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #73 Gepost op: 27 oktober 2012 – 19:23:14
Hoopte op een monk. Heb je daar geen goede tip voor weinig geld voor, wolf?

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.314
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #74 Gepost op: 27 oktober 2012 – 19:26:13
no free lunch, honey.
live and let die