Auteur Topic: Loake Shoemakers  (107053 keer gelezen)

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #30 Gepost op: 19 januari 2011 – 15:35:35
Blijft een leuk filmpje, zelf heb ik hem op DVD...  :-$

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.314
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #31 Gepost op: 19 januari 2011 – 23:33:01
Loake Royal brogues in oxblood. Prima. Even inlopen wel.  Vroeger ook voor de skinhead. Niet voor de Santoni meneer. Als die uberhaupt nog bestaat.
live and let die

alwinvrm

  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #32 Gepost op: 11 april 2011 – 23:44:49
Ik zag ook de Loakes bij Nobel in Delft. Ik vond dat er aardige modellen tussen zaten. Het eigen merk (made in Turkey) is in zijn algemeenheid net wat te gewaagd voor me.

De afgelopen jaren heb ik naar redelijke tevredenheid (soms viel de duurzaamheid van de loopzool tegen) Church gedragen.

Ik zoek nu naar een merk dat iets goedkoper is om aan mijn collectie wat meer moderne / Italiaanse stijlen toe te voegen.

Na dit forum en de internationale fora gelezen te hebben twijfel ik tussen Loake 1880 en de Santos by Carlos Santos (Both, Rotterdam). De Santos staat/stond ook bekend als de MackJames gok ik. Ik weet niet of MackJames en Santos by Carlos Santos precies hetzelfde zijn maar ze worden allebei gemaakt door Zarco in Portugal.

Ik ben benieuwd naar jullie (lange termijn) ervaringen met Loake 1880 en natuurlijk ook Santos.

alwinvrm

  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #33 Gepost op: 11 april 2011 – 23:52:15
Wellicht ten overvloede:

De Santos by Carlas Santos (/ MackJames) zijn de instaplijn van Carlos Santos. Ook het Franse Loding schijnt uit de Zarco fabrieken te komen, maar gezien de prijs van Loding (EUR 150) zou je verwachten dat dat nog meer een budget lijn van Zarco is.

Santosby Carlos Santos ligt in het Loake gebied (EUR 200 - 250).

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #34 Gepost op: 12 april 2011 – 00:06:45
De kwaliteit van MackJames is mij tegengevallen en is voor mij eens en nooit weer.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #35 Gepost op: 12 april 2011 – 01:31:29
Ik heb tot nu toe altijd goede ervaringen met Loake.
Van mijn Loakes heb ik twee paren langer in bezit, te weten anderhalf jaar en een jaar en ze houden zich goed.
Het leer is in den beginne aan de stugge kant, maar als je zogenaamd 'bookbinder' of 'polished' leer gewend bent, zal dit relatief meevallen.

Nu draag ik elk van deze paren de afgelopen tijd toevallig zo'n 1-2 keer per week en ze zijn prettig naar de voet gaan staan. Het bruine paar Knightsbridges vertoont al een beetje patina, ze verouderen mooi.

Wel plooit het leer niet met een duidelijke vouw, maar met een 'plooigebied' van haarlijntjes. Het kan komen door het model (het betreft een Monk en een oxford zonder toe-cap*), waardoor ze een groter gedeelte hebben waarover ze plooien. Er blijven echter geen diepe- en nauwelijks blijvende vouwen zichtbaar (mede door consequent gebruik van de spanners). De zoolkwaliteit is volgens mij ook goed te noemen, geen van beide paren is nog aan verzoling toe.

Het zijn ongetwijfeld minder goede schoenen dan Church's, maar voor het geld doen ze het uitstekend naar mijn mening. Op sommige punten kan de 1880-lijn zelfs aardig meekomen met de 'gevestigde orde' denk ik.

*Hier elders in het topic staan enkele (brakke) foto's van toen ik ze nog maar net in bezit had, wellicht kan ik binnenkort eens actuele foto's schieten, van betere kwaliteit

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #36 Gepost op: 12 april 2011 – 11:18:50
Ik heb zelf niet meer ervaring met Loake en Mack James dan een aantal paspogingen, wel met Loding en vind deze merken redelijk vergelijkbaar qua comfort.
Het zijn redelijk stugge schoenen welke volgens mij duidelijk ingelopen moeten worden, hoe het leder zich houdt na langere tijd weet ik niet, mijn Loding houdt zich voorlopig eigenlijk best goed.
Dit zijn wat mij betreft geen schoenen welke je draagt voor het comfort, maar meer een stapper voor bij de deur.
De pasvorm van Church is m.i. redelijk smal te noemen ten opzicht van een aantal andere merken waaronder Loding, het mag duidelijk zijn dat de kwaliteit van de Zarco fabriek niet helemaal je dat is [wellicht zijn de handcrafted beter] maar dat kan ook niet met prijsstellingen van euro 150-250.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

alwinvrm

  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #37 Gepost op: 12 april 2011 – 11:54:31
@ PaulBrussel
bedankt, ze zien er gelikt uit maar kwaliteit valt dus tegen.

@madhatter
loake lijkt de veilige keuze ; mijn oog was trouwens ook op de knightsbridge gevallen.

@Leone
ik vond Loding er altijd te mooi om waar te zijn uitzien. Kwalitatief zijn dus niet eens zo verkeerd.

Heren, dank voor uw hulp.



alwinvrm

  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #38 Gepost op: 12 april 2011 – 12:12:46
Goed, Loake lijkt qua gebruikerservaring de veiligste keuze. H et wordt nu een beetje de "battle of the better budget shoe". Het merk Grenson heeft wat veranderingen doorstaan,zag ik. De nieuwe Rushden lijn ligt ook wat lager in prijs. Heeft iemand hier misschien ervaring mee (in vergelijking met Loake)?

MacBert

  • Gebruiker
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #39 Gepost op: 12 april 2011 – 12:54:11
Mijn Loakes, de Kew uit de shoemaker lijn houden zich ook prima, nu een jaar in bezit.
Grenson heb ik afgelopen week in Engeland gezien en vond ik tegenvallen, het woord bonkig komt in me op. Waarmee ik zoveel bedoel als niet elegant. Het ging om de Sharp en Stanley, dit lijken mij echter winter modellen. Het assortiment in de winkel was vrij beperkt. Heb ze niet gepast, dus een vergelijking van pasvorm kan ik helaas niet geven.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #40 Gepost op: 12 april 2011 – 13:22:12
Deze link is vast al eens eerder gepost, maar geeft een goede indruk van de fabricagekwaliteit van diverse merken.
Het is wel in het Frans, dus als dat je niet ligt zul je wellicht even Babelfish o.i.d dienen te gebruiken. Loding kwam er redelijk goed vanaf, ze oordeelden dat het waar voor het geld is, maar niet bijzonder zoals ik begreep:
http://www.depiedencap.eu/spip.php?rubrique50

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #41 Gepost op: 12 april 2011 – 19:46:10
Er wordt aangegeven dat Loding waar naar het geld biedt en Carlos Santos overpriced is voor een vergelijkbare schoen.
Loake wordt niet besproken dus vergelijk hiermee is dan ook niet mogelijk via depiedencap o.i.d. mijn eerste indruk is overigens dat de doorsnee Loake e.d. vergelijkbaar is met "onze" van Bommel, Greve en of van Lier tegen een vergelijkbare prijs van rond de euro 250,= maar zowel Greve als van Bommel hebben ook een superieure lijn tegen meerprijs.
Church heb ik lang geleden verlaten via C&J naar JL en mijn vrouw eveneens zij voor vooral Barkers en JL, de belangrijkste reden is toch vooral de smalle Church leest en het stugge leder van een aantal relatief goedkopere Engelse fabrikanten.
Laatst bewerkt op: 12 april 2011 – 19:52:04 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

alwinvrm

  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #42 Gepost op: 13 april 2011 – 00:31:57
Heren, dank voor de levendige discussie.

Depiedencap bevestigt in de Carlos Santos / MackJames demontage de twijfels van PeaulBrussel over het merk.

Kan je voor 100 Euro minder net zo goed Loding kopen.

Van de merken die ik ken is Alfred Sargent de prijs /kwaliteit winner bij Depiedencap [mooi gemaakte schoen voor onder de 300 Euro].

Ik heb een nog een paar van Lier boots liggen uit 1999 toen ik net in NL was. Die zijn nog prima te gebruiken en voor mijn gevoel van een ander niveau dan de van Liers die ik nu in de van Lier winkel in  Den Haag zie met geplakte dunne zooltjes. Loake geeft me dan een degelijker gevoel.

De Church pasvorm werkte voor mij wel en ik zag ze altijd als betrouwbare maar een beetje saaie metgezellen.

Sommige Grenson modellen lijken op de foto een soort hooligan gehalte (bonkig) te hebben. Toch vind ik het ergens wel wat hebben en voor het geld misschien het proberen waard. Op het forum zie ik wel wat ervaringen van mensen die ze net gekocht hebben maar geen meningen na wat langer gebruik.

Loake en Loding lijken de voorlopige winnaar bij de zoektocht naar de better budget shoe.


Mediaman

  • Gast
Re: Loake Shoemakers
Reactie #43 Gepost op: 13 april 2011 – 08:17:28
Ik zoek nu naar een merk dat iets goedkoper is om aan mijn collectie wat meer moderne / Italiaanse stijlen toe te voegen.

Met bovenstaande wens en onder de € 250,- zou je ook naar modellen van Magnanni kunnen kijken imo.

Site: http://www.magnanni.com/

Pierlala

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.037
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #44 Gepost op: 13 april 2011 – 09:36:08
Heren, dank voor de levendige discussie.

....
...
..
Sommige Grenson modellen lijken op de foto een soort hooligan gehalte (bonkig) te hebben. Toch vind ik het ergens wel wat hebben en voor het geld misschien het proberen waard. Op het forum zie ik wel wat ervaringen van mensen die ze net gekocht hebben maar geen meningen na wat langer gebruik.

Loake en Loding lijken de voorlopige winnaar bij de zoektocht naar de better budget shoe.


Een Grenson schoen was de winnaar in de kekke schoenencompetitie 2010, categorie derby.
Met een vrolijke kleur nog wel.

Als je C&J handgrade, Santoni, John Lobb, Fr. Borgioli en Alden achter je houdt op dit forum, dan heb je wel wat in je mars.

Edit: misschien kan Loake dit jaar ook eens meedoen.
Het is maar hoe je het bekijkt..