Auteur Topic: Loake Shoemakers  (107051 keer gelezen)

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Loake Shoemakers
Reactie #15 Gepost op: 05 november 2006 – 18:19:16
Denk dat dat opzich wel een goede omschrijving is. Tis leuk om mee te beginnen. En heel engels natuurlijk.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Immanuel

  • Gast
Loake Shoemakers
Reactie #16 Gepost op: 08 november 2006 – 17:03:48
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Immanuel"
www.loake.co.uk, schijnt iets te maken hebben met church, alleen 1/3 goedkoper, iemand hier mee bekend?


hier dan maar verder:
ik weet niet of loake nu ook church maakt. Ik heb loake 2 jaar geleden ontdekt in Engeland en was er verschrikkelijk blij mee. Met name vanwege de prijsstelling. Ze zien er duurder uit dan vB en vL maar zijn zeker niet beter. Ondertussen heb ik al 1 paar weggegooid en het 2e paar ziet er ook niet meer bijzonder uit.
Vooral het onderwerk ontpopte zich snel als zwak en weg was de steun.
Misschien zijn er mensen met andere ervaringen. Ik koop ze iig niet meer.



dat is duidelijk, thanks.

kenza750

  • Gebruiker
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #17 Gepost op: 09 juni 2009 – 11:06:12
Dit topic is nogal verouderd zie ik. Weet iemand of de kwaliteit inmiddels is veranderd? Ik heb zelf laatst de gok maar genomen om een paar Loake Dorchesters (Mayfair last) te bestellen. Ik ben benieuwd........

August

  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #18 Gepost op: 16 juli 2009 – 15:45:01
Mijns inziens is alleen/voornamelijk de 1888 lijn interessant. Deze wordt ook nog echt in Northampton gemaakt, in tegenstelling tot de goedkopere lijnen, die uitbesteed worden aan lage lonen landen. Dat doen overigens wel meer Engelse merken.

Ik heb een paar Kempton boots. Zijn mooi en kwalitatief goed gemaakt, maar het leer is wel erg stug. Nobel in Delft heeft veel Loake (http://www.loake.nl). Herring en Pediwear verkopen het ook online.

Voor het geld zeker de moeite van een keer proberen waard als het goed past. Een vriend van me heeft er laatst een paar van gekocht op mijn aanraden en is er erg over te spreken.

kenza750

  • Gebruiker
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #19 Gepost op: 30 juli 2009 – 14:21:24
Ik heb de Dorchesters inmiddels binnen en ook al een paar keer gedragen.

Qua model zien ze er prima uit. Zeer netjes afgewerkt. De eerste dag dat ik ze droeg zaten ze een beetje strak bij de hielen. Dit was de tweede dag al niet meer het geval. Heb het idee dat ze nu al stukken beter vallen, maar dat is volgens mij normaal bij lederen schoenen.

Qua duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niets zeggen. Ik draag ze ongeveer 2-3x per week en heb er altijd schoenspanners in (cederhout). [alleen als ik ze niet aanheb natuurijk ;-) ] en ik bewaar ze in de meegeleverde schoenzakken.

Ik heb gekozen voor de Dorchester omdat ik een toecap wilde, en ik had al eerder op dit forum gelezen dat de Myfair leest (in de Loake 1880 collectie) het meest de moeite waard is.

Ik heb er tot nu toe absoluut geen spijt van.


NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #20 Gepost op: 30 juli 2009 – 14:41:40
Er staan te weinig foto's in dit topic...

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #21 Gepost op: 08 oktober 2009 – 23:54:11
Heren,

Bij dezen zoals beloofd, pics van mijn beide paren Loakes.
Het was even stoeien met het uploaden, vanwaar de vertraging. Daar het aan stijlvolle settings een beetje ontbreekt in mijn studentenhuis, heb ik maar besloten ze 'anders' op de foto zetten...
Mijn verontschuldigingen voor de beroerde kwaliteit, van fotograferen heb ik duidelijk nog geen kaas gegeten.

Loake Blackfriars, Capital Last, ongeveer een half jaar oud:


Loake Knightsbridge, eveneens Capital last, slechts een keertje binnenshuis op gestapt:


Beiden overigens kalfsleer, het glimmen is mijn werk...

Arthur Dent

  • Gebruiker
  • Berichten: 140
  • What's the story?
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #22 Gepost op: 09 oktober 2009 – 02:03:29

De meeste schoenen zijn het wat mij betreft net niet. De bovenstaande monkstrap bijvoorbeeld had ik zonder de brogues langs de randen heel leuk gevonden.

@Mad Hatter
Hoe zit het met de kwaliteit van de schoen, waar kan je het mee vergelijken?
"A well-tied tie is the first serious step in life."
- Oscar Wilde

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #23 Gepost op: 09 oktober 2009 – 02:29:09
Als ik me niet vergis is het getoonde model ook nog eens een G-leest, JasperH.
Dat moet je dan natuurlijk maar passen. Wat betreft de styling ben ik het met je eens, dat type, de brogue met gesp spreekt mij dan ook van geen enkel merk echt aan.

Hoewel het lastig is een eerlijk oordeel te geven na slechts 6 maanden voor de blackfriars, ben ik tot nu toe wel te spreken over deze schoenen. Het leer is in het begin inderdaad zoals August al zegt wat aan de stugge kant, wat mij wel het vertrouwen geeft dat ze lang mee kunnen gaan. In het begin heb ik ze enkele keren na het dragen even wat creme gegeven om het inlopen te vergemakkelijken, het leer iets soepeler te maken. Dat hoeft nu niet meer.
Ik moet zeggen dat dit model monk wel meer loopplooien vertoont dan mijn andere schoenen.
Echter heb ik verder geen monks en als ik foto' s zie van andere monks hoort dat er volgens mij een beetje bij, vanwege de langere voorzijde, waarover de schoen kan buigen.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb met het segment hierboven.
Ik kan wel zeggen dat het wat betreft degelijkheid zich kan meten met vLier en vBommel, welke volgens mij toch wel een refferentie zijn op dat gebied. Zo onverwoestbaar als mijn K-shoes zijn ze zeker niet, maar dat zijn dan ook weinig schoenen. Ik heb ze overigens gekocht bij Nobel in Delft.

MacBert

  • Gebruiker
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #24 Gepost op: 04 april 2010 – 10:04:00
Even een kleine schop onder dit topic, zoals ook al te zien in het nieuwe aanwinsten topic heb ik dus ook een paar Loake's gekocht. Het gaat om het model Kew, G leest. Zie foto hieronder.
Het leer voelt inderdaad wat stug, maar na een half uurtje dragen merk ik daar helemaal niets meer van. Ik ga de schoenen de komende tijd dragen en zal over een paar maanden wel een update geven.


Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #25 Gepost op: 04 april 2010 – 16:32:17
Mooie schoenen zijn dat MacBert. Ik heb het model ook zien staan bij Nobel in Delft. Ik vind ze lekker klassiek. Helaas zullen ze mij niet passen, door de G-leest.
Waar heeft u ze gekocht, als ik zo vrij mag zijn?

MacBert

  • Gebruiker
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #26 Gepost op: 04 april 2010 – 23:53:15
Bij Nobel!

Deze leest is precies wat ik zocht, het geeft mijn bescheiden maat 7 wat extra lengte en oogt enigszins slank.

Mad Hatter

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.399
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #27 Gepost op: 05 april 2010 – 00:08:04
Ah leuk om te horen dat u daar ook komt. Ik vind het een prettige winkel, aardige mensen, ontspannen sfeer.

Ik zag dat de leest inderdaad iets spits toeloopt. Het heeft wel wat weg van een 348 van C&J, alleen breder bij de bal van de voet. Wellicht biedt Loake ooit nog zoiets aan op een smallere leest. In dat geval houd ik mij aanbevolen, want zo'n enkel rijtje brogue vind ik mooi 'understated'. En anders maar doorsparen voor C&J...

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #28 Gepost op: 05 april 2010 – 17:50:37
Ik vind het een mooie schoen MacBert.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #29 Gepost op: 19 januari 2011 – 12:24:38
De historie van Loake in een fillmpje:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“