Auteur Topic: Cashmere  (67531 keer gelezen)

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
Cashmere
Reactie #30 Gepost op: 16 april 2005 – 23:56:06
heb je ze gevonden?

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Cashmere
Reactie #31 Gepost op: 17 april 2005 – 00:00:36
Citaat van: "FFW"
Ja ik ken het merk wel. Althans heb er vaker van gehoord. Ik heb er zelf niks van, maar cashmere heeft wel mijn leven veranderd. Sinds een jaar of twee draag ik eigenlijk alleen nog maar cashmere truien. Dankzij Bracco ben ik nu ook aan de cashmere sokken dus het gaat de goede kant op.

Blijft Cashmere nog een beetje goed of kun je het na een paar keer wassen en dragen al afschrijven?

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
Cashmere
Reactie #32 Gepost op: 17 april 2005 – 00:04:43
Citaat van: "Bonne"
Citaat van: "FFW"
Ja ik ken het merk wel. Althans heb er vaker van gehoord. Ik heb er zelf niks van, maar cashmere heeft wel mijn leven veranderd. Sinds een jaar of twee draag ik eigenlijk alleen nog maar cashmere truien. Dankzij Bracco ben ik nu ook aan de cashmere sokken dus het gaat de goede kant op.

Blijft Cashmere nog een beetje goed of kun je het na een paar keer wassen en dragen al afschrijven?


nou dat valt tegen. Ikzelf heb ongeveer 40% sokken van het stofje en ben wel van mening dat ze na 10 keer wassen echt veel minder worden (je moet natuurlijk gewoon zorgen voor genoeg sokken) ze worden alsmaar zachter en gaan dan enorm pluizen. dan wordt het allemaal een stuk minder.

Wel handig is dat je ze na het wassen uit elkaar kan houden, goede cashmir sokken zijn nat heel ' vettig'  (ze voelen zo aan) :wink:

FFW

  • Gast
Cashmere
Reactie #33 Gepost op: 17 april 2005 – 08:28:15
Citaat van: "bracco"
heb je ze gevonden?


Ik had eerder toch al bij JOJO cashmere/sijden sokken gekocht, maand geleden of zo. Ik ga morgen weer voor de volgende lading.

Bonne

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.371
    • Bekijk profiel
Cashmere
Reactie #34 Gepost op: 17 april 2005 – 10:03:46
Citaat van: "bracco"
Citaat van: "Bonne"
Citaat van: "FFW"
Ja ik ken het merk wel. Althans heb er vaker van gehoord. Ik heb er zelf niks van, maar cashmere heeft wel mijn leven veranderd. Sinds een jaar of twee draag ik eigenlijk alleen nog maar cashmere truien. Dankzij Bracco ben ik nu ook aan de cashmere sokken dus het gaat de goede kant op.

Blijft Cashmere nog een beetje goed of kun je het na een paar keer wassen en dragen al afschrijven?


nou dat valt tegen. Ikzelf heb ongeveer 40% sokken van het stofje en ben wel van mening dat ze na 10 keer wassen echt veel minder worden (je moet natuurlijk gewoon zorgen voor genoeg sokken) ze worden alsmaar zachter en gaan dan enorm pluizen. dan wordt het allemaal een stuk minder.

Wel handig is dat je ze na het wassen uit elkaar kan houden, goede cashmir sokken zijn nat heel ' vettig'  (ze voelen zo aan) :wink:

Hetzelfde gebeurt met Cashmere truien of zijn die meestal wat steviger?

FFW

  • Gast
Cashmere
Reactie #35 Gepost op: 17 april 2005 – 10:18:39
hmm, nou mijn truien blijven prima. Ik was ze gewoon op met een wolprogramma. Wat betreft die cashmere sokken weet ik het niet.

Huey

  • Gast
Cashmere
Reactie #36 Gepost op: 01 oktober 2005 – 00:05:32
Hebben ze Brunello Cucinelli ook bij Sartoria? Heb daar een mooie Cashmere trui gezien die ik graag wil hebben, maar vind de prijs nog een beetje pittig  :oops:  (495)... Ook geen idee wat voor merk het was btw.

Ik ben er toch over aan 't denken om 'm te kopen, maar ben zo bang dat cashmere niet al te lang mee gaat...

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Cashmere
Reactie #37 Gepost op: 01 oktober 2005 – 00:07:35
De trui zal langer mee gaan als sokken lijkt me.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Cashmere
Reactie #38 Gepost op: 01 oktober 2005 – 00:10:01
Citaat van: "gusto napolitano"
De trui zal langer mee gaan als sokken lijkt me.


:D Zou hopen van wel ja :D

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Cashmere
Reactie #39 Gepost op: 01 oktober 2005 – 00:13:11
Kool in rotterdam had ook een mooie Cashmere trui van het merk Piacenza euro 299
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Cashmere
Reactie #40 Gepost op: 01 oktober 2005 – 00:15:18
Citaat van: "gusto napolitano"
Kool in rotterdam had ook een mooie Cashmere trui van het merk Piacenza euro 299


Dat vind ik dan weer redelijke prijzen.

Immanuel

  • Gast
Cashmere
Reactie #41 Gepost op: 01 oktober 2005 – 11:54:43
heb 1 cashmere wollen trui, lichtblauw 100% cashmere van p&s, voor 'savonds.. heerlijk..

Miles

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.049
    • Bekijk profiel
Cashmere
Reactie #42 Gepost op: 01 oktober 2005 – 12:10:07
Voor prima cashmere/kasjmier kun je ook terecht op www.ericbompard.com. Wèl even door de soms oubollige modelletjes heenkijken. Verder zijn www.johnsmedley.com en www.npeal.com uitgelezen adresjes voor de verwende cashmere-homeshopper.
Smedley heeft tevens de allerbeste katoenen polo's, maar dat is hier off-topic denk ik.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Cashmere
Reactie #43 Gepost op: 01 oktober 2005 – 12:17:05
Goede tips! 242 E voor cashmere en die sea island truien van Smedley zien er ook wel netjes uit, en dat voor 69 E... Is online te koop, maar hoe bepaal je je maat goed? :(

Niet dat er veel keus is qua maten, maar een trui moet gewoon mooi slank zitten vind ik.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Immanuel

  • Gast
Cashmere
Reactie #44 Gepost op: 01 oktober 2005 – 12:22:02
mooie slanke truitjes zijn gran sasso, mooi slank armsgat