Auteur Topic: Finamore  (237685 keer gelezen)

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #60 Gepost op: 02 februari 2006 – 20:32:51
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Alboreto"
Citaat van: "gusto napolitano"
Er is niks mis met die verkoper van Pauw is gewoon een aardige man als je hem al langer meemaakt.

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind het een sympathieke jongen en ik maak hem nog niet zo lang mee, dus. Wat precies de reden is voor sommigen om hem niet te mogen is mij niet geheel duidelijk.
Hij is eerlijk en probeert je niets aan te smeren.

Dat vind ik niet alleen doorslaggevend bij de vraag of een verkoper goed is, maar ook of een zaak de moeite van het terugkeren waard is. Ik heb bij Oger nooit het gevoel dat me iets wordt aangesmeerd, of dat ze liegen als ik aangeef dat ik iets mooi vind terwijl de verkoper ziet dat het niet bij me past. Bij Pauw kom ik pas sinds kort, maar daar heb ik hetzelfde gevoel bij. Ik denk dat zaken in dit marktsegment ook wel moeten, want anders raken ze langzaam hun klanten kwijt.
esus saves, George Nelson withdraws!

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #61 Gepost op: 02 februari 2006 – 20:44:19
Ze hebben wel een grote klantenkring maar dat zie je niet als je in de winkel staat.Het is er niet zo vol met mensen zoals je weleens bij Oger ziet.Ik ga zo af en toe weleens uit borrellen met een aantal klanten van Pauw waarmee ik kennis had gemaakt.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Alex

  • Gebruiker
  • Berichten: 697
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #62 Gepost op: 03 februari 2006 – 00:21:48
Voor wat voor mtm shirts kan nou allemaal bij Oger Den Haag kijken? Of is het daar helemaal geen mtm?

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #63 Gepost op: 03 februari 2006 – 00:23:17
Citaat van: "Alex"
Voor wat voor mtm shirts kan nou allemaal bij Oger Den Haag kijken? Of is het daar helemaal geen mtm?
Voor alle filialen geldt het zelf dus wat in amsterdam kan kan ook in den haag en rotterdam aan mtm.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #64 Gepost op: 03 februari 2006 – 00:29:29
Volgens mij is dat niet helemaal waar gusto....

Overigens kan je bij Oger Amsterdam (voor zover ik weet) een RTW lijn van Finamore genaamd Finamore per Oger (het oude Oger Napoli) kopen en MTM gewoon Finamore per Finamore van het atelier Finamore uit het plaatsje waar Finamore gemaakt wordt.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #65 Gepost op: 03 februari 2006 – 00:39:13
Citaat van: "Jacob"
Volgens mij is dat niet helemaal waar gusto....

Overigens kan je bij Oger Amsterdam (voor zover ik weet) een RTW lijn van Finamore genaamd Finamore per Oger (het oude Oger Napoli) kopen en MTM gewoon Finamore per Finamore van het atelier Finamore uit het plaatsje waar Finamore gemaakt wordt.
Laten we het zo zeggen dat je bij alle filialen een borrelli-maffeis en weet ik wat nog meer kan laten aan meten.Over de Oger/finamore voorheen oger /napoli ga je me toch niet zeggen dat dat dezelfde is als de finamore als bij pauw en sartoria.Dan heb ik het over de stoffen en details zoals meer handwerk.Overigens heb ik nog nooit de zelfde finamore hemden zoals in napels en de winkels pauw en sartoria bij oger gezien.Edoch het kan zo zijn gezien de discussie dat het vanaf heden wel zo is.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #66 Gepost op: 03 februari 2006 – 19:48:30
Citaat van: "Jacob"
Volgens mij is dat niet helemaal waar gusto....

Overigens kan je bij Oger Amsterdam (voor zover ik weet) een RTW lijn van Finamore genaamd Finamore per Oger (het oude Oger Napoli) kopen en MTM gewoon Finamore per Finamore van het atelier Finamore uit het plaatsje waar Finamore gemaakt wordt.

 :lol:

Gusto: Oger Rotterdam verkoopt geen Borrelli RTW (althans dit was het geval in juli 2005) maar wel Borrelli MTM? Ik dacht dat Amsterdam met het Atelier Italia alles verkocht en dat de vestigingen in Den Haag en Rotterdam niet stiefmoederlijk maar wel minder bedeeld waren. In Rotterdam was een half jaar geleden Lorenzini het hoogst haalbare, in Den Haag Borrelli. Maar het is natuurlijk heel goed mogelijk dat ze in alle vestigingen stalenboeken hebben van Attolini, Borrelli, Isaia en Maffeis (Lorenzini MTM weet ik niet of dit mogelijk is).
esus saves, George Nelson withdraws!

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #67 Gepost op: 03 februari 2006 – 20:00:02
In rotterdam gewoon Borrelli rtw en mtm net als in den haag.Ook rtw en mtm van Maffeis is mogelijk.Voorzover ik weet/gezien heb in amsterdam wel attolini.Wellicht dat er met het aankomende seizoen het in beide filialen ook te koop is.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #68 Gepost op: 03 februari 2006 – 20:15:06
Ook is het zo dat ze bij oger alles heen en weer rijden...
Zo kwam het voor dat santoni sneakers (helaas niet die van mij) gewoon uit het amsterdamse filiaal werden gehaald...
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Huey

  • Gast
Finamore
Reactie #69 Gepost op: 03 februari 2006 – 23:01:12
Citaat van: "Dhr. Lex P"
Ook is het zo dat ze bij oger alles heen en weer rijden...
Zo kwam het voor dat santoni sneakers (helaas niet die van mij) gewoon uit het amsterdamse filiaal werden gehaald...


Dat is toch vrij normaal imho.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #70 Gepost op: 03 februari 2006 – 23:12:23
heb alles in Rotterdam gezien wat ze in de andere filialen ook hebben..

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #71 Gepost op: 16 februari 2006 – 09:46:14
Citaat van: "Velponi"
Mijn MTM zou begin februari klaar moeten zijn, tegen die tijd post ik wel wat plaatjes.

Hij was dus drie weken geleden al klaar maar ik schijn een voicemailberichtje van Pauw te hebben gemist. Zoals beloofd enkele plaatjes...

Heel mooi model boord, zowel open als dicht erg flatteus:




Altijd leuk:


Een blik op knoop en knoopsgat:


Dikke parelmoeren knoopjes ΰ la Borrelli:


En het vereiste bodyshot:


Mouwen lijken nog wat lang maar we zullen zien wat een paar wasbeurten daaraan kunnen doen. Verder een erg fijn shirt, met zoals Gusto zegt een mooie hoge mouwinzet en verder alle handgemaakte details die je ervan verwacht (beter afgewerkt dan mijn Barba's).

Is het het waard om voor MTM €245,- neer te tellen? Daar ben ik nog niet uit. Volgende shirt wordt waarschijnlijk toch Finamore RTW (rond de €180,-)  of ik ga voor NVM (voorheen Nieuwenhuis & Kuipιri). Maar zeker weten doe ik het niet, want de mensen van Finamore schijnen in het voorjaar naar Amsterdam te komen voor een MTM-sessie bij Pauw...

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #72 Gepost op: 16 februari 2006 – 09:58:48
Shirt lijkt me aan de korte kant... of is dat bewust zo gedaan (voor over de broek dragen)?

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #73 Gepost op: 16 februari 2006 – 10:18:31
Citaat van: "Fastcruiser"
Shirt lijkt me aan de korte kant... of is dat bewust zo gedaan (voor over de broek dragen)?

Nee, het is inderdaad wat kort, viel mij ook op. Aan de achterkant is het gelukkig wel lang genoeg om het allemaal op zijn plek te houden.

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #74 Gepost op: 16 februari 2006 – 10:45:59
Het lijkt mij ook iets te ruim....

Wat is met dat oogbalkje? Ben je crimineel?