Auteur Topic: Finamore  (237582 keer gelezen)

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #45 Gepost op: 02 februari 2006 – 14:02:59
Citaat van: "gusto napolitano"
Wat mij opvalt is dat Pauw eerder niet goed overkomt

Oh? Prima zaak wat mij betreft.
Citaat
en nu naar aanleiding van een artikel ineens interessant is.

Laat ik me niet door leiden, net zoals door opmerkingen (over Hermans) op SF ;)... al hou ik sommige dingen wel in m'n achterhoofd.

Interessant maakt me niet uit. Mooie spullen wel :)

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Finamore
Reactie #46 Gepost op: 02 februari 2006 – 14:06:55
Citaat van: "gusto napolitano"
Wat mij opvalt is dat Pauw eerder niet goed overkomt en nu naar aanleiding van een artikel ineens intressant is.


Gusto,
Ik schreef dit uitsluitend ook om aan te geven dat ze daar de keus hebben uit de verschillende mooie merken als Barba, Attolini en Finamore. Ik weet zo snel niet waar ik dat anders bij elkaar kan zien en dan MTM kan krijgen. Heb je suggesties. Is er een topic over Pauw?
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Napoleon

  • Gast
Finamore
Reactie #47 Gepost op: 02 februari 2006 – 14:08:46

Palmeiras

  • Gebruiker
  • Berichten: 94
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #48 Gepost op: 02 februari 2006 – 17:00:47
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Palmeiras"

Bovenstaande komt van Pauw. Weet iemand voor welke merken/prijzen Oger shirts op maat levert?

Volgens mij worden het merk Ogershirts niet op maat gemaakt.

Sorry, misschien niet handig geformuleerd, maar ik ben benieuwd of ik bij Oger [in Den Haag] ook Finamore, Barba en/of andere merken kan laten aanmeten, en of vergelijkbare prijzen gelden.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #49 Gepost op: 02 februari 2006 – 17:29:57
Citaat van: "Palmeiras"
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Palmeiras"

Bovenstaande komt van Pauw. Weet iemand voor welke merken/prijzen Oger shirts op maat levert?

Volgens mij worden het merk Ogershirts niet op maat gemaakt.

Sorry, misschien niet handig geformuleerd, maar ik ben benieuwd of ik bij Oger [in Den Haag] ook Finamore, Barba en/of andere merken kan laten aanmeten, en of vergelijkbare prijzen gelden.
Bij Oger den haag is er geen Barba en de Finamore is een Oger/Finamore dus niet de Finamore zoals we die kunnen zoals in een artikel beschreven of zoals ik die koop bij Pauw.Voor de andere merken die zij voeren kan je wel laten aanmeten is mijn ervaring.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #50 Gepost op: 02 februari 2006 – 17:58:00
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Palmeiras"
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Palmeiras"

Bovenstaande komt van Pauw. Weet iemand voor welke merken/prijzen Oger shirts op maat levert?

Volgens mij worden het merk Ogershirts niet op maat gemaakt.

Sorry, misschien niet handig geformuleerd, maar ik ben benieuwd of ik bij Oger [in Den Haag] ook Finamore, Barba en/of andere merken kan laten aanmeten, en of vergelijkbare prijzen gelden.
Bij Oger den haag is er geen Barba en de Finamore is een Oger/Finamore dus niet de Finamore zoals we die kunnen zoals in een artikel beschreven of zoals ik die koop bij Pauw.Voor de andere merken die zij voeren kan je wel laten aanmeten is mijn ervaring.


Bij Oger Amsterdam kun je wel Finamore op maat krijgen.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #51 Gepost op: 02 februari 2006 – 18:10:28
Dan bedoel je Oger/Finamore en niet de Finamore zoals we die kennen uit een artikel.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #52 Gepost op: 02 februari 2006 – 19:48:37
Citaat van: "gusto napolitano"
Dan bedoel je Oger/Finamore en niet de Finamore zoals we die kennen uit een artikel.


Ik blijf het toch een raar concept vinden. Dat er dan een Finamore per Oger is, die van mindere kwaliteit is dan de echte Finamore.
This, madame, is Versailles.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #53 Gepost op: 02 februari 2006 – 19:50:08
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "gusto napolitano"
Dan bedoel je Oger/Finamore en niet de Finamore zoals we die kennen uit een artikel.


Ik blijf het toch een raar concept vinden. Dat er dan een Finamore per Oger is, die van mindere kwaliteit is dan de echte Finamore.
Of die minder is wil ik niet zegen kijk wel uit.Maar er is wel degelijk verschil tussen die twee.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #54 Gepost op: 02 februari 2006 – 19:56:39
Citaat van: "Palmeiras"
Sorry, misschien niet handig geformuleerd, maar ik ben benieuwd of ik bij Oger [in Den Haag] ook Finamore, Barba en/of andere merken kan laten aanmeten, en of vergelijkbare prijzen gelden.

In aanvulling op Gusto: Oger Den Haag verkoopt ook geen Attolini; Isaia weet ik niet, ik vermoed van niet, maar wel Borrelli (en Lorenzini, maar da's weer net even een klasse minder hoog). De pasvorm van Borrelli is wel ruimer dan die van Attolini en Finamore (en de Barba hemden die ik heb gepast, maar daar kunnen anderen zeker meer over zeggen). Maar als je voor MTM gaat, valt daar natuurlijk wel een mouw aan te passen.

Ik denk dat Jacob wel eens gelijk zou kunnen hebben wat Finamore betreft: vroeger verkocht Oger Finamore hemden onder het label Oger Napoli, maar volgens mij kun je sinds enige tijd ook bij Oger in Amsterdam terecht voor Finamore Finamore. De kans is groot dat ze dan ook Finamore MTM aanbieden. De meerprijs ligt dan in de orde van grootte van 15-20%. Maar de stof is bepalend; volgens een door sommigen hier verketterde verkoper van Pauw varieert Finamore in prijs tussen de 170 en 370 euro of daaromtrent. Hangt helemaal af van de gekozen stof (en dan praat ik over RTW).
esus saves, George Nelson withdraws!

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #55 Gepost op: 02 februari 2006 – 20:00:35
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "gusto napolitano"
Dan bedoel je Oger/Finamore en niet de Finamore zoals we die kennen uit een artikel.


Ik blijf het toch een raar concept vinden. Dat er dan een Finamore per Oger is, die van mindere kwaliteit is dan de echte Finamore.

Het zijn gewoon verschillende lijnen. Als je een pak koopt van 1000 euro en een pak van 1500 euro van dezelfde fabrikant, hoeft het prijsverschil hem niet alleen in de gebruikte stof te zitten, maar ook in de hoeveelheid handwerk, de constructie, etc.
esus saves, George Nelson withdraws!

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #56 Gepost op: 02 februari 2006 – 20:09:40
Finamore bij Oger is niet de Finamore die je bij pauw ziet of die je in Napels kan kopen.Of het moet sinds gisteren ineens veranderd zijn maar dat lijkt me niet.Oger/Finamore is made bij Finamore en wordt als Finamore verkocht.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #57 Gepost op: 02 februari 2006 – 20:11:27
Citaat van: "Alboreto"
Citaat van: "Palmeiras"
Sorry, misschien niet handig geformuleerd, maar ik ben benieuwd of ik bij Oger [in Den Haag] ook Finamore, Barba en/of andere merken kan laten aanmeten, en of vergelijkbare prijzen gelden.

In aanvulling op Gusto: Oger Den Haag verkoopt ook geen Attolini; Isaia weet ik niet, ik vermoed van niet, maar wel Borrelli (en Lorenzini, maar da's weer net even een klasse minder hoog). De pasvorm van Borrelli is wel ruimer dan die van Attolini en Finamore (en de Barba hemden die ik heb gepast, maar daar kunnen anderen zeker meer over zeggen). Maar als je voor MTM gaat, valt daar natuurlijk wel een mouw aan te passen.

Ik denk dat Jacob wel eens gelijk zou kunnen hebben wat Finamore betreft: vroeger verkocht Oger Finamore hemden onder het label Oger Napoli, maar volgens mij kun je sinds enige tijd ook bij Oger in Amsterdam terecht voor Finamore Finamore. De kans is groot dat ze dan ook Finamore MTM aanbieden. De meerprijs ligt dan in de orde van grootte van 15-20%. Maar de stof is bepalend; volgens een door sommigen hier verketterde verkoper van Pauw varieert Finamore in prijs tussen de 170 en 370 euro of daaromtrent. Hangt helemaal af van de gekozen stof (en dan praat ik over RTW).
Er is niks mis met die verkoper van Pauw is gewoon een aardige man als je hem al langer meemaakt.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #58 Gepost op: 02 februari 2006 – 20:22:16
Citaat van: "gusto napolitano"
Er is niks mis met die verkoper van Pauw is gewoon een aardige man als je hem al langer meemaakt.

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind het een sympathieke jongen en ik maak hem nog niet zo lang mee, dus. Wat precies de reden is voor sommigen om hem niet te mogen is mij niet geheel duidelijk.

Maar on topic: Finamore is een geweldig merk. Toen ik Borrelli en Attolini ontdekte dacht ik dat ik het had "gevonden", van Attolini heb ik dat gevoel overigens nog steeds, maar ik denk dat ik ipv Borrelli voortaan Finamore koop. Ik vind de snit echt super en de boorden bevallen me ook beter dan die van de meeste Borrelli's die ik heb. En Pauw is een dopuh zaak.
esus saves, George Nelson withdraws!

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #59 Gepost op: 02 februari 2006 – 20:24:31
Citaat van: "Alboreto"
Citaat van: "gusto napolitano"
Er is niks mis met die verkoper van Pauw is gewoon een aardige man als je hem al langer meemaakt.

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind het een sympathieke jongen en ik maak hem nog niet zo lang mee, dus. Wat precies de reden is voor sommigen om hem niet te mogen is mij niet geheel duidelijk.
Hij is eerlijk en probeert je niets aan te smeren.
Support your local Mikey Fuoco chapter.