Auteur Topic: Finamore  (237464 keer gelezen)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #30 Gepost op: 01 februari 2006 – 19:05:50
Citaat van: "Camiceria"
Aan de ene kant wel met je eens Huey, aan de andere kant -> als je een pak draagt van EUR 2.000,00 (of meer...) dan is zo'n hemdje natuurlijk relatief niet heel duur. Zeker niet als je het 'belang' vergelijkt in de verhouding hemd - pak.
Mee eens.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #31 Gepost op: 01 februari 2006 – 19:16:56
quote]

375 per overhemd... Dat is voor mij eht het punt dat ik zeg ik wacht even tot een vakantie naar italië en daar naar een goede bespoke maker gaan.[/quote]

wat is dan het verschil met een Barba etc op maat?

Huey

  • Gast
Finamore
Reactie #32 Gepost op: 01 februari 2006 – 19:22:04
Citaat van: "ruby tuesday"
wat is dan het verschil met een Barba etc op maat?


Zelfde als bij een pak. Bij MTM wordt een standaard patroon aan jouw maten aangepast. Bij bespoke wordt een patroon specifiek voor jou gemaakt.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #33 Gepost op: 01 februari 2006 – 19:22:45
oke, wou t even zeker weten.. :D

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #34 Gepost op: 01 februari 2006 – 19:26:04
Ik zie het zo ik werk heb een inkomen en eet er niet minder om als ik een pak van 3000 euro koop.Een hemd van 375 euro hoef ik dus ook niet uit te stellen.Het is natuurlijk wel wat makkelijker als je een goed inkomen heb.Nu is het wel zo dat ik wel eens denk moet dat nu die prijs voor dat overhemd ik kijk dan naar de prijs kwaliteit verhouding van dat hemd.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Finamore
Reactie #35 Gepost op: 01 februari 2006 – 19:26:59
Citaat van: "gusto napolitano"
Ik zie het zo ik werk heb een inkomen en eet er niet minder om als ik een pak van 3000 euro koop.Een hemd van 375 euro hoef ik dus ook niet uit te stellen.Het is natuurlijk wel wat makkelijker als je een goed inkomen heb.Nu is het wel zo dat ik wel eens denk moet dat nu die prijs voor dat overhemd ik kijk dan naar de prijs kwaliteit verhouding van dat hemd.


Dat is mijn punt ook, in principe eet ik er geen boterham minder om. Maar dan nog heb ik bepaalde max. voor zaken.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #36 Gepost op: 01 februari 2006 – 19:29:25
Daar heb je wel gelijk in anders zou je alles kopen wat los en vast zit.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #37 Gepost op: 01 februari 2006 – 19:41:35
denk niet dat ik dat zou hebben.. ik zou ook alles op voorraad willen hebben denk ik..

nog maar ff studeren en dan goede zaken doen..

en verder dromen

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #38 Gepost op: 01 februari 2006 – 19:47:48
Citaat van: "C&A"
Als de kleur je staat vooral doen. Zwart of donkerblauw kan heel mooi staan onder een pak (een mooi paars hemd heb ik trouwens nog nooit gezien :lol: ). Neem aan dat je zo'n donker hemd dan zonder das draagt?

paars is idd moeilijk. Zelden een mooie kleur gezien. Prada had eens erg mooie stoffen dus het is mogelijk.

Uiteraard zonder das. Bovenste 3 knopen open en dan een mooie dikke geelgouden schakelketting eronder... mwah toch maar niet :P


Overigens ben ik wel benieuwd naar hetgeen die 100 euro verschil tussen Attolini en Finamore uitmaakt. Tussen Barba en Finamore is dat waarschijnlijk een stuk duidelijker... is zeker net zoals met audio: hoe hoger de klasse, hoe groter het prijsverschil tussen goed en heel goed.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #39 Gepost op: 01 februari 2006 – 19:49:09
Ik zou voor een mooie Spinner gaan met diamantjes :lol:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #40 Gepost op: 01 februari 2006 – 20:42:13
Citaat van: "Fastcruiser"
Overigens ben ik wel benieuwd naar hetgeen die 100 euro verschil tussen Attolini en Finamore uitmaakt. Tussen Barba en Finamore is dat waarschijnlijk een stuk duidelijker... is zeker net zoals met audio: hoe hoger de klasse, hoe groter het prijsverschil tussen goed en heel goed.

Ik vraag me sowieso af hoe ze bij een prijs van 375 euro komen. Ik heb een aantal RTW hemden van Attolini die alle tussen de 269 en 299 waren als ik het me goed herinner. Tel daar 15% bij op voor MTM. Het zal dan waarschijnlijk om Sea Island katoen gaan. De Kiton hemden (RTW) in Sea Island doen 365 euro geloof ik. Gisteren een aangehad en hoewel ik eerst mijn bedenkingen had, allereerst t.a.v. de prijs, in de tweede plaats t.a.v. de knopen die ik erg groot vind, moet ik zeggen dat de pasvorm geweldig is. En de lengte van de hemden is ook goed, bij andere merken heb ik altijd het idee dat daarop bezuinigd wordt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Italianen met  boordmaat 40 een stuk kleiner zijn dan ik (1,84 m), maar ik neem aan dat Attolini, Finamore e.a. voor de Noord-Europese markt een andere snit hanteren dan voor het thuisland. 3 cm extra zou voor mij bij die merken best mogen. Bij Kiton krijg je dat dus gewoon en zo hoort het.
esus saves, George Nelson withdraws!

Palmeiras

  • Gebruiker
  • Berichten: 94
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #41 Gepost op: 02 februari 2006 – 10:16:18
Citaat

Bij elk van de door u genoemde merken kunnen wij shirts op maat in dergelijke kleuren (zwart en paars) maken. De levertijden variëren tussen de 6 en 8 weken. Voor een Barba shirt betaalt u gemiddeld €185, voor een Finamore €275 en voor een Attolini €375.


Bovenstaande komt van Pauw. Weet iemand voor welke merken/prijzen Oger shirts op maat levert?

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Finamore
Reactie #42 Gepost op: 02 februari 2006 – 12:44:08
Onderstaand stukje komt uit Italie Magazine winter 05/06

Citaat

Een hemd op maat
Moderne ambachtelijkheid bij Finamore

Aan de designerwinkelstraat van Napels, de Via Calabritto, bevindt zich de winkel van Finamore, voor shirts, damesblouses en dassen. Maar ook levert Finamore betaalbare shirts op maat.

Een vriendelijke dame staat ons te woord. Als blijkt dat we wat willen vragen over maatwerk verwijst ze ons door.`O, maar dan moet u bij meneer Finamore zijn. Kunt u even wachten, hij is met een klant in het souterain.´De tijd nemen we te baat om de rekken met shirts en dassen te bekijken. De winkel is klein, maar modern en redelijk strak ingericht.
Druk pratend komen twee heren naar boven gelopen. De meest casual geklede van de twee blijkt Andrea Finamore, die de ander bij het afscheid beloofd dat de shirts over enkele weken klaar zullen zijn.
Net als zijn maatwerkcollega´s Marinella en Attolini, behoort Andrea tot de derde generatie die in het vak zit. In 1925 begon grootmoeder Carolina in het hart van Napels met het maken van handgemaakte shirts voor een kleine, exclusieve groep klanten. De kennis die ze in de loop der jaren opdeed, droeg ze over aan haar zoon Alberto, die nu samen met zijn drie kinderen, Simone, Paolo en Andrea, het bedrijf bestiert. In het centrum van Napels zit de winkel, maar het atelier bevindt zich evenb buiten de stad.
`We produceren 200 shirts per dag´,verteld Andrea,`allemaal van A tot Z met de hand gemaakt. En we exporteren over de hele wereld.´ De prijzen van een Finamore shirt lopen van zo´n EUR 160,- tot EUR 360,-. Het verschil zit hem helemaal in de stof. De duurste stof is Sea Island Cotton. Als je een op maat gemaakt shirt wil, komt er EUR 30,- bij! Voor die EUR 30,- wordt het wel moeilijkom de verleiding te weerstaan, zeker omdat het geen probleem is om een shirt naar Nederland opgestuurd te krijgen, dus dalen we af naar het souterain waar de maten worden genomen. Eerst moet een standaard shirt worden gepast, waarom Andrea vervolgens gaat kijken wat er moet worden aangepast. Lengte van het lijf, van de mouwen, de breedte van de schouders, omvang van het middel, alles wordt opgemeten en genoteerd. Daarna loopt Andrea alles nog eens na en besluitdat het beter isde boort toch een halve maat te verkleinen.
Vervolgens kan de klant kiezenuit verschillende soorten boorden, manchetten en knopen. De Keuze valt op de klassieke Napolitaanse boord, die volgens Andrea ook de populairste is, en op de dubbele manchetten en eenvoudige maar zeer fraaie hoornen knopen. Dan komt het moeilijkste onderdeel: een keuze maken uit de honderden stoffen. Meerdere malen worden de stalen bekeken die alle zijn voorzien van een nummer dat aanduidt in welke prijsklasse het valt. Na een kwartier zoeken is de keuze gemaakt en kan Andrea het laatste deel op het formulier invullen, wat vervolgens naar het atelier zal worden gefaxt.
Na het afrekenen belooft Andrea dat de shirts over een week of twee in Nederland door de post zullen worden afgeleverd. Enkele weken later zit er een pakket bij de post, maar het blijken nog niet de echte shirts. Het is een wit shirt, dat als pasmodel dient. Per email kan worden doorgegeven of het allemaal in orde is, en dan pas worden de bestelde shirts definitief gemaakt. Het proefmodel past perfect en weer enkele weken later arriveren de `echte´ shirts in een fraaie doos. Nog nooit heeft een shirt zo als gegoten gezeten!


Klink toch erg verleidelijk om eens bij Pauw Mannen te gaan kijken voor een Barba, Finamore of Attolini shirt!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #43 Gepost op: 02 februari 2006 – 13:58:12
Citaat van: "Palmeiras"
Citaat

Bij elk van de door u genoemde merken kunnen wij shirts op maat in dergelijke kleuren (zwart en paars) maken. De levertijden variëren tussen de 6 en 8 weken. Voor een Barba shirt betaalt u gemiddeld €185, voor een Finamore €275 en voor een Attolini €375.


Bovenstaande komt van Pauw. Weet iemand voor welke merken/prijzen Oger shirts op maat levert?
Volgens mij worden het merk Ogershirts niet op maat gemaakt.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #44 Gepost op: 02 februari 2006 – 13:59:14
Wat mij opvalt is dat Pauw eerder niet goed overkomt en nu naar aanleiding van een artikel ineens intressant is.
Support your local Mikey Fuoco chapter.