Auteur Topic: Finamore  (236563 keer gelezen)

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Finamore
Gepost op: 19 januari 2006 – 09:02:06
Er was nog geen topic over dit merk dusss....

Hoe staat Finamore in de markt? Als ik het zo lees is het kwa prijs vergelijkbaar met Borrelli (vanaf zo'n 160 euro RTW) (en iets goedkoper dan Attolini). Hoe zit het met afwerking en pasvorm?

Ik las dat hun kopen wat "minder" (platter) zouden zijn, klopt dat? En kan je bij MTM wel dikkere knopen bestellen?

Bij Pauw hebben ze (geloof ik) zowel Finamore als Attolini, en daarbij ook nog Barba. Ze gaven aan dat de keuze bij Barba wat beperkter was (m.n. boorden) dus bleven de twee andere over.

Binnenkort weer eens die kant op. Kan iemand aangeven hoe groot de stoffenkeuze bij Finamore is?

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2006 – 09:15:57
Site (alleen Italiaans) met leuke foto's: http://www.finamore.it

N.a.v. de foto's nog wel een vraag: wanneer is er sprake van een handgemaakt shirt? De naam suggereert dat alles handwerk is. Betekent dat dat er overal naald en draad is gebruikt of wordt er ook gebruik gemaakt van een naaimachine voor de lange naden? Als ik kijk naar de stiksels van "handwerkshirts" dan lijken dat op bepaalde naden toch machinestiksels.

Naaimachine is uiteraard handbediend maar dat geld ook voor alle shirts uit lagelonenlanden :P

Details zoals knoopsgaten zijn uiteraard wel met naald en draad gemaakt :)

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2006 – 09:34:30
Die knopen zijn platter maar absoluut niet minder. gewoon heel anders.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #3 Gepost op: 19 januari 2006 – 10:25:31
Die van mij zijn Cucita a mano. Met de hand genaaid dus.

Knopen zijn groter en platter, maar ik vind ze érg mooi. Verder zijn de mouwen wel iets korter dan andere hemden.

Vanaf 160 euro zal ongeveer wel kloppen, al zijn de 'meer gangbare' rond de 200 euro.

Huey

  • Gast
Finamore
Reactie #4 Gepost op: 19 januari 2006 – 10:36:29
Citaat van: "Fastcruiser"
Site (alleen Italiaans) met leuke foto's: http://www.finamore.it

N.a.v. de foto's nog wel een vraag: wanneer is er sprake van een handgemaakt shirt? De naam suggereert dat alles handwerk is. Betekent dat dat er overal naald en draad is gebruikt of wordt er ook gebruik gemaakt van een naaimachine voor de lange naden? Als ik kijk naar de stiksels van "handwerkshirts" dan lijken dat op bepaalde naden toch machinestiksels.

Naaimachine is uiteraard handbediend maar dat geld ook voor alle shirts uit lagelonenlanden :P

Details zoals knoopsgaten zijn uiteraard wel met naald en draad gemaakt :)

Vaak worden de lange naden met een machine gemaakt, zit geen voordeel aan imho om dat met de hand te doen trouwens.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #5 Gepost op: 19 januari 2006 – 10:53:32
Citaat van: "Huey"

Vaak worden de lange naden met een machine gemaakt, zit geen voordeel aan imho om dat met de hand te doen trouwens.

Klopt, en ik kan daar ook niet meer zitten (anders zouden de shirt nog duurder maar niet mooier worden denk ik) :)

Maar de term "handgemaakt" (sartoriaal?) klopt dan dus niet helemaal. Voor pakken moet geloof ik wel alles met naald-en-draad gedaan worden om dit predikaat te mogen dragen?

Huey

  • Gast
Finamore
Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2006 – 10:56:53
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Huey"

Vaak worden de lange naden met een machine gemaakt, zit geen voordeel aan imho om dat met de hand te doen trouwens.

Klopt, en ik kan daar ook niet meer zitten (anders zouden de shirt nog duurder maar niet mooier worden denk ik) :)

Maar de term "handgemaakt" (sartoriaal?) klopt dan dus niet helemaal. Voor pakken moet geloof ik wel alles met naald-en-draad gedaan worden om dit predikaat te mogen dragen?[/quote]
Nee joh, is geen predikaat.

Vaak betekent handgemaakt ook zoiets als: 'met de hand door de machine gevoerd' :P

Kijk gewoon of je iets mooi vind ipv of het handgemaakt is ;)

Finamore heb ik 1 hemd van, wel 1 van mijn favoriete hemden moet ikz eggen. Heb ik in de sale bij Sartoria gekocht, normale prijs was 258 euro voor RTW. Maar echt erg mooie stof, zit fijn en mooi gemaakt.

Vind die platte knopen trouwens prettiger dan die hele dikke.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2006 – 11:13:37
Citaat van: "Huey"
Nee joh, is geen predikaat.

Vaak betekent handgemaakt ook zoiets als: 'met de hand door de machine gevoerd' :P

Kijk gewoon of je iets mooi vind ipv of het handgemaakt is ;)

Finamore heb ik 1 hemd van, wel 1 van mijn favoriete hemden moet ik zeggen. Heb ik in de sale bij Sartoria gekocht, normale prijs was 258 euro voor RTW. Maar echt erg mooie stof, zit fijn en mooi gemaakt.

Vind die platte knopen trouwens prettiger dan die hele dikke.

I know maar men loopt er soms wel mee te dwepen. Maar dan is C&A ook handgemaakt misschien :P

Uiteraard is mooi belangrijker dan maakwijze (alhoewel dat bij schoenen misschien wat minder geldt). Hoe is de snit van een RTW Finamore? Flink getailleerd?

Ben benieuwd naar die platte knopen idd :)

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #8 Gepost op: 19 januari 2006 – 11:20:49
Italianen zijn perfect in het verkopen van emotie/gevoel ;)
Sailing, an expensive way to travel for free"

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #9 Gepost op: 19 januari 2006 – 11:21:12
Flink getailleerd inderdaad. Zit bij mij in ieder geval als gegoten, waar andere hemden toch soms wat 'lubberen'.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Finamore
Reactie #10 Gepost op: 19 januari 2006 – 11:40:52
Vandaar, alleen maatwerk! 8)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #11 Gepost op: 19 januari 2006 – 17:27:02
Citaat van: "Camiceria"
Die knopen zijn platter maar absoluut niet minder. gewoon heel anders.

Het Finamore pashemd dat ik laatst aanhad bij het bestellen van mijn su misura shirt had dikke knopen à la Barba/Borrelli. De Finamore's bij Pauw hadden geloof ik allemaal dikke knopen (ik vond die dunne trouwens iets mooier).

Bij Pauw hebben ze als ik me niet vergis 3 stalenboekjes van Finamore, veel keus dus. RTW zit rond de 180 euro, MTM varieert van 250 tot 350 euro, afhankelijk van de stof. Mijn MTM zou begin februari klaar moeten zijn, tegen die tijd post ik wel wat plaatjes.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2006 – 17:38:01
Ik kan niets anders zeggen dat het top hemden zijn.Mooi van snit slank gesneden hoge arm inzet en smal.Ook de stoffen zijn echt van een goede kwaliteit.Zoals Huey al zei dat het een van zijn favorite shirts is is dan ook te begrijpen.Of je nu rtw of mtm neemt het is beiden van een hoog niveau.Zelfs als je een rtw shirt koopt haal je al iets moois in huis en doet niet onder voor mtm.Ik wil daarmee alleen maar mee zeggen dat je niet speciaal voor een mtm shirt hoeft te gaan bij hun.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #13 Gepost op: 19 januari 2006 – 18:03:28
Toen ik laatst bij Pauw was en verliefd werd op een shirt van Finamore had deze ook dikke knopen, net wat Velponi zegt. Maar ik ben bang dat ik te veel moois zie en te weinig geld heb op dit moment  :?
This, madame, is Versailles.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Finamore
Reactie #14 Gepost op: 19 januari 2006 – 18:07:13
Ze zijn ook erg mooie Rogier.
Support your local Mikey Fuoco chapter.