Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (439895 keer gelezen)

Napoleon

  • Gast
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #75 Gepost op: 22 oktober 2006 – 22:42:22
te groot is nooit een probleem, die veer is groot genoeg!

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #76 Gepost op: 22 oktober 2006 – 23:03:03
Citaat van: "Napoleon"
te groot is nooit een probleem, die veer is groot genoeg!


Nee? Probeer maar eens zo'n te grote saedler in een te kleine schoen met smalle leest te krijgen dan. Of het lukt je niet bij de hak en/of je het leer zit heel strak om de spanners heen (niet goed voor de vorm).

Oftewel wel een probleem, heb het hier zelf met een paar.

Napoleon

  • Gast
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #77 Gepost op: 23 oktober 2006 – 07:51:47
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "Napoleon"
te groot is nooit een probleem, die veer is groot genoeg!


Nee? Probeer maar eens zo'n te grote saedler in een te kleine schoen met smalle leest te krijgen dan. Of het lukt je niet bij de hak en/of je het leer zit heel strak om de spanners heen (niet goed voor de vorm).

Oftewel wel een probleem, heb het hier zelf met een paar.
ok met seadler heb ik geen ervaring; die van S&S zijn prima ookal zijn ze groter dan je schoen

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #78 Gepost op: 23 oktober 2006 – 12:39:44
Citaat van: "Vortex"


Ze vallen best groot/breed vind ik. Dus als je schoenen hebt met een hele smalle leest zou ik een maatje kleiner pakken.


Klopt!
Maat 42.5 (8.5 US, 8.0 UK) qua schoen doet bij mijn 41 qua spanner
Schoenmaat 43/9 doet 42 qua spanner
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #79 Gepost op: 29 november 2006 – 23:54:45
Heren,

Gedreven door de passie het beste met het esthetisch verantwoorde te combineren ben ik al een behoorlijke tijd op zoek naar schoenspanners. Recent ben ik op deze site gestuit. Hieronder enkele afbeeldingen:









Esthetische verantwoord zijn ze zeker in mijn beleving. Vraag is of het ook het beste is dat op dit gebied te krijgen is. Zelf heb ik daar een minder dan optimaal inzicht in, vandaar dat ik graag forumgangers zou willen vragen naar hun mening, aangezien in de topics gewijd aan schoenspanners zinnige dingen in reactie op afbeeldingen worden geschreven.

Met vriendelijke groet,
Don

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #80 Gepost op: 29 november 2006 – 23:57:20
Ik heb (op het oog) bijna dezelfde, maar dan met een goudkleurige knop ipv een ringetje en zonder het 'handvat' uitgesneden bij de hak (Gekocht bij Brogues in Laren). Iets meer 'vlees' dus, al dient dat verder geen hoger doel. De wreef is bij mij iets aan de hoge kant, maar ze spannen verder prima. M'n schoenen zien er in ieder geval goed uit, en drogen ook goed.

Prima spanners dus.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #81 Gepost op: 30 november 2006 – 10:06:05
In DEEL I staat ook heel veel info.... ook over zeer betaalbare cederen Seeadlers (15 eur per paar...)
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #82 Gepost op: 16 december 2006 – 22:12:32
Citaat van: "Peer Gynt"
Citaat van: "cypripedium"
ik heb twee paar van deze spanners, en ze zijn perfect. Zelfs Eduard van Sir Max heeft ze goedgekeurd. :wink:
http://www.juniper-ridge.com/premium_men.html


Ik heb ze ook, maar vind de hiel wat spits waardoor je een wat groter drukvlak hebt daar. Eveneens zit er wat weinig vlees aan, ook op de wreef.


de enige vergelijking die ik in huis heb is de "huismerk spanner" van Shoes en Shirts. En daar zit juist minder vlees aan, de wreef is plat, en de hiel is stukken spitser.
Als je betere spanners kent, wil ik het graag weten!

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #83 Gepost op: 16 december 2006 – 22:17:12
De veel 'geroemde' Seeadler lijkt me een goede mogelijkheid.

Zelf heb ik mijn spanners van Brogues (Laren), maar daar zijn ze vrij prijzig (€50) terwijl het uiteindelijk producten uit China zijn die volgens mij vele malen over de kop gaan op die manier. Ben er echter wel tevreden over.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Huey

  • Gast
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #84 Gepost op: 16 december 2006 – 23:34:07
Ik haal altijd Dunkelmans bij Danny, geen flauw idee eigenlijk wat die dingen kosten. Maar veruit de beste spanners die ik geprobeerd heb.

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #85 Gepost op: 16 december 2006 – 23:43:23
Citaat van: "Huey"
Ik haal altijd Dunkelmans bij Danny, geen flauw idee eigenlijk wat die dingen kosten. Maar veruit de beste spanners die ik geprobeerd heb.
Weet er iemand of dat merk ook schoenen maakt. Ik heb namelijk een tijd of wat geleden geloof ik zo iets zien staan in de winkel, zagen er vrij goed uit. Ik kom alleen dus niet op het merk, maar Dunkelmans klinkt toch wel bekend.
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Cornerman

  • Gebruiker
  • Berichten: 698
    • Bekijk profiel
    • http://www.cornerman.net
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #86 Gepost op: 13 maart 2007 – 15:27:09
Ik heb meestal 8,5 of 9 qua schoenmaat, nu heb ik spanners van Rochester maat M en die passen prima, nu wil ik Seeadler gaan proberen ze leveren per maat.

Kan ik dan gewoon maat 42 bestellen, zullen die ongeveer overeenkomen met de M maat van Rochester?
Frank Lucas: See, you are what you are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #87 Gepost op: 13 maart 2007 – 16:12:12
Citaat van: "cheukert"
Citaat van: "Huey"
Ik haal altijd Dunkelmans bij Danny, geen flauw idee eigenlijk wat die dingen kosten. Maar veruit de beste spanners die ik geprobeerd heb.
Weet er iemand of dat merk ook schoenen maakt. Ik heb namelijk een tijd of wat geleden geloof ik zo iets zien staan in de winkel, zagen er vrij goed uit. Ik kom alleen dus niet op het merk, maar Dunkelmans klinkt toch wel bekend.


Ik den dat jij Berkelmans bedoelt, verder heb je volgens mij ook nog schoenenwinkel Dungelmans, niet te verwarren met de slagerij in het Haagsche :wink:

doorslag

  • Gebruiker
  • Berichten: 47
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #88 Gepost op: 13 maart 2007 – 21:08:09
Ik ben nu in het bezit van twee paar spanners van Bexley. Ben er tevreden over. Betaalbaar, waren binnen een week bezorgd en vullen mijn schoenen goed.




There are no stupid questions, just stupid people (mr. Garisson)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #89 Gepost op: 14 maart 2007 – 17:46:26
Mooi spanners Doorslag zal best goed zijn.
Support your local Mikey Fuoco chapter.