Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (439896 keer gelezen)

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #30 Gepost op: 13 februari 2006 – 00:47:19
Citaat van: "Jason"
Klopt het dat als spanners een goede kopie zijn van een leest, er dan geen spreidsysteem in hoeft te zitten? Ik zie bijvoorbeeld in man en pak op pagina 87 dergelijke E. Green spanners.

De spanners van Edward Green zijn generisch. Green maakt geen spanners op de 202 leest en andere op de 888 of de 82 of de 606 of 505 enz. leest. Green maakt een spanner die op alle leesten past. Deze is niet gemaakt van rood cederhout - wat het beste vocht opneemt -, maar van berkenhout. Ze zijn vrij prijzig. Voor EG bespoke is dit wat de leest betreft waarschijnlijk anders, maar de foto's van EG in Man en Pak zijn van de niet langer bestaande Top Drawer lijn tussen de gewone en bepoke lijnen in (naderde bespoke in kwaliteit van de gebruikte materialen; alle modellen droegen de namen van Britse politici).
@Zasa: ik zou als je er zelf niet in slaagt eens gaan praten met Danny van Kerkwijk van www.theroyaltreatment.nl. Hij zal waarschijnlijk wel in staat zijn om je schoenen uit te deuken. (Afhankelijk van het merk bedenk ik nu, maar ik zou sowieso even bij hem langs gaan.)
esus saves, George Nelson withdraws!

Huey

  • Gast
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #31 Gepost op: 13 februari 2006 – 00:51:06
Citaat van: "Zasa"
Ik heb sinds een maand of 3 puntschoenen of zgn ''rat-kickers'' :)
Tijdens een avondje weg is er door de drukte iemand op gaan staan waardoor er nu een deuk is ontstaan tussen de wreef en de top van de punt.
Is er een manier om de vorm weer terug te krijgen? Zelf dacht ik aan speciale schoenspanners die in de punt vallen of een opvulling. Kan iemand mij hierbij helpen?


Welke schoenen, want ik had hetzelfde probleem bij een paar Santoni's en de meest getalenteerde schoenmaker van NL heeft mijn probleem verholpen  :-({|=

Maar het is nog in de expirimentele fase dus... Maar de eerste resultaten zijn bemoedigend.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #32 Gepost op: 13 februari 2006 – 00:53:50
Wat precies bedoel je eigenlijk met rat-kickers? Ik heb gegoogled maar daar kwam ook niets uit...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Huey

  • Gast
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #33 Gepost op: 13 februari 2006 – 00:57:04
Citaat van: "Merlino"
Wat precies bedoel je eigenlijk met rat-kickers? Ik heb gegoogled maar daar kwam ook niets uit...


Ik stel me er van die extreem puntige dingen bij voor...

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #34 Gepost op: 13 februari 2006 – 01:13:18
Ik stelde me er van die puntschoenen voor vrouwen bij voor :oops:
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #35 Gepost op: 13 februari 2006 – 01:35:33
Citaat van: "Merlino"
Ik stelde me er van die puntschoenen voor vrouwen bij voor :oops:


Misschien is het ook wel een vrouw. De naam Zasa roept nu niet direct mannelijke associaties bij me op :P
Sailing, an expensive way to travel for free"

Huey

  • Gast
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #36 Gepost op: 13 februari 2006 – 01:37:25
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "Merlino"
Ik stelde me er van die puntschoenen voor vrouwen bij voor :oops:


Misschien is het ook wel een vrouw. De naam Zasa roept nu niet direct mannelijke associaties bij me op :P

Joey Zasa


gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #37 Gepost op: 13 februari 2006 – 01:38:04
Ik weet niet of vrouwen op rat kickers lopen :lol:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Zasa

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #38 Gepost op: 13 februari 2006 – 21:28:39
haha, Zasa.. best geklede man in de film toen.

Maar het stelt me teleur dat jullie mij associeren met een vrouw!  :)
Rat-kickers is de uitdrukking die ik van mijn vader hoorde toen ik ze liet zien.. (term van vroeger of zo)

Het zijn schoenen van dolce&gabbana. Volgens mij zag je ze ook veel onder modellen staan..
Verkoper bij Oger zei dat het onvermijdelijk was en je vanaf begin af aan het best af bent met watten in de schoen

Sergio, ik kan het niet aanraken met mijn vinger helaas.

Trouwens, wat is eigenlijk de mening van forum-leden hier?

Zal proberen foto's te maken eerdaags :)

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #39 Gepost op: 26 februari 2006 – 19:01:59
Weet iemand welk merk schoenspanners die van Sir Max zijn? of heeft iemand wellicht ervaringen? ik wil er wel een paar aanschaffen, maar ik vind ze zo duur (69 of 59 euro, weet ik niet heel zeker meer).
Dus als er niet echt een duidelijke meerwaarde aan zit dan weet ik dat;) ze sloten overigens wel mooi aan op de schoenen die ik daar aangeschaft heb! :)
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.


Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #41 Gepost op: 26 februari 2006 – 19:18:36
Citaat van: "Jest_one"
Weet iemand welk merk schoenspanners die van Sir Max zijn? of heeft iemand wellicht ervaringen? ik wil er wel een paar aanschaffen, maar ik vind ze zo duur (69 of 59 euro, weet ik niet heel zeker meer).
Dus als er niet echt een duidelijke meerwaarde aan zit dan weet ik dat;) ze sloten overigens wel mooi aan op de schoenen die ik daar aangeschaft heb! :)


Zullen wel Dunkelmans zijn, niet?
This, madame, is Versailles.

Eli

  • Gebruiker
  • Berichten: 522
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #42 Gepost op: 26 februari 2006 – 19:20:49
Citaat van: "Vortex"
Koop gewoon deze:

http://www.bexley.com/Bexley/produitFiche.aspx?site=BEXLEY&lang=EN&page=Embauchoirs&section=ACCPRD&blocReferrer=12141

ik vind het in de eerste instantie niet echt wat om online te kopen, maar heb jij ervaringen met deze spanners en hoe deze zich verhouden tot bijvoorbeeld santoni maten?>
de prijzen zijn wel relaxed, en ze ogen hier wel goed!
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #43 Gepost op: 26 februari 2006 – 19:24:06
Heb zelf wat van die spanners en ze vullen de gehele schoen. Ze vallen ietswat groot. Zoek even op dit forum, meer mensen hebben deze spanners aangeschaft.

Zasa

  • Gebruiker
  • Berichten: 394
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #44 Gepost op: 10 maart 2006 – 00:01:11
1 nadeel voor puntschoenen of Santoni's die vrij smal aflopen.. Er kan na een tijdje een ''deuk'' ontstaan tussen je tenen en de punt. Vette watten of keukenpapier erin proppen en aanzetten met een schoenspanner en het was verholpen.
Ook tegen het ''kraken'' op de wreef, waar bobbels ontstaan op je wreef.

Kortom, veel in de schoenspanner met die schoen..