Auteur Topic: Florence  (111457 keer gelezen)

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #60 Gepost op: 01 april 2008 – 17:27:49
Citaat van: "Bogart"
Tignanello van  Antinori,Super Tuscan. :-({|=
Inderdaad, en in hun 'kantine' tenminste per glas te krijgen!

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #61 Gepost op: 01 april 2008 – 17:49:16
Er zit ook een leuke jazz bar in Firenze, de naam is me alleen even ontschoten.
Dolce Vita vond ik ook wel een leuke tent, die hebben ook een wijnbar.
Cantinetta Antinori heb ik alleen maar van gehoord maar ben ik zelf niet geweest  :oops: Deze is trouwens volgens mij ook in juli en augustus gesloten maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #62 Gepost op: 01 april 2008 – 18:16:58
als je nu op de andere hoek van gilli´s gaat zitten rond 20 uur, heb je kans dat je even een glaasje kan doen met roberto ugolini, komt daar regelmatig

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #63 Gepost op: 01 april 2008 – 21:15:09
Citaat van: "Michael Corleone"
als je nu op de andere hoek van gilli´s gaat zitten rond 20 uur, heb je kans dat je even een glaasje kan doen met roberto ugolini, komt daar regelmatig

Dan moet 'ie toch een stukje lopen vanaf het Piazza Sto. Spirito! Maar is geen verkeerd stukje lopen met goed weer...

Cantinetta Antinori is inderdaad een aanrader, probeer ook eens de panini tartufati bij Procacci (ook Via Tornabuoni). Gelato bij Perchè No (véél beter dan het bekendere Vivoli) en idd. 's ochtends een romige cappuccio met een lievito bij Gilli. Happy hour bij Gilli is ook niet te versmaden!

En op de Florentijnse kunstschatten raak je nooit uitgekeken, ik ben er op afgestudeerd en kan er na al die jaren nog steeds geen genoeg van krijgen.

Fay

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #64 Gepost op: 02 april 2008 – 10:28:49
Ik heb tijdens de afgelopen Pitti bij een erg goed restaurant in Firenze gegeten ben alleen de naam vergeten. Zal eens goed nadenken. Bij Gilli om de hoek zit ook een erg goede kledingzaak, de naam is me alleen ook ontschoten op dit moment... De Villebrequin winkel ligt er zo goed als naast. Iemand een beter geheugen?

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #65 Gepost op: 02 april 2008 – 13:50:42
Citaat van: "Fay"
Ik heb tijdens de afgelopen Pitti bij een erg goed restaurant in Firenze gegeten ben alleen de naam vergeten. Zal eens goed nadenken. Bij Gilli om de hoek zit ook een erg goede kledingzaak, de naam is me alleen ook ontschoten op dit moment... De Villebrequin winkel ligt er zo goed als naast. Iemand een beter geheugen?

Eredi Chiarini en Michele Negri zitten allebei op dat stukje, praktisch naast elkaar.

En daartegenover Massimo Dutti, maar die zul je wel niet bedoelen. :lol:

Topdude

  • Gebruiker
  • Berichten: 450
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #66 Gepost op: 20 april 2008 – 19:28:07
Nou, heren, Florence in augustus gaat niet door!  :)

Het wordt nu Hamburg in mei en Milaan in juli!

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #67 Gepost op: 21 april 2008 – 00:10:04
Hamburg kan ook leuk zijn toch.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Topdude

  • Gebruiker
  • Berichten: 450
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #68 Gepost op: 21 april 2008 – 08:31:20
Geen flauw idee of Hamburg leuk is. Ik ben nog nooit zelfs maar die richting op geweest.
Nou ja, is de verrassing des te groter.

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #69 Gepost op: 07 juli 2008 – 03:31:56
Citaat van: "[url
http://men.style.com/fashion/blogs/sartorialist/2007/01/at_eredi_chiari.html[/url]"]
Eredi Chiarini



Fabbrizio, one the gentleman of Eredi Chiarini. Of course, before I shot anything I had to do some shopping. I told Fabbrizio I was a size 38 shirt. He literally looked pained until I let him measure my neck just so he felt comfortable that I was buying the right size. Why is it so hard to get sincere service like that in the U.S.?



The displays at Chiarini are impeccable. The store carries Italian sartorial labels like Luigi Borrelli, Brunello Cucinelli, and Cesare Attolini, but they pride themselves on also carrying a good mix of English and American labels. Surprisingly (or maybe not), Polo is well represented in the store, as are Church's shoes. The Italians are mad for English shoes.














Eredi Chiarini

Fay

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.137
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #70 Gepost op: 07 juli 2008 – 10:57:34
Inderdaad een erg mooie zaak. Hadden in Januari een hele gave etalage met een nieuw merk Sampo Icebreaker. Dat merk stond toen nieuw op de Pitti. Kan de site niet meer vinden van Sampo. Lijkt een beetje op Napapijri.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #71 Gepost op: 07 juli 2008 – 13:04:16
Eredi Chiarini verkoopt mooi spul, da's een feit. Was zelf wel een beetje teleurgesteld in de pasvorm van hun huislabel shirts: veel te wijd naar mijn smaak (en ik ben echt niet van de extreme cttb).

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #72 Gepost op: 17 augustus 2008 – 18:50:27
cyka blyat

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #73 Gepost op: 17 augustus 2008 – 19:13:47
Die man ga ik waarschijnlijk bezoeken bij mij eerst volgende bezoek aan firenze.Heb zijn schoenen al een keer gezien bij een kennis van ons.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Florence
Reactie #74 Gepost op: 18 augustus 2008 – 16:06:35
Laatst bewerkt op: 18 augustus 2008 – 16:19:22 door Migliore
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot