Auteur Topic: Florence  (111358 keer gelezen)

SWitte

  • Gebruiker
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #180 Gepost op: 28 juni 2013 – 10:43:47
dank je C&A, dat soort filmpjes zijn altijd welkom :)
N.B.: ik moet even uitvogelen hoe ik aan die dvd van O'Mast kan komen. Voor zover ik weet ik die alleen de bestellen via The Armoury, of heb ik het mis?

Tobias

  • Gebruiker
  • Berichten: 949
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #181 Gepost op: 28 juni 2013 – 10:52:19
The Hanger Project heeft ook O'Mast, maar waarom niet gewoon bij The Armoury bestellen??

Die nieuwe dvd had ik ook al overgelezen is het een aanrader C&A?

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Florence
Reactie #182 Gepost op: 28 juni 2013 – 17:22:24
dank je C&A, dat soort filmpjes zijn altijd welkom :)
N.B.: ik moet even uitvogelen hoe ik aan die dvd van O'Mast kan komen. Voor zover ik weet ik die alleen de bestellen via The Armoury, of heb ik het mis?

Zou 'm gewoon via The Armoury bestellen. Heb je 'm redelijk snel in huis. Kost omgerekend 26 euro incluis verzendkosten.

http://www.thearmourystore.com/documentaries/i-colori-di-antonio-old
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #183 Gepost op: 28 juni 2013 – 19:33:31
Sinds gisteren kan ik alleen nog maar aan Florence denken. :(

Er schieten me steeds meer bezienswaardigheden te binnen, maar aangezien je er maar vier dagen bent zou het sadistisch zijn om hier op te noemen wat je allemaal niet kunt zien. Maar tijd voor een ijsje bij Perché No of wijn en hapjes bij Cantinetta dei Verrazzano of Le Volpi e l'uva moet er wel zijn. En je komt vast wel langs de Duomo, besteed dan ook even aandacht aan de campanile, waarvan het onderste deel door Giotto werd ontworpen.

Verder schijn je bij Cibrèo nog steeds uitstekend te kunnen eten; kan ik je van harte aanraden maar wel ruim van tevoren reserveren.

SWitte

  • Gebruiker
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #184 Gepost op: 28 juni 2013 – 19:42:07
Laat de tips maar komen Velponi  :-D
Dan kan ik het allemaal in gaan plannen :)

Herodotus

  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #185 Gepost op: 28 juni 2013 – 20:25:18
Zelf net terug van een week Florence en een dag Pisa.

Erg mooi en zoals wolf 'behulpzaam' opmerkte: warm/heet.

Winkelen moet wel lukken in Florence. Voor je vriendin is Luisaviaroma (in de Via Roma) waarschijnlijk erg gaaf. Gratis taxiservice van en naar hun 'outlet', deze zit op 10 min rijden, is erg klein, maar heeft leuke kortingen. Tegenover hun normale store aan de via Roma zit Michele Negri en een gave herenzaak Eredi Chiarini.

Loro Piana en vele gave zaken zitten in de kleine straat Via Della Vigna Nuova, wanneer je deze uitloopt kom je links of rechts (afhankelijk van je looprichting ^^) vanzelf in een zijstraat Frasi tegen, de bekende toko van Simone Righi.

Zoals Velponi zei is het uitzicht vanaf het kerkplein van de S. Miniato al Monte schitterend. Het is te bereiken via het super drukke en toeristische piazzale Michaelangelo. Wurm je tussen alle toeristen(bussen) door naar achteren, via een trap bereik je een klein bruin kerkje, loop erlangs verder omhoog en je bereikt de S.Miniato. Dit ligt 2 x zo hoog als het uitkijkpunt op de piazzale Michaelangelo en er is gek genoeg bijna niemand.

Ga verder sowieso de koepel/Cupola van de Duomo op. Entree gaat via een combi ticket a € 10 waarmee je o.a. ook de Dom zelf in kunt. Deze is lelijk en er staat een onverklaarbaar lange rij, terwijl we bij de Cupola zo naar binnen konden. Veel traptreden en kleine ruimtes...in juli zal het er snikheet zijn.

Kaarten voor de Uffizi kun je online bestellen of bij het Palazzo Pitti. Kost je 4 euro p.p. extra maar dan sta je niet uren in de rij.

Gaaf dat jullie appartement al een mooi uitzicht heeft. Het beste openbaar toegankelijke terras met uitzicht is die van het warenhuis laRinascente. De entree ligt verstopt op de bovenste verdieping, waardoor er voor ons steeds nog plek zat was.

Veel plezier! (volgende keer moet je je bezoek tegelijk met Pitti Immagine Uomo plannen ;) )

SWitte

  • Gebruiker
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #186 Gepost op: 28 juni 2013 – 22:03:59
Dank je voor de tips Herodotus!
Ik had inderdaad ook het liefst tijdens Pitti naar Florence gewild, maar dat ging helaas niet door de studie-agenda van mijn vriendin en mij.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #187 Gepost op: 29 juni 2013 – 11:15:11
O ja, scoor een zeepje of geurtje of iets anders triviaals in de Profumeria van S. Maria Novella, één van de mooiste winkels ter wereld. En loop dan even langs (of wip even binnen bij, als je durft) Liverano & Liverano, als die nog steeds op hun ouwe plek zitten.

Ik geef Herodotus gelijk wat de Duomo betreft, heb er nooit veel aan gevonden. Er is geloof ik nog wel één mooi schilderij/fresco te zien maar ik weet bij god niet meer wat. De cupola beklimmen is wel leuk, omdat je letterlijk tussen de twee lagen van Brunelleschi's revolutionaire koepel omhoog gaat. Je moet niet claustrofobisch zijn. Uitzicht is het waard.

Wil ik toch ook nog het Palazzo Vecchio zelf pluggen, al is het maar omdat ik er zelf studenten heb rondgeleid en je er (een deel van) mijn afstudeeronderwerp kunt 'bewonderen': de megalomane fresco's, in ornate Romeinse stijl, van Francesco Salviati voor de kersverse heerser Cosimo I. Als de juiste kamers open zijn voor het publiek heb je ook vanuit het Palazzo Vecchio een aardig uitzicht op de daken van Florence.

Ook eigenlijk verplichte kost en niet tijdrovend:  een blik op de buitenkant van de palazzi van vooraanstaande Florentijnse families, zoals het door Alberti ontworpen Palazzo Rucellai en het Palazzo Strozzi (wat mij betreft de mooiste want vrijstaand en met een geweldig stoere articulatie in rustica).

Cesare

  • Gebruiker
  • Berichten: 955
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #188 Gepost op: 04 augustus 2013 – 13:06:43
Afgelopen week in de buurt van Firenze verbleven en (natuurlijk) een aantal uitstapjes naar deze prachtige stad gemaakt.
Vervolgens een eerste shirt laten aanmeten bij Simone Abbarchi (simoneabbarchi.com). Zeer vriendelijk geholpen door Gian Luca en gekozen voor een gestreepte stof van Thomas Mason. In verband met vakantie en 'fabriekssluiting', wordt het shirt begin september opgestuurd. Er wordt gebruik gemaakt van standaard pas-shirts, waarop de aanpassingen worden gemaakt obv de afwijkingen/wensen.
Ik zal na thuiskomst een paar foto's plaatsen van de stoffen etc.
Ter indicatie: shirt in genoemde (twill) stof, mop knoopjes met hanenpoot, klassiek boord en enkel manchet (2 knoops) a euro 125 + 15 euro verzendkosten. Als max werd zo'n beetje 160 euro aangegeven. Desgewenst worden stoffenboekjes toegestuurd.
Ondertussen zouden er voldoende Nederlandse klanten zijn, om tzt een sessie in Nederland te organiseren. Daar wil ik me wel sterk voor maken, mits het resultaat aan de verwachtingen voldoet.

Iemand hier ervaring met Simone Abbarchi?
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

Cesare

  • Gebruiker
  • Berichten: 955
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #189 Gepost op: 12 augustus 2013 – 22:35:40
Hierbij nog een paar foto's zoals beloofd.
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #190 Gepost op: 12 augustus 2013 – 22:39:37
Ah lekker, stofjes.

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #191 Gepost op: 13 augustus 2013 – 16:28:22
Florence bezocht, zeer warm, maar was erg de moeite waard. Hotel naast Loggia dei Lanzi met uitzicht op Piazza della Signoria.
Avondbezoek palazzo Vecchio ( mooie uitzichten, prachtige fresco's en door het avondbezoek een aparte sfeer )
Gegeten in Antrco Fattore.
Wandeling ponte Vecchio en Pallzo Pitti, maandag, dus gesloten.
Dom snel bekeken, was minder indrukwekkend als de palazo's welke wij bezocht hebben
Ijs gegeten bij Grom.
Palazzo Medici en Cappelle Medici bezocht.
De S. Maria Novella uitgebreid bewonderd. En uiteraard in de Profumeria van S. Maria Novella, geweest en de EdC aangeschaft.
Bij Desi (vintage winkeltje met oa veel BB, Filson, Alden, TieyourTie, JohnLobb, HarrisTweed) nog een pochet gekocht.
Frasi was helaas dicht, zag Righi zelf nog wel lopen in het straatje, beetje karikatuur van zichzelf, erg anders als op de bekende foto's. Wilde nog een das kopen maar dat is nergens gelukt, ik vond niets naar mijn wens
Be yourself no matter what they say

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #192 Gepost op: 13 augustus 2013 – 16:33:00
Je had 'm moeten aanspreken en zeggen dat je van SF.nl bent. :mrgreen:

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #193 Gepost op: 13 augustus 2013 – 16:44:03
heb de SF knipoog geprobeert, hij snapte m niet  ;)
Be yourself no matter what they say

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.850
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #194 Gepost op: 13 augustus 2013 – 17:32:13
Tie your Tie had eind juli al geen enkele seven fold meer. Is roofgoed voor de Aziaten geoloof ik. Wel gehaakte dassen en wat hele dunne dasjes van Mattabisch Napoli. Het was te warm om met familie hele stuk naar showroom van TyT te lopen om nieuwe collectie te bekijken. Ze hadden zich al heel flexibel opgesteld bij het aanmeten en later passen van het prova shirt bij Leonardo Bugelli.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new