Auteur Topic: Florence  (111452 keer gelezen)

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #165 Gepost op: 27 juni 2013 – 13:42:33
Alleen sjoppen en eten of ook nog wat Kultur?

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.477
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #166 Gepost op: 27 juni 2013 – 13:46:25
jammer dat op die suitorial blog http://suitorial.blogspot.nl/  (zie ook de link hierboven) niet meer gepost wordt vanaf oktober 2012. staan mooie dingen op.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

SWitte

  • Gebruiker
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #167 Gepost op: 27 juni 2013 – 14:20:16
ook cultuur uiteraard!

TB82

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.394
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #168 Gepost op: 27 juni 2013 – 14:24:08

SWitte

  • Gebruiker
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #169 Gepost op: 27 juni 2013 – 14:28:02
Voor overnachting verblijven mijn vriendin en ik in een heel romantisch appartement met uitzicht over de daken van Florence via AirBNB

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #170 Gepost op: 27 juni 2013 – 14:37:18
stinkdruk en snoeiheet.
live and let die

SWitte

  • Gebruiker
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #171 Gepost op: 27 juni 2013 – 14:45:29
dank je voor het reageren wolf, echt een antwoord op mijn vraag...

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #172 Gepost op: 27 juni 2013 – 14:49:40
pas ook op dat je vriendin niet met een ober wegrent.
live and let die

SWitte

  • Gebruiker
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #173 Gepost op: 27 juni 2013 – 14:57:20
als je niks nuttigs te zeggen hebt, zeg dan gewoon niks aub..

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #174 Gepost op: 27 juni 2013 – 15:00:22
vergeet niet flink deodorant in te slaan.
live and let die

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Florence
Reactie #175 Gepost op: 27 juni 2013 – 15:16:46
Vier dagen Florence is niet veel, zelfs niet als je alleen maar überhighlights wilt zien. De Uffizi zijn wat mij betreft een must als je er voor het eerst bent, al sta je uren te wachten en ben je er bij elkaar makkelijk driekwart dag aan kwijt. Van tevoren online reserveren kan je een paar uur wachttijd besparen, tenminste dat was een paar jaar geleden zo. Is het wachten je echt te gortig dan is de Galleria Palatina in het Palazo Pitti een aardig alternatief, met o.a. een aantal mooie Rafaël's (mijn favoriet: de schalkse Madonna velata). De rijen voor de Galleria dell'Accademia om Michelangelo's David te zien zou ik niet trotseren, bekijk dan maar de kopie voor het Palazzo Vecchio. En vergeet dan niet je te vergapen aan Cellini's Perseus en Giambologna's Sabijnse maagdenroof in de Loggia dei Lanzi. Meer schitterende beeldhouwkunst in het Bargello.
Minder platgetreden paden (maar nog steeds druk, wolf hep gelijk): de S. Maria del Carmine voor de baanbrekende fresco's van wonderkind Masaccio, en diens Drieëenheid in de S. Maria Novella, het Palazzo Medici met de schilderingen van Benozzo Gozzoli, Fra Angelico in de cellen van het klooster van S. Marco, om er maar een paar te noemen. Allemaal hoogtepunten, en dan laat ik nog allerlei architectonische hoogstandjes onvermeld. Hell, alleen al voor Michelangelo's vestibule en raampartjjen voor de Bibliotheca Laurentiana zou ik al naar Florence afreizen.

Hoe dan ook mag je van mij Florence niet te verlaten zonder de onvergelijkelijke Anunciatie en Kruisafneming (al is er geen kruis op te zien) van Pontormo, de grootste onder de Florentijnse maniëristen, te hebben gezien. Daarvoor ga je naar de Capella Capponi in de S. Felicità, op een steenworp van de Ponte Vecchio. Het grootste wonder is nog wel dat je er vaak geen hond treft.

Mooiste kerk van Florence: de S. Miniato al Monte. Stukje klimmen, maar de moeite waard en een mooi uitzicht op de stad.

Charmantste pleintje: Piazza S. Spirito. Op en rond het plein is het goed eten en prima zuipen (sowieso leuker in Oltrarno) en de kerk zelf is een knap werkje van Brunelleschi.

Voor kleertjes ga je naar Frasi (voorheen Tie Your Tie) van Simone Righi. En nog een handvol adresjes waar andere leden ongetwijfeld nog over gaan beginnen.
Laatst bewerkt op: 27 juni 2013 – 15:23:33 door Velponi

Fleming

  • Gebruiker
  • Berichten: 865
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #176 Gepost op: 27 juni 2013 – 15:28:12
Dank voor de interessante tips, Velponi.

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #177 Gepost op: 27 juni 2013 – 15:31:02
Hoteltip in de uffizi zelf:

http://www.relaisuffizi.it/
Be yourself no matter what they say

SWitte

  • Gebruiker
  • Berichten: 111
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #178 Gepost op: 27 juni 2013 – 15:40:33
Dank je voor de tips Velponi, daar heb ik nou wat aan  :)

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
Re: Florence
Reactie #179 Gepost op: 28 juni 2013 – 09:24:51
het kan niet op tegen de nuttige post van velponi hierboven, maar sluit wel een beetje aan, althans op de kleertjes

Not a valid vimeo URL
http://www.thearmourystore.com/documentaries/i-colori-di-antonio-3064

muziek en sfeer doen denken aan een copy-paste van o'mast

nb. iemand een idee hoe je hier een video embedt?
Laatst bewerkt op: 28 juni 2013 – 09:54:00 door C&A
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new