Auteur Topic: Saint Crispin's  (277750 keer gelezen)

T4phage

  • Board Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 559
    • Bekijk profiel
Saint Crispins
Reactie #60 Gepost op: 15 mei 2006 – 19:49:19
Migliore schreef:
Citaat
De oud dictator van Romenie heeft decenia lang het gebruik van moderne machines in zijn land verboden... Dit resulteerde erin dat er vooral in Romenie nog steeds "echte super" vaklui (op gebied van oude oude ambachten) aanwezig zijn die alles, maar dan ook alles met de hand maken. St Cripins is inderdaad recent opgericht door een slime commerciele man die dus die handwerkers uit romenie alles laat maken. De leersoorten zijn gewoon "bespoke grade" en komt uit de zelfde looierijen als andere firma´s....

Met één van bovenstaande opmerkingen ben ik het zeker niet eens... Er is op dit moment geen enkele RTW fabrikant die ook maar in de verste verte kan tippen aan de kwaliteit van maken van een Crispin... Dat laat overigens niet weg dat de modellen ietwat ouwelijk aandoen... Met andere woorden... Het oog wil ook wat en niet iedereen vind ze even mooi.

I will do this in English
1) During the period of the Cold War, all small 'artiginale' independants were shut down and workers were put into co-operatives making low quality shoes.  There was no chance to display their workmanship.... Tell me, do we hear of the well shod gentlemen of the Communist era? Do we hear of shoe lovers going behind the Iron Curtain to get their fix?  No. Where did new apprentices train to master shoemaking standards under the Iron curtain?  
You say:
Citaat
De oud dictator van Romenie heeft decenia lang het gebruik van moderne machines in zijn land verboden...

Please read Romanian history especially the forced industrialization, eg:
http://reference.allrefer.com/country-guide-study/romania/romania39.html

2) You say:
Citaat
De leersoorten zijn gewoon "bespoke grade" en komt uit de zelfde looierijen als andere firma´s....

Ok... who does St. Crispin's use for their "crust" leather?  I know who Lobb, Edward Green, and other Italians use for their bespoke crust.

3) You say:
Citaat
Er is op dit moment geen enkele RTW fabrikant die ook maar in de verste verte kan tippen aan de kwaliteit van maken van een Crispin

Oh really? I've seen MANY OTHERS who produce shoes AT LEAST as good or even better in Italy and others ....  Do you remember another Eastern European shoemaker who makes the same claims as St. Crispin's?  Remember Vass?  At least their prices are more 'reasonable'....

Let me make myself clear, I do not dislike Eastern shoes, be it from Asia or Europe. I just dislike the hype that surrounds these shoes, as if they are the next great thing, plus thier lasts leave much to be desired. It does not allow you to make "elegant steps".
On the other hand, countries that have been producing artisianal shoes for decades are not being sufficiently recognized.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Saint Crispins
Reactie #61 Gepost op: 15 mei 2006 – 22:06:58
Citaat van: "T4phage"
Migliore schreef:
Citaat
De oud dictator van Romenie heeft decenia lang het gebruik van moderne machines in zijn land verboden... Dit resulteerde erin dat er vooral in Romenie nog steeds "echte super" vaklui (op gebied van oude oude ambachten) aanwezig zijn die alles, maar dan ook alles met de hand maken. St Cripins is inderdaad recent opgericht door een slime commerciele man die dus die handwerkers uit romenie alles laat maken. De leersoorten zijn gewoon "bespoke grade" en komt uit de zelfde looierijen als andere firma´s....

Met één van bovenstaande opmerkingen ben ik het zeker niet eens... Er is op dit moment geen enkele RTW fabrikant die ook maar in de verste verte kan tippen aan de kwaliteit van maken van een Crispin... Dat laat overigens niet weg dat de modellen ietwat ouwelijk aandoen... Met andere woorden... Het oog wil ook wat en niet iedereen vind ze even mooi.

I will do this in English
1) During the period of the Cold War, all small 'artiginale' independants were shut down and workers were put into co-operatives making low quality shoes.  There was no chance to display their workmanship.... Tell me, do we hear of the well shod gentlemen of the Communist era? Do we hear of shoe lovers going behind the Iron Curtain to get their fix?  No. Where did new apprentices train to master shoemaking standards under the Iron curtain?  
You say:
Citaat
De oud dictator van Romenie heeft decenia lang het gebruik van moderne machines in zijn land verboden...

Please read Romanian history especially the forced industrialization, eg:
http://reference.allrefer.com/country-guide-study/romania/romania39.html

2) You say:
Citaat
De leersoorten zijn gewoon "bespoke grade" en komt uit de zelfde looierijen als andere firma´s....

Ok... who does St. Crispin's use for their "crust" leather?  I know who Lobb, Edward Green, and other Italians use for their bespoke crust.

3) You say:
Citaat
Er is op dit moment geen enkele RTW fabrikant die ook maar in de verste verte kan tippen aan de kwaliteit van maken van een Crispin

Oh really? I've seen MANY OTHERS who produce shoes AT LEAST as good or even better in Italy and others ....  Do you remember another Eastern European shoemaker who makes the same claims as St. Crispin's?  Remember Vass?  At least their prices are more 'reasonable'....

Let me make myself clear, I do not dislike Eastern shoes, be it from Asia or Europe. I just dislike the hype that surrounds these shoes, as if they are the next great thing, plus thier lasts leave much to be desired. It does not allow you to make "elegant steps".
On the other hand, countries that have been producing artisianal shoes for decades are not being sufficiently recognized.


 :oops:  Ok..... I surrender.... :-$

ps: I´m looking forward to your bespoke Bestetti´s
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

T4phage

  • Board Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 559
    • Bekijk profiel
Saint Crispins
Reactie #62 Gepost op: 16 mei 2006 – 17:16:52
Citaat van: "Migliore"

 :oops:  Ok..... I surrender.... :-$

ps: I´m looking forward to your bespoke Bestetti´s

 :D
But we are not in a war, and we are on the same side: The side that is looking for the best value for the money!  And shoes that will allow us to make 'elegant steps!'

Huey

  • Gast
Saint Crispins
Reactie #63 Gepost op: 11 juni 2006 – 14:43:05
Mijn Saint Crispins:




Vergeleken met een paar Santoni's:


Holle schoenspanners (bij de prijs inbegrepen):

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Saint Crispins
Reactie #64 Gepost op: 11 juni 2006 – 14:57:53
En deze hebben gekost? als ik vragen mag..
Tribula

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Saint Crispins
Reactie #65 Gepost op: 11 juni 2006 – 15:02:15
Mooi Huey heb je ze al gedragen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Gast
Saint Crispins
Reactie #66 Gepost op: 11 juni 2006 – 15:19:46
Citaat van: "Carel"
En deze hebben gekost? als ik vragen mag..
979. Sloot geld dus.

Gusto, nog niet. Vanochtend opgehaald en ik ga nu jetskiën en waterskiën. Denk van de week.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Saint Crispins
Reactie #67 Gepost op: 11 juni 2006 – 15:20:42
Het weer is er ook niet na om er vandaag netjes erbij te lopen.Veel plezier op het water vanmiddag.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Saint Crispins
Reactie #68 Gepost op: 11 juni 2006 – 15:21:15
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Carel"
En deze hebben gekost? als ik vragen mag..
979. Sloot geld dus.

Gusto, nog niet. Vanochtend opgehaald en ik ga nu jetskiën en waterskiën. Denk van de week.


Het zal wel lekker rustig zijn op het water :D

Veel geld.. wel mooie schoenen :D
Tribula

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Saint Crispins
Reactie #69 Gepost op: 11 juni 2006 – 15:36:00
Zij zijn toch bij Sir Max te koop of was het een andere winkel :?:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Immanuel

  • Gast
Saint Crispins
Reactie #70 Gepost op: 11 juni 2006 – 15:36:43
Citaat van: "gusto napolitano"
Zij zijn toch bij Sir Max te koop of was het een andere winkel :?:


gus , dat is geen vraag tijdens het voetjebal 8)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Saint Crispins
Reactie #71 Gepost op: 11 juni 2006 – 15:38:34
Ja ja ik vraag niet verder :lol:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Saint Crispins
Reactie #72 Gepost op: 11 juni 2006 – 19:59:47
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Carel"
En deze hebben gekost? als ik vragen mag..
979. Sloot geld dus.

Gusto, nog niet. Vanochtend opgehaald en ik ga nu jetskiën en waterskiën. Denk van de week.


Huey!!
Zeer mooie schoen, alleen de veters vind ik niet zo elegant!!
Super die spanners.... Hoe zitten de schoenen?? \:D/  =D>
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Cornerman

  • Gebruiker
  • Berichten: 698
    • Bekijk profiel
    • http://www.cornerman.net
Saint Crispins
Reactie #73 Gepost op: 11 juni 2006 – 20:33:42
Huey, erg mooie schoenen. Veel plezier ermee.
Frank Lucas: See, you are what you are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.

Huey

  • Gast
Saint Crispins
Reactie #74 Gepost op: 11 juni 2006 – 20:58:43
Citaat van: "Carel"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Carel"
En deze hebben gekost? als ik vragen mag..
979. Sloot geld dus.

Gusto, nog niet. Vanochtend opgehaald en ik ga nu jetskiën en waterskiën. Denk van de week.


Het zal wel lekker rustig zijn op het water :D

Veel geld.. wel mooie schoenen :D

Het was echt gigantisch druk! En wat is veel geld? (zie sig ;) )

Idd, gusto.
Sir Max. Goede winkel.