Auteur Topic: Corthay  (388330 keer gelezen)

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Re: Corthay
Reactie #30 Gepost op: 27 augustus 2006 – 19:44:28
Citaat van: "Niels"
Sprak mijn huisgenoot gisteren (medewerker S&S). Vertelde me dat ze sindskort het merk 'Corthay' voeren als enige buiten Parijs (waar ze worden vervaardigd).

Iemand ervaring met het merk?

http://img215.imageshack.us/my.php?image=pict00120zr.jpg
http://img237.imageshack.us/my.php?image=pict00066pw.jpg


ik heb er tijdens de EG dagen bij S&S naar staan kijken. Ben zelf een uitgesproken EG liefhebber (bewonderaar). Ik stond hier wel even met mijn mond open. Wat een mooie schoenen die Corthay. De exellente smalle leesten, de patina........wouw!!
Ik blijf zelf de Engelse stijl trouw (past beter bij de rest van mijn kleding en mijn karakter) maar ik kan iedereen aanraden om eens naar dit supermerk te kijken. Zeker als je wat vlottere kleding draagt.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Corthay
Reactie #31 Gepost op: 31 augustus 2006 – 12:13:09
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Niels"
Sprak mijn huisgenoot gisteren (medewerker S&S). Vertelde me dat ze sindskort het merk 'Corthay' voeren als enige buiten Parijs (waar ze worden vervaardigd).

Iemand ervaring met het merk?

http://img215.imageshack.us/my.php?image=pict00120zr.jpg
http://img237.imageshack.us/my.php?image=pict00066pw.jpg


ik heb er tijdens de EG dagen bij S&S naar staan kijken. Ben zelf een uitgesproken EG liefhebber (bewonderaar). Ik stond hier wel even met mijn mond open. Wat een mooie schoenen die Corthay. De exellente smalle leesten, de patina........wouw!!
Ik blijf zelf de Engelse stijl trouw (past beter bij de rest van mijn kleding en mijn karakter) maar ik kan iedereen aanraden om eens naar dit supermerk te kijken. Zeker als je wat vlottere kleding draagt.


Ben je nog tot een aankoop van die mooie Topdrawer overgegaan???
Wat vond je ervan?
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Re: Corthay
Reactie #32 Gepost op: 01 september 2006 – 16:22:07
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Niels"
Sprak mijn huisgenoot gisteren (medewerker S&S). Vertelde me dat ze sindskort het merk 'Corthay' voeren als enige buiten Parijs (waar ze worden vervaardigd).

Iemand ervaring met het merk?

http://img215.imageshack.us/my.php?image=pict00120zr.jpg
http://img237.imageshack.us/my.php?image=pict00066pw.jpg


ik heb er tijdens de EG dagen bij S&S naar staan kijken. Ben zelf een uitgesproken EG liefhebber (bewonderaar). Ik stond hier wel even met mijn mond open. Wat een mooie schoenen die Corthay. De exellente smalle leesten, de patina........wouw!!
Ik blijf zelf de Engelse stijl trouw (past beter bij de rest van mijn kleding en mijn karakter) maar ik kan iedereen aanraden om eens naar dit supermerk te kijken. Zeker als je wat vlottere kleding draagt.


Ben je nog tot een aankoop van die mooie Topdrawer overgegaan???
Wat vond je ervan?


nee hoor, de volgende EG (en die komt zeker) zal gewoon weer uit de standaard collectie komen. Ik heb tot nu toe alleen de ladbroke, en daar ben ik erg blij mee!
De TD is wel fantastisch om te zien, maar hij is mij te duur. Maar dat is persoonlijk en moet uiteraard iedereen zelf weten.
Ik heb ook niet de behoefte om m'n eigen schoen te ontwerpen. Dat kunnen de mensen van EG veel beter.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Corthay
Reactie #33 Gepost op: 01 september 2006 – 18:09:08
Veel modellen van Corthay daar bij S&S .
Support your local Mikey Fuoco chapter.

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.850
    • Bekijk profiel
Re: Corthay
Reactie #34 Gepost op: 06 september 2006 – 11:01:34
Nieuwe franse site van Corthay

http://www.corthay.fr/
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Re: Corthay
Reactie #35 Gepost op: 10 november 2006 – 22:36:10
heb er net weer naar staan kijken bij S&S. Wat vindt de SF-er ervan. Ik hoor vrij weinig van dit merk. onderstaand model vind ik echt vet gaaf.  8)
http://www.souliers.net/new/images/stories/breves/corluxe_intro.jpg

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Re: Corthay
Reactie #36 Gepost op: 11 november 2006 – 11:05:33
Ik vind ze echt prachtig (patina en leest), alleen hebben ze niet zo heel veel modellen bij S&S. De Electroshoc en Oedipe modellen zijn wel het mooist!


marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.149
    • Bekijk profiel
Re: Corthay
Reactie #37 Gepost op: 11 november 2006 – 13:44:37
Zijn ze behalve bij S&S nog ergens anders verkrijgbaar in NL?

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Re: Corthay
Reactie #38 Gepost op: 11 november 2006 – 13:45:08
Citaat van: "marcos"
Zijn ze behalve bij S&S nog ergens anders verkrijgbaar in NL?


Volgens S&S zelf niet, heb ze ook nog nergens anders zien staan.

Napoleon

  • Gast
Re: Corthay
Reactie #39 Gepost op: 13 november 2006 – 14:48:44
niet normaal mooi die schoenen, maar zo kwetsbaar ziet t eruit

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Re: Corthay
Reactie #40 Gepost op: 13 november 2006 – 18:30:05
ik vind het persoonlijk helemaal niks..

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Re: Corthay
Reactie #41 Gepost op: 14 november 2006 – 09:23:07
De veters vind ik al lelijk, het stiksel aan de zijkant of hoe ik het moet noemen vind ik niet mooi en ik vind het totaal plaatje niet super. Ben benieuwd welke prijs het is..

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Re: Corthay
Reactie #42 Gepost op: 14 november 2006 – 09:38:03
Citaat van: "ruby tuesday"
Ben benieuwd welke prijs het is..


800-900 Euro.

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Re: Corthay
Reactie #43 Gepost op: 14 november 2006 – 11:04:30
Citaat van: "ruby tuesday"
De veters vind ik al lelijk, het stiksel aan de zijkant of hoe ik het moet noemen vind ik niet mooi en ik vind het totaal plaatje niet super. Ben benieuwd welke prijs het is..


Sluit ik me bij aan.. vind het model niet zo mooi.
Tribula

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Corthay
Reactie #44 Gepost op: 29 november 2006 – 10:56:20
Citaat van: "Migliore"


Heb er vandaag nog naar staan kijken.
Erg mooie schoenen maar niet helemaal mijn ding!


Gisteren tijdens een rondje Stockstraat en omgeving werd ik door dhr. Van den Eertwegh voor de etalage van S&S  weggeplukt voor een leuk gesprek. Mijn MTO Newbury Greens zijn in aantocht. Zeer waarschijnlijk krijg ik aankomend weekend een telefoontje hierover. Hij nodigde me ook even uit naar de nieuwe santoni´s tri- en bi- colour te komen kijken… Schitterende schoenen!! Helaas wel rapid blake. S&S kan ook de goodyears krijgen maar kan al jaren niet over de prijs overeenkomen. Wellicht dat er zich dit jaar nieuwe kansen voordoen in de onderhandelingen en zullen op termijn misschien ook de goodyears bij S&S te aanschouwen zijn.

Maar waarom dit alles in het Corthay topic?! Zie bovenstaande quote van ondergetekende waar in ik kort aangaf dat het mooie schoenen zijn maar niet geheel mijn ding! Gisteren is mijn mening wel drastisch veranderd. Wat een plaatjes, ware kunstwerkjes waar een hele filisofie achter schuilt. Vd Eertwegh liet mij wederom de speciale aspecten van de schoenen zien en kwam na enige tijd met mijn maat uit de catacomben. Het was een zwarte Arca. Op het rechter fototje helemaal onderaan!

Dit overigens op geheel ontspannen manier zonder eninge pretentie om ze mij te verkopen. Vd Eertwegh kent mijn kleine maar groeiende collectie uit het hoofd en weet mijn interesse in alle aspecten van zijn schoenen te waarderen, en beloond dit telkens weer met leuke anekdotes, veel detailinformatie over maakwijzen en suggusties voor mooie juweeltjes waarmee ik ooit mijn collectie kan uitbreiden.

Pierre Corthay ziet zijn schoenen (met name de leest), niet als een leuke schoen, maar als een kunstwerk. Een zeer slanke elegante leest met een fantastische ondersteuning onder de voetboog en in het geleng. De leest is de afgelopen 10 jaar steeds verder verfijnd en heeft als resultaat dit uiterst fijnzinnige staaltje van esthetiek waar geen verdere concessies aan word gedaan. Past de schoen niet aan de voet? Dan heeft u pech, want de leest wordt niet aangepast. Dit zou ten koste gaan van de constructie en het ontwerp. Zoals vd Eertwegh het leuk zei:” Een schilder snijdt ook niet een stuk van zijn schilderij af als het niet geheel in uw huiskamer past qua formaat!”.

Aangezien ik mijn Ladbrokes (EG) aanhad en deze toch ook uitblinken in pasvorm, daagde hij me uit om even te proeven van de Corthay… In een woord “geweldig”!!! Ze zaten (gelukkig) als gegoten en zijn aan de voet werkelijk schitterend, Waar een EG in de hand wel eens wat lomp kan aandoen, maar aan de voet weer erg elegant is, doet Corthay het tegenovergestelde. De schoen oogt in de hand welliswaar erg mooi, maar fragiel en iel en vanwege de “afwijkende” tong misschien af en toe wel een beetje te vrouwelijk. Aan de voet ziet hij er erg uitgebalanceerd uit en voelt hij zeer solide aan. Door de eenvoud in het ontwerp is de tong juist een leuk detail die zeker niet als storend overkomt, integendeel (uiteraard kunnen smaken verschillen, maar je moet het echt aan je voet zien). Ik had nooit gedacht dat ik zo enthousiast over een Franse schoen kon worden, maar mijn hart ging toch echt sneller kloppen bij de gedachte zo´n kunstwerkje aan mijn verzameling toe te voegen. :-({|=  \:D/  [-o<
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot