Na een aantal draag ronden kan ik een aantal zaken opmerken;
het is een fraaie, goed zittende schoen met een zeer goede prijs prestatie verhouding en in dat licht zeker aan te bevelen.
Het leder heeft vooral tussen wreef en neus de neiging tot kreuken, maar blijft binnen de perken wat mij betreft.
De randen van de schoenen voelen in eerste aanleg vooral aan de binnenzijde wat scherp aan in het zachte deel van De binnenvoet net onder enkel, maar dit verdwijnt nagenoeg met het vaker dragen.
Met het inlopen loopt de schoen ook wat uit [schatting 1/4 maat] en kan dan ook beter een half maatje klein aangeschaft worden.
Wat warmte plekjes op de hiel zonder echt pijnlijk te worden overigens, welke inmiddels tot het verleden behoren.
Pasvorm, comfort en steun zijn goed; tot zo ver zeker te vergelijken met v.Bommel, v.Lier of Greve maar dan tegen een substantieel lagere prijs.
Sinds een paar dagen gepoetst met de geurige, glanzende, lichtbruin/transparant schoenpoets van Berluti en dat heeft ze goed gedaan; ze glanzen je nu tegemoet alsof ze er echt zin in hebben.
Ik ben benieuwd hoe deze schoenen zich op termijn gaan houden, maar tot dusver redelijk tevreden al zal ik deze zelf niet zo snel aanschaffen omdat de voorkeur van mijn voeten toch wel uitgaat naar het wat hogere segment.