Leg mij nu eens uit waarom je zo'n bedrag zou moeten betalen voor een simpel flinterdun grenadine dasje?
Enkel omdat er Hermes op staat?
Ik heb niet de indruk dat je open staat voor argumenten als je dat soort negatieve termen gebruikt maar goed,....
Er staar nergens een bedrag als ik het goed heb, maar laten we voor de discussie zeggen € 145,- waarom je dat dan wel zou betalen voor de huidige exemplaren obv alleen het materiaal ontgaat me. Tenslotte staat daar ook enkel Hermès op.
Ik zou het bedrag betalen omdat het vakmanschap,een zeer zorgvuldige maakwijze en de hoge kwaliteit van materialen er van afstraalt (tevens de redenen om het te posten) Dit zal waarschijnlijk resulteren in een zeer fraai geknoopte das om mijn nek. Dat het een 'vintage' exemplaar is geeft het een extra dimensie voor mij, de kans dat iemand met dezelfde das loopt is daardoor kleiner. En ja ook omdat er Hermès op staat, nu éénmaal een iconisch merk voor dassen. Als je iets koopt, koop dan iets goeds, met een oorsprong en een goede reputatie op dat vlak.
Komend van jou vind ik het eigenlijk een vreemde vraag, naar mijn idee ben jij juist ook gevoelig voor dit soort elementen.