Ik zal mijn [shoe shop]ervaringen in Frankrijk van afgelopen weekend met jullie delen; Wij verblijven elk jaar in september op Chateau d'Etoges voor een welkome "bijtank sejour" en naast het "wine and dine",gaan we daarbij naar Reims of Parijs voor het grote stadsgevoel en het bijbehorende [shoe]shoppen.
Helaas is dit jaar de mogelijkheid tot uitgebreid shoppen uitgebleven, omdat ik het schema dit jaar "moest" aanpassen [lees; inkorten] ten faveure van mijn vrouw.
Nadat zij geslaagd was voor een paar Santoni Donna en Zanotti Zip ben ik er toch nog in geslaagd een kort bezoekje af te leggen aan Pierre Corthay, Berluti en John Lobb, omdat deze onderling te belopen zijn [de laatste 2 zijn zelfs "om de hoek" van elkaar gevestigd]
Een bezoek aan DmitriBottier ed.moet ik uitstellen tot ons volgende weekendje Parijs in April, om kort te gaan;de mooiste schoenen qua model staan wellicht bij Pierre Corthay, maar helaas de leest 001 past mij geheel niet en de iets bredere leest 002 bijna, hetgeen inhoudt helaas geen RTW bij PC voor mij

Hetgeen mij doet concluderen dat ook de prachtige G&G leesten wellicht wat aan de smalle kant zullen zijn, ik vind het wel jammer dat mijn wat brede {voor}voet mij zo doet beperken in keuze, maar ja het is niet anders.
Een passende PC maat in de breedte geeft een veel te lange en ruime schoen maat in de lengte, waardoor deze totaal niet comfortabel is voor mij.
Zijn wel onderweg even bij een wat andere bottier binnengelopen; Jean-Baptiste Rautureau hetgeen totaal niet mijn smaak is, maar wellicht dat iemand hier op het forum ze wel bevallen, deze passen mij overigens wel beter aan de voet dan de PC leest maar de {neus}lengte van het gemiddelde model is nogal lang en niets voor mij.
http://www.jeanbaptisterautureau.fr/collection/album/Berluti heeft een mooie en passende [ietwat krappe]leest voor mij, maar naast de prachtige Allesandro of olga wholecut niets nieuws en welke geen echt verlangen tot kopen geven bij het dragen, dus uiteindelijk toch weer bij John Lobb aangekomen en geslaagd voor een Osner en een Norway [ben een fan geworden van de spilt-toe, wie had dit ooit kunnen denken] alhoewel voor een enkele onder ons het model met/van een hoef; maar vooral door het draagcomfort en wat een luxe aan de voet !
Zoals Pax terecht eerder aangaf moet je tenslotte telkens ontdekken waar jouw{schoen}hart ligt door ook anderen te proberen, waarna je opnieuw weet wat je al wist: voor mij toch opnieuw 2x John Lobb in de "onder de toonbank oude modellen voor de halve prijs sale"
De Osner heb ik direct meegenomen, de Norway wordt nagezonden omdat mijn maat in een ander magazin lag, deze verwacht ik eind deze- of volgende week te ontvangen.
Maar zoals aangegeven komend april is het mijn beurt en gaan we uitgebreid de wat onbekendere bottiers langs voor een degelijk vergelijk.
Waarvoor mijn vrouw eerst wilde:

Mijn nieuwe aanwinst:

Onderweg in het bruin: