Iemand van jullie ook daadwerkelijk wel eens paar JL's laten maken daar? Ben zeer benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen met John Lobb...
heb destijds bijna een paar JL's in bespoke laten doen, maar tot mijn verbazing en opluchting van mijn credit-card werd mij tijdens een pas sessie verteld dat ik een 8000 voet heb en dat klinkt in het engels voor een nederlander best vreemd in de oren

maar het blijkt dat mijn linker en rechtervoet niet echt verschillend zijn en perfect passen op een 8000 leest van JL waarbij het verschil in hoogte tussen een veterschoen en een monk opgevangen kon worden met een standaard half maatje groter met een iets grotere width m.a.w. E wordt EE.
ze geven dus zelf aan dat een bespoke qua pasvorm niet nodig is en ik toe kan met de aanschaf van een goedkopere schoen bij hen, dat noem nog eens service en eerlijk handelen.
Ze hebben een stevig prijskaartje maar is naar mijn bescheiden mening wel een van de beste schoenen te koop qua afwerking en {engels} draagcomfort; dit geldt al voor de RTW, omdat de MTO ligt op een nog hoger niveau ligt.
De eerlijkheid gebied mij echter aan te geven dat ik nog nooit een EG in RTW of MTO gepast heb, maar zoals gezegd: wie de schoen past trekke hem aan en dat werd dus al jaren geleden JL op 8000, tevens is het ook wel prettig dat JL paris dit soort zaken regelt, omdat deze franse-engelsen of zijn het dan toch engelse-fransen regelmatig met nieuwe modellen/kleuren komen op deze leest en dus niet zo behoudend zijn/blijven als de engelse school