Auteur Topic: John Lobb  (gelezen 47879 keer)

Offline Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: John Lobb
« Reactie #60 Gepost op: 04 augustus 2009, 12:52:01 »
Op deze was mijn oog ook gevallen en vond ze eigenlijk heel mooi tot ik de bovenstaande foto zag. De 'strap' is wel heel erg ver weg gesneden. Had liever gezien dat hij wat verder over de schoen heen zou vallen.

Verder kent John Lobb ook aardige prijzen voor een setje schoenspanners zeg!

normaliter kan de schoenspanners "erbij regelen" en dan valt de prijs reuze mee  :P
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2009 - Sneaker John Lobb
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2011 - Oxford Paolo Scafora

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 04 augustus 2009, 13:06:42 »
Iemand van jullie ook daadwerkelijk wel eens paar JL's laten maken daar? Ben zeer benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen met John Lobb...
heb destijds bijna een paar JL's in bespoke laten doen, maar tot mijn verbazing en opluchting van mijn credit-card werd mij tijdens een pas sessie verteld dat ik een 8000 voet heb en dat klinkt in het engels voor een nederlander best vreemd in de oren  :wink:
maar het blijkt dat mijn linker en rechtervoet niet echt verschillend zijn en perfect passen op een 8000 leest van JL waarbij het verschil in hoogte tussen een veterschoen en een monk opgevangen kon worden met een standaard half maatje groter met een iets grotere width m.a.w. E wordt EE.
ze geven dus zelf aan dat een bespoke qua pasvorm niet nodig is en ik toe kan met de aanschaf van een goedkopere schoen bij hen, dat noem nog eens service en eerlijk handelen.
Ze hebben een stevig prijskaartje maar is naar mijn bescheiden mening wel een van de beste schoenen te koop qua afwerking en {engels} draagcomfort; dit geldt al voor de RTW, omdat de MTO ligt op een nog hoger niveau ligt.
De eerlijkheid gebied mij echter aan te geven dat ik nog nooit een EG in RTW of MTO gepast heb, maar zoals gezegd: wie de schoen past trekke hem aan en dat werd dus al jaren geleden JL op 8000, tevens is het ook wel prettig dat JL paris dit soort zaken regelt, omdat deze franse-engelsen of zijn het dan toch engelse-fransen regelmatig met nieuwe modellen/kleuren komen op deze leest en dus niet zo behoudend zijn/blijven als de engelse school :P
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2009, 13:08:22 door Leone »

Offline paulbrussel

• Gebruiker
  • Raymond Roussel
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 04 augustus 2009, 13:55:21 »
persoonlijk vind ik deze twee niet echt [of misschien zelfs echt niet] op elkaar lijken.
Nee, je hebt hélemaal gelijk: ik heb gelijke plaatsjes vandezelfde schoenen met elkaar vergeleken [het was ook allemaal zo verwarrend: plaatjes en merken duikelden over elkaar heen hier zodat ik niet meer wist welk plaatje bij welk merk hoorde], denkend dat de één een EG en de ander een Vale was :-).
Ik trek al mijn woorden daarover weer in.
L'incurie de la toilette est un suicide moral (Honoré de Balzac, in: Le traité de la vie élégante).

Offline BB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 04 augustus 2009, 18:15:09 »
Kan iemand mij een prijsindicatie geven voor dit paar schoenen.
Ik was op zoek naar iets klassiek en relatief sober,  al gekeken bij Church en John Lobb maar toen kwam ik op een site zoals SF dit paar tegen.
Wel zou ik ze in een donkere kleur verkiezen.

Maar ik vind het zeer moeilijk om bij John Lobb een idee van de prijs te krijgen. (is dit 800 euro, 1200 euro, 1500 ? 1800 ??)
Dus mocht iemand meer weten over dit paar (richtprijs) laat het mij aub weten

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 04 augustus 2009, 20:01:16 »
dit lijkt erg veel op de Ascot en zal je ongeveer 1200 euro gaan kosten, maar via "ascot shoes" sales op ebay voor minder,wel hopen dat ze jouw maat en kleur hebben, indien je er een trip naar Northampton in Engeland [in the old factory van E.G.] voor over hebt zijn [ook] dit type schoenen van JL voor rond de 500,= GBP te koop = factory sales.
via onderstaande link kan je zoeken naar modellen van John Lobb met typenaam maar zonder prijs - succes.

http://www.flickr.com/photos/modern-vintage/sets/72157602516581064/

Offline BB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 04 augustus 2009, 20:41:35 »
Leone, bedankt voor uw antwoord !
Zijn er ook dergelijke factory sales te vinden voor C&J of Church ?

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 04 augustus 2009, 21:17:16 »
Leone, bedankt voor uw antwoord !
Zijn er ook dergelijke factory sales te vinden voor C&J of Church ?

geen idee, maar webshop "pediwear" verkoopt zowiezo CJ's tegen lagere prijzen dan de "gewone" dealer-shops [zowel de benchgrade, als de handgrade shoes]

CJ en Church zijn toch wel een trapje lager hoor t.o.v. JL en EG imho, maar de prijs gelukkig ook :-)
let op : de meeste leest[en] van Church zijn veelal erg smal tov. CJ en zeer zeker ook tov. EG en JL
trouwens schoenen kopen via internet kan een best kostbare gok zijn zonder passen, tenzij je jouw "echte" maat kent in merk en leest.

verdere John Lobb [schoentype met afbeelding voor de kijkers] info is ook te vinden via onderstaande link:

http://styleforum.pbworks.com/Shoe+Pictoral+Index

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 05 augustus 2009, 13:30:37 »
als john lobb schoenen drager met kromme tenen [en dat gaat ook in een JL niet lekker passen]naar gekeken :

http://nl.wannahaves.com/item/babef568/a/lobb-is-de-meest-exclusieve-schoenenzaak

:-k

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 24 augustus 2009, 20:26:24 »
Een beetje saai, voor dat geld wil ik het wel zien, maar ja; ik kom uit Rotterdam. De stad van de driedubbele boorden en contrastkragen. :mrgreen:
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline Daedalus

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 24 augustus 2009, 21:13:27 »
Heuh, volgens mij wordt alle RTW John Lobb gewoon in Northampton gemaakt hoor. Alleen de Parijse en Londense bespoke operaties verschillen.

Bij JL RTW blijft de Jermyn II voor mij onovertroffen. Zo'n monk moet ik hebben in het zwart.
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2009, 21:25:07 door Daedalus »
Jerry, just remember, it's not a lie if you believe it.

GSA

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: 24 augustus 2009, 21:25:36 »
Bij JL RTW blijft de Jermyn II voor mij onovertroffen. Zo'n monk moet ik hebben in het zwart én in het bruin.

x2 :)

Offline Daedalus

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 24 augustus 2009, 21:27:33 »

En onder de RTW JL oxfords is de 2004 een dikke winnaar.
Jerry, just remember, it's not a lie if you believe it.

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 25 augustus 2009, 09:41:11 »
Heuh, volgens mij wordt alle RTW John Lobb gewoon in Northampton gemaakt hoor. Alleen de Parijse en Londense bespoke operaties verschillen.

Bij JL RTW blijft de Jermyn II voor mij onovertroffen. Zo'n monk moet ik hebben in het zwart.

"franse" was uiteraard gekscherend bedoeld, alhoewel John Lobb onder invloed van de vestiging Parijs inmiddels toch een iets andere behoefte vervuld qua leest en of model, hetgeen zij overigens zelf erkennen; frans elan in engelse kwaliteit, so to speak.

Idd. is de Jermyn II een van mijn all time favorites ever, zowel in bruin als in zwart.

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 25 augustus 2009, 09:43:11 »

En onder de RTW JL oxfords is de 2004 een dikke winnaar.

een hele dikke winnaar zelfs wat mij betreft.

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 28 augustus 2009, 12:18:57 »
nog meer moois en lekkers van John Lobb; ondanks de mooie spannende en strakke ontwerpen van Corthay, Berluti, Dimitri bottier etc. kom ik toch telkens weer uit bij John Lobb, wellicht iets minder spannend maar m.i. o zo fraai en comfortabel.

Persoonlijk vind ik het vorige model sneaker van John Lobb "mijn" Sprint II mooier dan deze Winner, maar toch zeker ook niet te versmaden.

http://lyramag.blogspot.com/2009/04/john-lobb-new-la-mogador-bespoke.html

« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2009, 12:27:14 door Leone »

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 06 september 2009, 13:36:38 »
Sinds een meeting gisteren [2 paar prachtige schoenen voor het eerst in het echt mogen aanschouwen] zijn er voor mij nog twee opties bijgekomen om live te passen in Parijs over 2 weken, hetgeen de keuze nog lastiger gaat maken :
tot mijn eigen verbazing 2 monks !!
de John Lobb Osner en de John Lobb Vale, waarbij de eerste erg speels en fraai is maar wellicht minder geschikt voor echt formele gelegenheden ?  :-k en de 2e wellicht de mooiste monk uberhaubt is ?!  =D> zo slank en van een kant amper te herkennen als een monk shoe, bovendien een naadloze achterzijde hetgeen wel chique lijkt.
wat vinden jullie ?

« Laatst bewerkt op: 07 september 2009, 09:25:47 door Leone »

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 06 september 2009, 13:42:31 »
De eerste foto doet mij een beetje aan de monk van Edward Green denken.Overigens beiden schoen zijn mooi.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #78 Gepost op: 06 september 2009, 13:45:52 »
Vraag is natuurlijk waarom dit in het Corthay-topic wordt geplaatst, het zijn toch Lobbs?
Zijn allebei wel mooie monks overigens!
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline J

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 06 september 2009, 13:49:15 »
Vraag is natuurlijk waarom dit in het Corthay-topic wordt geplaatst, het zijn toch Lobbs?

Inderdaad. Om het forum overzichtelijk te houden, heb ik de posts naar het John Lobb-topic verplaatst.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #80 Gepost op: 06 september 2009, 13:53:43 »
Kijk, dat oogt beter. De eerste monk heeft zo'n gespleten teen. Daar ben ik absoluut geen fan van en daardoor valt hij ook af voor mij, Leone. Ik weet wel dat er genoeg mensen zijn die wel gecharmeerd zijn van zo'n hoef. De tweede is erg 'fashionable' met zo'n scherpe strap. Het heeft wel wat, bovendien is het een mooie donkere doch warme kleur.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 06 september 2009, 13:59:32 »
...murmel...,.......murmel...
wat vinden jullie ?

"foto's"

Vooral de 2e vind ik erg mooi!
Maar als ik jou was, en ik had de vrije hand, dan zou ik eens een andere schoenmaker proberen.
Het is goed ook schoenen te hebben voor als je eens niet in de "John Lobb-mood" bent.
Maar misschien wordt je bij het passen toch weer naar JL getrokken, dan weet je waar je hart ligt.
 =P~
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 06 september 2009, 14:58:57 »
Vooral de 2e vind ik erg mooi!
Maar als ik jou was, en ik had de vrije hand, dan zou ik eens een andere schoenmaker proberen.
Het is goed ook schoenen te hebben voor als je eens niet in de "John Lobb-mood" bent.
Maar misschien wordt je bij het passen toch weer naar JL getrokken, dan weet je waar je hart ligt.
 =P~

Welke schoenmaker zou je mij kunnen en willen aanraden?  G&G of EG? Wel gaat mijn voorkeur uit naar zo'n strakke of split-toe monk, maar wellicht toch een wholecut? in ieder geval zonder "motiefje" of broguering op de neus.

Offline Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 06 september 2009, 15:34:41 »
Welke schoenmaker zou je mij kunnen en willen aanraden?  G&G of EG? Wel gaat mijn voorkeur uit naar zo'n strakke of split-toe monk, maar wellicht toch een wholecut? in ieder geval zonder "motiefje" of broguering op de neus.

Volgens mij had je een prachtige route in je hoofd, met o.a. stops bij Corthay en Dimitri Gomez.
Daar heb je nog geen schoenen van en die zullen een indrukwekkende aanvulling zijn.
Als ik jou was dan ging ik 2 dagen naar Parijs en liep al die zaken af (ook Lobb natuurlijk), en liet me verrassen door welke schoen ik zou worden gegrepen. Zo weinig mogelijk bevooroordeeld op pad gaan (als "Alice in Schoenenland").
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 06 september 2009, 16:11:05 »
Volgens mij had je een prachtige route in je hoofd, met o.a. stops bij Corthay en Dimitri Gomez.
Daar heb je nog geen schoenen van en die zullen een indrukwekkende aanvulling zijn.
Als ik jou was dan ging ik 2 dagen naar Parijs en liep al die zaken af (ook Lobb natuurlijk), en liet me verrassen door welke schoen ik zou worden gegrepen. Zo weinig mogelijk bevooroordeeld op pad gaan (als "Alice in Schoenenland").
Dank voor de suggestie en zal me "alex in shoeland" laten verrassen op mijn route en John Lobb als laatste aandoen indien ik niet voordien geslaagd ben  :-k
PS. ik bezit wel een paar suede Pierre Corthay loafers in een donker rode tint, maar deze schaar ik niet in de rij "echt mooie" Pierre Corthay schoenen en tel ik dan ook niet helemaal mee  :-$
« Laatst bewerkt op: 07 september 2009, 11:25:10 door Leone »

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
« Reactie #85 Gepost op: 06 september 2009, 18:51:39 »
Dank voor de suggestie en zal me alex in shoeland" laten verrassen op mijn route en John Lobb als laatste aandoen indien ik niet voordien geslaagd ben  :-k
PS. ik bezit wel een paar suede Pierre Corthay loafers in een donker rode tint, maar deze schaar ik niet in de rij "echt mooie" Pierre Corthay schoenen en tel ik dan ook niet helemaal mee  :-$

pics voor beoordeling!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2012 - Oxford: Corthay Bucy

Pierre Corthay on Blogspot

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 06 september 2009, 19:22:07 »
pics voor beoordeling!!

Hierbij de plaatjes de PC's geparkeerd op/in mijn eigen rolf benz'je :

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
« Reactie #87 Gepost op: 06 september 2009, 21:09:07 »
Die zijn zeker niet onaardig, maar inderdaad niet de leest waarvan een corthay zo begerenswaardig wordt!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2012 - Oxford: Corthay Bucy

Pierre Corthay on Blogspot

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 07 september 2009, 09:23:23 »
deze lopen ook zeer comfortabel, maar hebben idd. niet de spannende Pierre Corthay leest van recente[re] modellen.

foto's op verzoek verplaatst naar het Pierre Corthay topic  :roll:
« Laatst bewerkt op: 07 september 2009, 19:34:49 door Leone »

Offline Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 07 september 2009, 09:30:50 »
Kijk, dat oogt beter. De eerste monk heeft zo'n gespleten teen. Daar ben ik absoluut geen fan van en daardoor valt hij ook af voor mij, Leone. Ik weet wel dat er genoeg mensen zijn die wel gecharmeerd zijn van zo'n hoef. De tweede is erg 'fashionable' met zo'n scherpe strap. Het heeft wel wat, bovendien is het een mooie donkere doch warme kleur.

Het woord "hoef" geeft duidelijk aan waar jouw voorkeur ligt  :)
Indien ik de John Lobb winkel in Parijs meer behoef te bereiken op onze {schoen}winkel route, omdat ik voordien niet geslaagd ben, wil ik deze wel beide modellen in ieder geval passen en niet uitsluitend voor het uiterlijk gaan {hetgeen wel erg verleidelijk is}
« Laatst bewerkt op: 07 september 2009, 11:26:33 door Leone »