Auteur Topic: New Tailor maatshirts  (gelezen 49619 keer)

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #90 Gepost op: 19 februari 2006, 23:38:33 »
Citaat van: "Camiceria"
Met kakverhaal doel ik meer op de opmerking van twee maten te groten

Alexander heeft liever meer ruimte op borst en taille; 'niet strak' hoeft niet 'geen maatwerk' te betekenen.

Cami, zou je me uit kunnen leggen wat bij een ruim shirt het voordeel is van maatwerk?
T don't mean a thing if IT ain't got that swing.

Offline Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #91 Gepost op: 19 februari 2006, 23:39:41 »
Citaat van: "Jest_one"

Alexander heeft liever meer ruimte op borst en taille; 'niet strak' hoeft niet 'geen maatwerk' te betekenen.

Cami, zou je me uit kunnen leggen wat bij een ruim shirt het voordeel is van maatwerk?

De eventuele eisen die je aan een shirt hebt Boord, manchetten, knopen, afwerking

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #92 Gepost op: 19 februari 2006, 23:45:35 »
Citaat van: "Bachelor"

De eventuele eisen die je aan een shirt hebt Boord, manchetten, knopen, afwerking

Oja, dat is natuurlijk waar! :)

Offline Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #93 Gepost op: 19 februari 2006, 23:46:51 »
Owja voor ik het vergeet, je kan een uniek shirt samenstellen.. dat voldoet aan je persoonlijke wensen.
En de prijs natuurlijk.. tegenwoordig ligt RTW en MTM niet ver uit elkaar.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk  :wink:

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
    • http://www.menconieuwenhuis.com
New Tailor maatshirts
« Reactie #94 Gepost op: 19 februari 2006, 23:49:31 »

Er zijn gewoon verschillende 'pasvormen'; de een prefereert cut to the bone de ander oversized (bwvs). Daar tussenin zitten oneindig veel mogelijkheden. Los van de fit staat de pasvorm van bijvoorbeeld schouders en mouwen. Het gaat om het feit dat je een verschillende balans kan hebben tussen alle variabelen.

En er zijn ook gewoon mensen die het leuk vinden zelf een shirt samen te stellen.

Derde categorie zijn mensen die het 'nodig' hebben omdat ze bijvoorbeeld een lichamelijke afwijking hebben.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #95 Gepost op: 20 februari 2006, 00:00:30 »
Dank voor de verhelderende uitleg!

Offline Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #96 Gepost op: 20 februari 2006, 00:01:34 »

Er zijn gewoon verschillende 'pasvormen'; de een prefereert cut to the bone de ander oversized (bwvs). Daar tussenin zitten oneindig veel mogelijkheden. Los van de fit staat de pasvorm van bijvoorbeeld schouders en mouwen. Het gaat om het feit dat je een verschillende balans kan hebben tussen alle variabelen.

En er zijn ook gewoon mensen die het leuk vinden zelf een shirt samen te stellen.

Derde categorie zijn mensen die het 'nodig' hebben omdat ze bijvoorbeeld een lichamelijke afwijking hebben.

=D>

Napoleon

• Gast
New Tailor maatshirts
« Reactie #97 Gepost op: 20 februari 2006, 12:52:12 »
Citaat van: "Bachelor"

=D>

echte vakman!  :)

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
New Tailor maatshirts
« Reactie #98 Gepost op: 20 februari 2006, 13:22:47 »

Volgens mij past slechts bij 5% van de bevolking confectiekleding, vanwege het feit dat we allemaal wel "lichamelijke afwijkingen" hebben. Hoe klein dan ook. Bij mij is het grootste probleem bij confectie de armlengtes (ik heb redelijk lange armen) en mijn lengte (ik ben 192) Confectie is bij XXL maten (ivm lengte) meestal veel te breed. Pak ik dan vanwege de betere fit een XL, dan zijn weer de armen te kort. Met broeken is het net zo. :cry:  :oops:

Tot de uitvinding van confectie begin vorige eeuw, was toch alles in zekere zin maatwerk!!

Zoals Cami al verduidelijkt staat de pasvorm eigenlijk los van de keuze maatwerk of niet. Cut to the Bone of ruimer kan dus imho allebei. :-^
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2012 - Oxford: Corthay Bucy

Pierre Corthay on Blogspot

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #99 Gepost op: 20 februari 2006, 13:48:58 »
Op de site van New Tailor leggen ze het mooi uit voor wat betreft pakken!!

Citaat

Noodzaak van maatwerk
Een maatpak koop je niet maar laat je aanmeten. Een essentieel verschil aangezien het eindresultaat staat of valt met het nemen van de maat. Onze ervaring sinds 1997, duizenden pakken en de samenwerking met gerenommeerde kleermakers hebben van maat nemen onze specialiteit gemaakt. Een goed aangemeten pak herkent u overigens direct aan de perfecte aansluiting op hals, schouders, rug en heup en de volledige balans.

Dat u niet gemiddeld bent, en dus uniek, wist u allang. Sinds 1997 hebben we nog niemand gevonden met dezelfde maten. Ook kwamen we nog niemand tegen die feitelijk in een confectiepak zou passen.

Wij zijn er van overtuigd dat de meeste Nederlanders een te groot pak dragen omdat ze dat voor een deel van hun lichaam nodig hebben. Bovendien staat niemand kaarsrecht en is evenmin symmetrisch waardoor een confectiepak nooit optimaal kan zitten. De ene man heeft een afhangende schouder, een holle rug, gekanteld bekken en in verhouding brede schouders tot zijn bovenomvang. De andere heeft een ronde rug, naar voren gedraaide schouders en een kleine buik.Daarom nemen we ruim 70 maten. Resultaat is een pak dat geen onnodige plooien heeft en heerlijk draagt. Het patroon wordt uiteraard bewaard voor de volgende keer.

Napoleon

• Gast
New Tailor maatshirts
« Reactie #100 Gepost op: 20 februari 2006, 14:10:41 »
Citaat van: "Migliore"
Op de site van New Tailor leggen ze het mooi uit voor wat betreft pakken!!

Citaat

Noodzaak van maatwerk
Een maatpak koop je niet maar laat je aanmeten. Een essentieel verschil aangezien het eindresultaat staat of valt met het nemen van de maat. Onze ervaring sinds 1997, duizenden pakken en de samenwerking met gerenommeerde kleermakers hebben van maat nemen onze specialiteit gemaakt. Een goed aangemeten pak herkent u overigens direct aan de perfecte aansluiting op hals, schouders, rug en heup en de volledige balans.

Dat u niet gemiddeld bent, en dus uniek, wist u allang. Sinds 1997 hebben we nog niemand gevonden met dezelfde maten. Ook kwamen we nog niemand tegen die feitelijk in een confectiepak zou passen.

Wij zijn er van overtuigd dat de meeste Nederlanders een te groot pak dragen omdat ze dat voor een deel van hun lichaam nodig hebben. Bovendien staat niemand kaarsrecht en is evenmin symmetrisch waardoor een confectiepak nooit optimaal kan zitten. De ene man heeft een afhangende schouder, een holle rug, gekanteld bekken en in verhouding brede schouders tot zijn bovenomvang. De andere heeft een ronde rug, naar voren gedraaide schouders en een kleine buik.Daarom nemen we ruim 70 maten. Resultaat is een pak dat geen onnodige plooien heeft en heerlijk draagt. Het patroon wordt uiteraard bewaard voor de volgende keer.

goeie promopraat uiteraard hehe

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #101 Gepost op: 20 februari 2006, 14:12:14 »
Bij een pak zijn er uiteraard veel meer invloeden!

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #102 Gepost op: 20 februari 2006, 14:17:24 »

Tuurlijk...
Dit was ook meer overdrachtelijk/symbolisch bedoelt om jou verhaal te steunen!

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #103 Gepost op: 20 februari 2006, 14:31:13 »
Citaat van: "Migliore"

Tuurlijk...
Dit was ook meer overdrachtelijk/symbolisch bedoelt om jou verhaal te steunen!

Dank :D  en om t weer een beetje ontopic te sturen natuurlijk :)

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #104 Gepost op: 20 februari 2006, 22:56:45 »
Over een week zouden mijn shirts klaar moeten zijn van NT, heeft iemand ervaring met of ze op tijd zijn deze heren?

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #105 Gepost op: 24 februari 2006, 20:26:56 »
Hierbij de ietwat sumiere foto's van mijn shirts;) ik geef wel even per foto tekst en uitleg, want het komt niet allemaal over, dankzij mijn onhandigheid met de digitale spiegelreflex :wink:  (en mijn mobiel was niet echt een optie...

Hier de lichtblauwe, sea island panama, rechte dubbele manchet.

Mooie dikke knoopjes

Coupenaadjes zijn niet goed zichtbaar:

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #106 Gepost op: 24 februari 2006, 20:28:45 »
De kleur komt niet echt over, door de aparte weving zit er vrij veel diepte in het blauwe shirt. Prijs was overigens 170 euro.

Hier de paars geruite poplin, die hier rood lijkt, vandaarb ook niet zoveel foto's qua model in principe identiek aan het blauwe shirt.

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #107 Gepost op: 24 februari 2006, 20:29:49 »
End it is de lichtroze, een sea island dacht ik ook, met een mooie diagonale weving, die foto's zijn eigenlijk niet goed, je kan er moeilijk de echte look van de stof op zien.

Offline Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #108 Gepost op: 24 februari 2006, 20:36:32 »
Belangrijke vraag: hoe zitten ze? :wink:

leuke stofjes trouwens
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #109 Gepost op: 24 februari 2006, 20:43:31 »
thnx  :)  ze zitten goed, bevalt prima, het is niet superstrak tegen het lichaam aan getailleerd, maar wel overal evenveel ruimte, kan er nog goed in bewegen dus ik ben voorlopig tevreden! ik zie wel naar verloop van een paar keer dragen of ik ze zo echt goed vind :)

Offline ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #110 Gepost op: 24 februari 2006, 20:54:09 »
hmm, nieuwe camera? :wink:

leuke shirts op het zicht

Offline Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #111 Gepost op: 24 februari 2006, 21:00:26 »
Ziet er goed uit Jest One!

Offline Merlino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #112 Gepost op: 24 februari 2006, 21:13:49 »
Bodyshot! :P
size=9]"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner[/size]

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #113 Gepost op: 24 februari 2006, 23:27:29 »
komt eraan, morgen ofzo, de wederhelft is in het huis dus ik heb morgen wel een helpende hand  :wink:

Jason

• Gast
New Tailor maatshirts
« Reactie #114 Gepost op: 25 februari 2006, 01:02:29 »
Het is toch "IT don't mean a thing if IT aint got that swing?" nu is het meer 50 cent dan louis armstrong.. :wink:

Offline Jacob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #115 Gepost op: 25 februari 2006, 09:42:12 »
Leuke shirts maar ik vind dat bespoke tailoring op het label wel een beetje gebluf.

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #116 Gepost op: 25 februari 2006, 12:09:35 »
Citaat van: "Jason"
Het is toch "IT don't mean a thing if IT aint got that swing?" nu is het meer 50 cent dan louis armstrong.. :wink:

een hedendaagse touch, maar goed on special request bij deze :wink:

Offline Eli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #117 Gepost op: 25 februari 2006, 12:10:47 »
Citaat van: "Jacob"
Leuke shirts maar ik vind dat bespoke tailoring op het label wel een beetje gebluf.

uhuh dat vond ik ook al wel....

Offline gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #118 Gepost op: 25 februari 2006, 12:34:14 »
Citaat van: "Jacob"
:lol:  :lol:

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
New Tailor maatshirts
« Reactie #119 Gepost op: 25 februari 2006, 20:59:30 »
Is toch zo? Alsof het bespoke is  =;
This, madame, is Versailles.