Auteur Topic: New Tailor maatshirts  (gelezen 49619 keer)

Offline Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Re: New Tailor maatshirts
« Reactie #420 Gepost op: 28 november 2009, 23:49:42 »
Bootstrap heb jij geen problemen zoals ik die heb ondervonden met NT shirts? Of hier nooit op gelet?

Het eerste shirt wat ik daar bestelde, een blauw wit gestreepte poplin was perfect op lengte. Eén van de twee shirts van de tweede bestelling, het rood wit gestreepte poplin shirt, heeft daarentegen wel iets te korte mouwen. Dit is vreemd, aangezien in die maat niets gewijzigd is en de stof hetzelfde is.

Te kort is misschien iets te grof gesteld. Er is wel een soort "poefje" stof over boven de manchet van ongeveer 2cm, maar als ik de manchen open knoop, valt de mouw niet echt wat verder over de hand. Dit prefereer ik juist wel, zodat ik bij een beweging niet een opkruipende mouw heb.

Het kan zijn, Orno, dat jij je mouwen versmald hebt, zonder dat de mouw even veel cm langer is gemaakt. Dit wel noodzakelijk, omdat een smaller mouw meer lengte nodig heeft. De mouw gaat dan steeds meer je arm volgen en komt dus lengte te kort. Daarom is 1 cm mouw smaller te compenseren met 1 cm mouw langer. Althans dat is mij uitgelegd bij NT.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2009, 23:51:14 door Bootstrap »
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Online Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #421 Gepost op: 28 november 2009, 23:58:53 »
Hm ja zou kunnen, heb geen idee. Het is bij de nog meest lange hemden die ik heb gewoon 4 cm te kort eigenlijk. (Vandaag achter gekomen..) En dat vind ik wel schrikbarend veel. Dan krimpen ze toch echt wel veel in de was en dat in combinatie met sowieso al te korte mouwen krijg je dat als resultaat.

Bedankt voor het posten van je ervaring met NT. :)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #422 Gepost op: 29 november 2009, 22:25:01 »
Tenslotte hebben wij beide een aantal mooie kousen van het merk De Pio gekocht en kregen zowel mijn companion als ik een "intro" korting op een volgende bestelling van 20 %.

Ja, het was mij een vruchtbare middag, nietwaar Bootstrap?  :-)

Overigens hebben zowel de service van de winkel als het product een erg goede indruk bij mij achtergelaten. Ik zal mijn 'introkorting' zeker verzilveren in de nabije toekomst...  

Offline Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
« Reactie #423 Gepost op: 03 december 2009, 22:44:50 »
Ik kreeg vandaag een belletje van NT, de shirts zijn weer af te halen. Lekker snel dus! Ik ben benieuwd.

Groeten,

Bootstrap

Offline foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #424 Gepost op: 04 december 2009, 00:04:14 »
Ik ben benieuwd (naar foto's)!

Offline VDM

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #425 Gepost op: 29 december 2009, 21:21:39 »
Ach no worries Bootstrap. Ik was initieel ook enthousiast over me NT-shirt, totdat ik andere shirtmakers probeerde die een andere fit nastreven dan NT. Dat kan ik je het best aanraden gewoon ook eens andere proberen als Suit Supply, Menco Nieuwenhuis, Ettemadis, etc. Ik heb zo geleerd wat ik prettig vind in een shirt (door ook de shirts hier te posten) en kan dat nu beter aangeven als ik een nieuw shirt bestel.

Voor de rest vind ik NT qua afwerking tov van andere shirts wel heel goed. Geen enkel los draadje, mooie dikke knopen op stift en de fraaie mouche.

Precies mijn ervaring, uiteindelijk twee shirts bij NT geprobeerd maar ook na mijn opmerkingen was het nog niet mijn smaak. Gewoon verder kijken dus!

Ben benieuwd naar de verbeterde versie van Bootstrap trouwens!

Online Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #426 Gepost op: 29 december 2009, 21:28:49 »
Ik ga ook nog een shirt proberen van NT na wat opmerkingen van mijn kant. Er wordt in ieder geval gezocht naar een oplossing.

Offline Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
« Reactie #427 Gepost op: 30 december 2009, 00:31:44 »
Precies mijn ervaring, uiteindelijk twee shirts bij NT geprobeerd maar ook na mijn opmerkingen was het nog niet mijn smaak. Gewoon verder kijken dus!

Ben benieuwd naar de verbeterde versie van Bootstrap trouwens!

Ja, zodra ik weer een camera tot mijn beschikking heb, zal ik plaatjes posten. De fit is nu heel erg goed. Het shirt valt echt erg mooi, niet alleen op de taille maar ook de rug.

Alleen de mouwen zou ik liever nog wat smaller zien. Dit bleek dus bij nader inzien niet mogelijk zonder "shirt te verknallen" aldus de heren van NT. Dit heeft iets te maken met het feit dat men het shirt dan uit elkaar moet halen en het niet meer zo netjes in elkaar kan zetten hier in Nederland. Daarnaast was het versmallen van de mouwe technisch ook lastig.

Jammer maar accepté, zo intens storend is het ook niet en hoewel ik het liever smaller zou zien, wil ik de shirts ook niet weer 4 weken kwijt zijn.

In ieder geval is de fit op het lichaam nu erg naar wens! Bij een volgende bestelling zal het met de mouwen ook goed komen en dan ben ik helemaal tevreden.
« Laatst bewerkt op: 30 december 2009, 00:36:07 door Bootstrap »

Offline NewRob

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #428 Gepost op: 30 december 2009, 08:15:13 »
Waar je ook een maatshirt laat maken, het resultaat hangt zoal af van of je echt duidelijk heb kunnen maken wat je wensen zijn en het vakmanschap van de  "shirtmaker". Mijn eerste maatshirt was ook niet perfect. Daarmee leer je wel wat goed vind of niet en deze kennis gebruik je voor volgende shirts.
Verder blijft het een gevoelskwestie, immers er moet ook een klik zijn tussen jou en de shirtmaker, anders kan hij nooit maken wat jij wenst. Ik ben zeer tevreden over New Tailor en van waar ik shirts heb laten maken (Menco Nieuwenhuis/Suit Supply) staat New Tailor op nummer één.
it only takes a little bit more to go with style!

Online Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #429 Gepost op: 24 januari 2010, 23:18:12 »
Vraag.
Omdat ik niet blij ben met mijn hemden van NT en kenbaar maakte wat er aan scheelde kreeg ik 50% korting aangeboden op mijn volgende. Ik was van plan er niet meer te kopen maar goed voor het geld kan het wel.
Anyway alles geregeld etc. Ik kom thuis en kijk op de bon zie dat er verdomme €20 wordt gerekend voor het borduren van 5 letters op het shirt. (nee nee niet van die opvallende gewoon witte garen op een wit oxford shirt)
Ik kan het bedrag bij ophalen betalen dus had er nog niet opgekeken maar ben hier toch wel een beetje boos over.
Is dat normaal bij NT? Het gaat me niet om het geld maar meer om het belachelijke bedrag. En dat het niet gewoon inbegrepen is..
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2010, 23:31:22 door Orno »

Offline Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
« Reactie #430 Gepost op: 24 januari 2010, 23:24:28 »
Ik heb geen ervaring met het borduren van letters op mijn shirt. Helaas kreeg ik geen 50 % korting op een volgend shirt, wel 20 % voor het introduceren voor een vriend.

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #431 Gepost op: 25 januari 2010, 21:25:23 »
Vraag.
Omdat ik niet blij ben met mijn hemden van NT en kenbaar maakte wat er aan scheelde kreeg ik 50% korting aangeboden op mijn volgende. Ik was van plan er niet meer te kopen maar goed voor het geld kan het wel.
Anyway alles geregeld etc. Ik kom thuis en kijk op de bon zie dat er verdomme €20 wordt gerekend voor het borduren van 5 letters op het shirt. (nee nee niet van die opvallende gewoon witte garen op een wit oxford shirt)
Ik kan het bedrag bij ophalen betalen dus had er nog niet opgekeken maar ben hier toch wel een beetje boos over.
Is dat normaal bij NT? Het gaat me niet om het geld maar meer om het belachelijke bedrag. En dat het niet gewoon inbegrepen is..

4 euro per karakter is toch niet zo gek? Wordt het machinaal of met de hand gedaan?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #432 Gepost op: 25 januari 2010, 21:35:59 »
Ik vind het wel een beetje raar.
This, madame, is Versailles.

Online Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #433 Gepost op: 25 januari 2010, 21:44:20 »
4 euro per karakter is toch niet zo gek? Wordt het machinaal of met de hand gedaan?

Geen idee. Denk achteraf met de hand maar goed zeker weten doe ik het niet.
Is het bij Vanita inbegrepen?

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #434 Gepost op: 25 januari 2010, 21:46:40 »
Als het daadwerkelijk handwerk is vind ik het een redelijk normale prijs, het is best een klusje namelijk.

Je zult begrijpen dat ik je laatste vraag hier niet kan beantwoorden.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Online Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #435 Gepost op: 25 januari 2010, 21:54:13 »
Ok. No problem.
Misschien heb je een punt maar vond het een beetje raar hij attendeerde mij hier ook niet op. Ik denk in de veronderstelling dat ik dit wist.

Online Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #436 Gepost op: 01 oktober 2010, 17:56:21 »
Leuke reclame uiting van NT.

Kreeg dit via de post.

Online Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel