(ok wel zo'n grote maar volgens mij is de koffie hetzelfde) en die is toch wel lekkerder.
De professionele machines van Nespresso gebruiken een soort van pads i.t.t. de cupjes van de consumenten variant, en de smaken zijn iets anders, er zijn er ook wat minder. Acht tegenover zestien van de consumentenversie. Doet overigens niks af voor de smaak.
Bij het thuisfront hebben we een Nespresso en een La Pavoni dinges in combinatie met een maler.
Wil je een snel/makkelijk kopje van redelijk goede en bovenal consistente kwaliteit: gebruik de Nespresso
Wil je om het zo maar even te noemen lekker ambachtelijk kloten met koffie, gebruik de LaPavoni, daarmee kan je een erg goede espresso zetten maar het vereist vele malen meer werk en aandacht dan een Nespresso.
Een vriend had trouwens eergisteren die Nespresso cups van DE geprobeerd, ik had ze zelf uit nieuwsgierigheid ook al een keer eerder geprobeerd maar ik begrijp nu echt niet waarom je het zou kopen: Het is bijna even duur(0,31€ tegenover 0,33-0,37€), de cupjes zijn individueel verpakt in een plastic zakje in een doosje en de cupjes zijn tevens ook van plastic (goed voor het milieu hoor DE), er zijn maar vier smaken en daarnaast haalt de smaak het niet bij de cupjes van Nespresso zelf.
L'or Espresso is wateriger, er is minder crema en het benadert eerder de smaak van de Senseo.
En als laatst: de cupjes zijn wat kleiner, hierdoor vallen ze af en toe of meteen door in het "capsuleopvangbakje" of ze blijven steken na gebruik.