Auteur Topic: Carmina by Albaladejo  (gelezen 17400 keer)

Online carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Carmina by Albaladejo
« Reactie #90 Gepost op: 14 oktober 2010, 09:38:53 »
idem, leuk verhaal ook.
When you buy the best, you only cry once.

Offline floriss

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 14 oktober 2010, 09:40:12 »
Erg mooie wholecuts, ik neem aan dat je met cordovan in dit geval verwijst naar de bruine kleur[/noob]?

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 14 oktober 2010, 09:41:37 »
Ik denk dat dit echt paard is. De kleur cordovan is meer bordeauxrood. (Edit: dacht even dat ze bruin waren op basis van floriss' post.)
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2010, 10:57:48 door Carwo »
Zevenhonderdvier

Offline Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 14 oktober 2010, 10:27:27 »
Minder verfijnd dan de Olga maar zeker een mooi exemplaar, ben eveneens benieuwd of met cordovan de shell cordovan of de kleur cordovan bedoeld wordt; veel plezier er mee/van gewenst. :-k :)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2009 - Sneaker John Lobb
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2011 - Oxford Paolo Scafora

Offline floriss

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 14 oktober 2010, 11:01:18 »
Ik denk dat dit echt paard is. De kleur cordovan is meer bordeauxrood. (Edit: dacht even dat ze bruin waren op basis van floriss' post.)

De schoenen lijken bruin met een rode gloed, tenminste, dat wil mijn laptopscherm mij doen geloven.

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 14 oktober 2010, 11:06:08 »
De schoenen lijken bruin met een rode gloed, tenminste, dat wil mijn laptopscherm mij doen geloven.

Ja, ik had niet goed gekeken (of onthouden wat ik had gezien).
Zevenhonderdvier

Offline Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 14 oktober 2010, 11:19:32 »
Ik kan me niet voorstellen dat er een kleur bestaat met de naam cordovan.
Ondanks dat #08 (horween) het meest gebruikt wordt, is dat geen standaard kleur.

Aan de mooie plooien op de schoen te zien lijkt mij dit ook "gewoon" cordovan leer.
(Ook zonder die plooien zou ik die bewering geloofd hebben.)
Mooie aankoop overigens. Goeie service m.b.t. de verzoling.
Carmina heeft al een tijdje mijn aandacht, sinds ik weet dat het bedrijf van Mallorca komt..
Ik heb ooit 1,5 jaar in Palma gewoond en het lijkt me leuk om daar nog eens terug te keren en wat schoenen te kopen. Hoe is het assortiment in de winkel? Op de website is de keuze beperkt.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Offline floriss

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: 14 oktober 2010, 11:22:09 »
Ondanks dat #08 (horween) het meest gebruikt wordt, is dat geen standaard kleur.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cordovan_(color)

Toch wel. Horween is toch een leverancier van cordovan leer?

Offline Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 14 oktober 2010, 11:26:03 »
Erg mooie wholecuts, ik neem aan dat je met cordovan in dit geval verwijst naar de bruine kleur[/noob]?

Ik ben er vrij zeker van dat het hier wel degelijk shell cordovan (het materiaal) betreft. Is een specialiteit van Carmina.

Erg mooie schoen, Advocatus!

Offline Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
« Reactie #99 Gepost op: 14 oktober 2010, 11:51:06 »
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2012 - Oxford: Corthay Bucy

Pierre Corthay on Blogspot

Offline Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 14 oktober 2010, 12:22:43 »
http://en.wikipedia.org/wiki/Cordovan_(color)

Toch wel. Horween is toch een leverancier van cordovan leer?

Ja, dat klopt en ze gebruiken No. 8 voor de "bordeux" (bijna zwart) kleur.
Welke overigens een stuk donkerder is dan de hier geplaatste schoen van Carmina.

PS: Iets over kleuren die bepaalde leveranciers hun producten meegeven: ik heb bij Bexley sokken gekocht in de kleur paprika (oranje).

Offline Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 14 oktober 2010, 13:09:46 »
Lekker schoentje, volgens mij weet ik precies uit welke zaak ze komen.
Always have a better answer.

Offline Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: 14 oktober 2010, 14:33:43 »
Citaat van: De Heren
*Diverse complimenten en aanmoedigingen*

Dank! Ben er ook ontzettend blij mee. De schoen zit fantastisch en is totaal niet overheersend, understated zelfs. Tot je in het zonlicht loopt, dan komt de rode gloed naar boven en wordt het ineens een vrij oogverblindend kleurtje. Staat ook leuk bij praktisch iedere kleur die je aan kan trekken. Nogmaals veel dank voor de complimenten.

Citaat van: De Heren
*Cordovan?*

Het is inderdaad shell cordovan in de kleur burdeos, bordeaux. Ik heb me daar laten vertellen dat Albaladejo zich exclusief laat aanleveren door een Amerikaanse paardenranch, helaas weet ik alleen niet meer waar de ranch exact ligt. Het leer is in ieder geval verbazingwekkend soepel en elke keer als ik de schoenen aantrek draagt dat aan de zachtheid van het leer bij.

Aan de mooie plooien op de schoen te zien lijkt mij dit ook "gewoon" cordovan leer.
(Ook zonder die plooien zou ik die bewering geloofd hebben.)
Mooie aankoop overigens. Goeie service m.b.t. de verzoling.
Carmina heeft al een tijdje mijn aandacht, sinds ik weet dat het bedrijf van Mallorca komt..
Ik heb ooit 1,5 jaar in Palma gewoond en het lijkt me leuk om daar nog eens terug te keren en wat schoenen te kopen. Hoe is het assortiment in de winkel? Op de website is de keuze beperkt.

Pierlala, het is inderdaad een bewonderenswaardig bedrijf. Ze hebben echt prachtige schoenen staan en het winkeltje ademt vakmanschap.

Qua modellen: er is veel klassieks te vinden. Er staan veel loafers, tassel-loafers zelfs, blijkbaar populair in Spanje. Ook hebben ze wel wat derby's, met name op een iets minder slanke leest, geïnspireerd door Hongaarse schoenmakers. Waar het pas echt leuk wordt zijn de Oxfords op Rain-leest. Hij heeft bijzonder veel variatie in kleur en materiaal (o.a. een prachtige okergeel waar ik slechts heel moeilijk afscheid van kon nemen...). Er staat gewoon ontzettend veel in die winkel, veel meer dan wat er op de site staat. Wel allemaal in zeer klassieke sfeer, je vindt in zijn zaakje geen kneiterblauw gepatineerde wholecuts of schoenen met gifgroene veters; hier staan de basics. Een ander hoogtepunt zijn zijn chelsea boots en vrouwenschoenen, minder mijn smaak of interessegebied maar niet minder indrukwekkend. Oh en dan staat er ook nog zijn kleine collectie aan krokodil- en alligatorleren schoenen.

Het is het sowieso waard eens langs te gaan, al is het maar om zijn meer dan uitgebreide assortiment kwaliteits-schoenproducten eens te bekijken. Hij verkoopt namelijk niet alleen schoenen in de meest exclusieve soorten leer, hij maakt ook mooie etuis, omhulsels en werkmappen voor schoenproducten, haha.

Online Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 14 oktober 2010, 15:38:49 »
Ben er volgende week. Ga zeker even langs.
Ook die hamburgertent gaan we eens keuren. :mrgreen:
Adres heb ik genoteerd.
"It is ok for me to have everything I want"

Offline Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 14 oktober 2010, 15:43:09 »
Ben er volgende week. Ga zeker even langs.
Ook die hamburgertent gaan we eens keuren. :mrgreen:
Adres heb ik genoteerd.

Hamburgertent zeker doen. Juan Carlos eet er 's zomers altijd wel een burgertje, dan wordt het hele plein afgezet. De tent wordt al 32 jaar - zolang mijn familie op het eiland komt - gerund door dezelfde heren. Bestel er eentje con queso, wees niet schuw met mosterd en ketchup en vergeet de raçion patatas fritas niet! De tapbiertjes zijn ook niet verkeerd, lekker licht, en als je toevallig niet kan drinken is de horchata de chufa een mooi alternatief. Hamburguesas Alaska ftw.

En heel veel plezier bij Albaladejo, ik vind het elke keer weer een leuke ervaring om daar binnen te stappen!

Offline Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 14 oktober 2010, 19:46:29 »
....
...

...., je vindt in zijn zaakje geen kneiterblauw gepatineerde wholecuts of schoenen met gifgroene veters;....
...

Citaat
Albaladejo - Carmina Shoesmaker, 4 avenue de l'Opéral, 75001 Paris.
Tél.: 01 42 96 54 08

Parce que ce chausseur espagnol propose ,selon moi, le meilleur rapport qualité-prix à Paris et surtout parce les formes conviennent aux pieds larges tout en gardant une esthetique flatteuse.
Emilie et Giovina, les coloristes sont des fées qui saupoudreront vos souliers de leurs potions , normande pour l'une, italienne pour l"autre .Le rayon de chaussures pour femme vous ferait presque regretter d'etre un homme.

Ik heb net met Google maps 'street view' even Palma verkend en de winkel van Carmina opgezocht.
De winkel kon ik me niet herinneren, ik had toen andere interesses.
Mooie service van Google. En voor 49 euro, enkele reis, kan ik de straten weer eens live gaan bekijken.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 14 oktober 2010, 22:04:18 »
Mevrouw F. zit nu in Palma, alleen, stukje zelfontplooiend shoppen of zoiets. (Don't ask). Ze is hier vanmorgen al langsgelopen en ik heb haar bedreigd met lijfstraffen, mocht ze geen mooie fotorepo voor mij en SF schieten.

Offline Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 14 oktober 2010, 22:06:40 »
Mevrouw F. zit nu in Palma, alleen, stukje zelfontplooiend shoppen of zoiets. (Don't ask). Ze is hier vanmorgen al langsgelopen en ik heb haar bedreigd met lijfstraffen, mocht ze geen mooie fotorepo voor mij en SF schieten.

Goed plan! (Wens haar overigens veel plezier!)

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 14 oktober 2010, 22:08:02 »
(Wens haar overigens veel plezier!)

Ik ben bang dat dat wel gaat lukken. :lol:

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #109 Gepost op: 14 oktober 2010, 22:21:09 »
Hele mooie schoen! :o
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 14 oktober 2010, 22:21:26 »
En jij met alle chickies thuis MF? :mrgreen:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Online Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 14 oktober 2010, 23:13:31 »
Hamburgertent zeker doen. Juan Carlos eet er 's zomers altijd wel een burgertje, dan wordt het hele plein afgezet. De tent wordt al 32 jaar - zolang mijn familie op het eiland komt - gerund door dezelfde heren. Bestel er eentje con queso, wees niet schuw met mosterd en ketchup en vergeet de raçion patatas fritas niet! De tapbiertjes zijn ook niet verkeerd, lekker licht, en als je toevallig niet kan drinken is de horchata de chufa een mooi alternatief. Hamburguesas Alaska ftw.

En heel veel plezier bij Albaladejo, ik vind het elke keer weer een leuke ervaring om daar binnen te stappen!

Gaan we met deze info. zeker doen. De dames hebben voor de week al een plan de campagne opgesteld. De heren ook. :mrgreen:
"It is ok for me to have everything I want"

Offline LH

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 15 oktober 2010, 14:19:06 »
De winkel van Carmini in Google Streetview:

http://tinyurl.com/2emf2g2

Mooie etalage trouwens.

Offline Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 16 oktober 2010, 16:45:56 »
De winkel van Carmini in Google Streetview:

http://tinyurl.com/2emf2g2

Mooie etalage trouwens.

Oh, charmant winkelpuitje, wat mis ik je toch! Mijn ouders zijn gisteren nog even langsgelopen. Benijd ze! Het kleine ruitje aan de linkerzijde van de entree biedt overigens vaak een leuker kijkje op zijn kwaliteiten, daar staan - of stond - altijd wat exclusiever materiaal.

Nog veel belangrijker.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 17 oktober 2010, 18:09:52 »

Alstublieft heertjes, hoewel alles met flits, ze heeft haar best gedaan. De schoen van een toffe gast komt ook nog voorbij. Zelf had ze die dubbele monk bijna gekocht, maar ze wilde ze in het zwart en die hadden ze niet meer in haar maat 37. Let niet op dat übergeile pantykousje dat ook nog eens is afgezakt. :lol:

Offline Mediaman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 17 oktober 2010, 18:15:36 »
Goed afgericht Mikey, complimenten.  :mrgreen:

Daar staan wat fijne Balmoral boots voor jouw tussen.

Zelfs horlogebandjes, mooie winkel.
A lavà ‘a capa ‘o ciuccio se perde acqua e sapone.

Offline Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 17 oktober 2010, 18:17:19 »
Nu weet ik het zeker, ik ken de zaak. Goeie fotorepo, mikey!
Always have a better answer.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 17 oktober 2010, 18:20:59 »
Ik zal haar bedanken! ;-) Die Balmorals zijn ook nog eens heel schappelijk geprijsd als ze goed heeft opgelet. Ze zouden circa 350,- euro zijn, maar misschien dat Don hier uitsluitsel over kan geven.

Offline Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 17 oktober 2010, 18:21:48 »
*paradijsfotos*

De schoen op de 6e foto, de eerste lichtkleurige oxford in het rijtje van drie, heb ik gepast. Zat fantastisch, ongelooflijk mooie schoen. Ik wilde echter graag een Wholecut in een donkerder kleur, vandaar mijn keuze voor mijn huidige stappers. De bordeauxrode cordovan boots zijn ook echt prachtig!

Mikey, veel dank aan jou en mw. Fuoco voor de foto's. Ik kan niet wachten om weer terug te gaan.

Offline Carwo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 17 oktober 2010, 18:42:25 »
Bedankt voor de foto's, Ms F!
Zevenhonderdvier