*Diverse complimenten en aanmoedigingen*
Dank! Ben er ook ontzettend blij mee. De schoen zit fantastisch en is totaal niet overheersend,
understated zelfs. Tot je in het zonlicht loopt, dan komt de rode gloed naar boven en wordt het ineens een vrij oogverblindend kleurtje. Staat ook leuk bij praktisch iedere kleur die je aan kan trekken. Nogmaals veel dank voor de complimenten.
*Cordovan?*
Het is inderdaad shell cordovan in de kleur
burdeos, bordeaux. Ik heb me daar laten vertellen dat Albaladejo zich exclusief laat aanleveren door een Amerikaanse paardenranch, helaas weet ik alleen niet meer waar de ranch exact ligt. Het leer is in ieder geval verbazingwekkend soepel en elke keer als ik de schoenen aantrek draagt dat aan de zachtheid van het leer bij.
Ik kan me niet voorstellen dat er een kleur bestaat met de naam cordovan.
Ondanks dat #08 (horween) het meest gebruikt wordt, is dat geen standaard kleur.
Aan de mooie plooien op de schoen te zien lijkt mij dit ook "gewoon" cordovan leer.
(Ook zonder die plooien zou ik die bewering geloofd hebben.)
Mooie aankoop overigens. Goeie service m.b.t. de verzoling.
Carmina heeft al een tijdje mijn aandacht, sinds ik weet dat het bedrijf van Mallorca komt..
Ik heb ooit 1,5 jaar in Palma gewoond en het lijkt me leuk om daar nog eens terug te keren en wat schoenen te kopen. Hoe is het assortiment in de winkel? Op de website is de keuze beperkt.
Pierlala, het is inderdaad een bewonderenswaardig bedrijf. Ze hebben echt prachtige schoenen staan en het winkeltje ademt vakmanschap.
Qua modellen: er is veel klassieks te vinden. Er staan veel loafers, tassel-loafers zelfs, blijkbaar populair in Spanje. Ook hebben ze wel wat derby's, met name op een iets minder slanke leest, geïnspireerd door Hongaarse schoenmakers. Waar het pas echt leuk wordt zijn de Oxfords op Rain-leest. Hij heeft bijzonder veel variatie in kleur en materiaal (o.a. een prachtige okergeel waar ik slechts heel moeilijk afscheid van kon nemen...). Er staat gewoon ontzettend veel in die winkel, veel meer dan wat er op de site staat. Wel allemaal in zeer klassieke sfeer, je vindt in zijn zaakje geen kneiterblauw gepatineerde wholecuts of schoenen met gifgroene veters; hier staan de basics. Een ander hoogtepunt zijn zijn chelsea boots en vrouwenschoenen, minder mijn smaak of interessegebied maar niet minder indrukwekkend. Oh en dan staat er ook nog zijn kleine collectie aan krokodil- en alligatorleren schoenen.
Het is het sowieso waard eens langs te gaan, al is het maar om zijn meer dan uitgebreide assortiment kwaliteits-schoenproducten eens te bekijken. Hij verkoopt namelijk niet alleen schoenen in de meest exclusieve soorten leer, hij maakt ook mooie etuis, omhulsels en werkmappen voor schoenproducten, haha.