Gisteravond mijn pak laten opmeten in Rotterdam. Dit was een leuke ervaring! Marcel heeft mij kundig en op attente wijze geholpen, zijn forumfaam is zeer terecht. Het doel was om een all-round gelegenheidspak voor trouwerijen, kerst e.d. te creëren.
We begonnen met het uitkiezen van de stof. Na veel wikken en wegen uiteindelijk een fijne donkergrijze birdseye (s130 / 270gr) en een redelijk veilige bordeauxrode voering gekozen. De knopen zijn redelijk donker en van hoorn (type MH1 Horn).
Het was nog een flinke klus om een jas te vinden die bij mijn lichaamsbouw past - want kort en dik. De jas is van het type Milano (staat niet op de site), full canvas, twee knopen, doorgeputte revers en side vents. De sluitknoop gaat 2 cm naar beneden en het jasje zelf wordt 5 cm korter. De mouwwijdte en lengte worden ook een aantal cm teruggedrongen.
De broek had in vergelijking met het jasje relatief weinig aanpassingen nodig. Bevat zowel riemlussen als knopen voor bretels.
Al met al een leuke ervaring en ik kan niet wachten tot het pak in mijn bezit is.