Lijkt inderdaad op het Jort pak, alleen een andere stof. En tsja, "100% hand made" zegt men al snel... Mijn Jort pak zit echt nog een hoop machine werk in. En Jort mag op zijn blog wel zeggen dat de knoopsgaten handgemaakt zijn, maar zo zien ze er iig niet uit.
Ik merk trouwens dat Fokke heel wat aan mythologie-vorming in de media doet, en verschillende verhalen over zijn geschiedenis loopt te verkopen. De ene keer komt zijn start kapitaal vooral van het verkopen van rokkostuums aan leden, dan weer de opbrengsten van het werken als portier bij een sexclub op de Wallen, en dan weer de hit met het verkopen van Italiaanse restpartijen op de pof bij de A4...
In VS heeft hij zijn verhalen aangepast aan de locatie:
http://www.mrketplace.com/16259/suitsupply-coming-to-america/Sorry hoor, maar "coats met frat letters erop"?? Wat een onzin..! Tenzij hij geborduurde bomberjacks verkocht met de naam van je jaarclub erop... Die doen het in Leiden nog wel aardig. Maar in Nederland loopt er niemand met 'frat letters' rond, en de naam van je dispuut op je jasje zetten is ook not done. Kun je beter de rug van je vestje voor gebruiken...
Maar het volgende punt is nog leuker: "He took that one step further and started hosting trunk shows where he sold suits to fellow students and employees who worked in the offices on campus. "
Hij studeerde Rechtsgeleerdheid aan de UvA... Wat nou campus?
Parkeerde hij zijn autootje naast de Oudemanhuispoort, rolde een rekje met pakken naar binnen en ging naast de tweedehandsboekenverkopers daar staan?! Toestemming om zijn spulletjes binnen te verkopen, behalve misschien bij de JFAS, dat zie ik niet gebeuren.
Goed verhaal hoor, Fokke!
Meest interessante deel van het artikel vond ik trouwens het volgende punt:
"Manufacturing is mainly done in the Far East, mainly in China, but with rising costs we’re producing about two-thirds of the next two seasons’ collections in Portugal, Turkey and Italy. We don’t see an end to price increases, so we have to be strategic about where we manufacture goods, so we’re looking for new sources in Mexico or the U.S. too."
Ik weet dat ze voor de stoffen veel restpartijen in Italië kopen. Ik weet dat je bij MTM de optie hebt om het in Italië te laten maken (maar ze raden je het niet aan gezien de prijs/kwaliteit en minder opties). Maar gaan wij komende collectie nu grotendeels pakken zien uit Portugal, Italië en Turkije bij de RTW collectie?