Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (gelezen 403230 keer)

Online Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suit Supply
« Reactie #4680 Gepost op: 07 februari 2012, 13:16:41 »
Bedankt voor alle reacties. Afgezien van of het kán bij Suit Supply: Is het in het algemeen gewenst om het borstzakje ook opgestikt te hebben als de andere zakken dat ook zijn of maakt dat niet uit?

Waarom zou dat jammer zijn? Jasjes hebben niet voor niets een binnenwerk. Het geeft ze vorm en zorgt dat ze netjes blijven. Op het forum wordt unconstructed en unlined vaak door elkaar gehaald. Vrijwel alle jasjes hebben enige vorm van constructie.

Aha, ik dacht dat het binnenwerk vooral bedoeld was om imperfecties te verbergen en zo het geheel nog netter en dus formeler te doen ogen. Ik neem aan dat je ook bij SuSu echter zou moeten kunnen kiezen voor een dunner binnenwerk dan normaal, voor de zomer bijvoorbeeld?

Online Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4681 Gepost op: 07 februari 2012, 13:18:56 »
Nog een vraag trouwens: Welke modellen jasjes zijn geschikt als basis voor een informeel maatjasje? Ik heb al een navy Napoli pak, dus ik zou het leuk vinden nu iets anders te proberen.

Online Bill Splates

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4682 Gepost op: 07 februari 2012, 13:20:00 »
Roma is het informele model met opgestikte zakken bij SuSu.

Offline Marx2k

• Gebruiker
  • Raving since 1818
    • Bekijk profiel
    • This is not the website you are looking for
« Reactie #4683 Gepost op: 07 februari 2012, 13:44:42 »
Aha, ik dacht dat het binnenwerk vooral bedoeld was om imperfecties te verbergen en zo het geheel nog netter en dus formeler te doen ogen. Ik neem aan dat je ook bij SuSu echter zou moeten kunnen kiezen voor een dunner binnenwerk dan normaal, voor de zomer bijvoorbeeld?

Dat kan maar bij erg weinig maatpakleveranciers. Niet bij Suitsupply voor zover ik weet. Ze hebben gewoon een bepaald aantal modellen met unieke eigenschappen. De Roma heeft bredere revers, minder sterke schouders en kan ongevoerd zijn. Napoli lijkt op de Roma, maar is altijd gevoerd. London heeft smallere revers, een lagere knoopssluiting (belangrijk!) en sterkere schouders. Ze hebben in de RTW ook andere modellen, zoals Washington, Sienna etc., maar toen ik daar voor het laatst wat bestelde waren die nog niet mogelijk als MTM.

Van de bestaande modellen kan maar iets afgeweken worden, maar bijvoorbeeld de reversbreedte kon niet aangepast worden. De sluitknoop kon ook niet meer dan 2 centimeter verlaagd worden etc.
In every stock-jobbing swindle everyone knows that some time or other the crash must come, but every one hopes that it may fall on the head of his neighbour, after he himself has caught the shower of gold and placed it in safety.
-Das Kapital (1867)

Online Bill Splates

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4684 Gepost op: 07 februari 2012, 13:51:32 »
Van de bestaande modellen kan maar iets afgeweken worden, maar bijvoorbeeld de reversbreedte kon niet aangepast worden. De sluitknoop kon ook niet meer dan 2 centimeter verlaagd worden etc.

De sluitknoop is inderdaad wel iets waar je even op moet letten. Alhoewel ik er zelf nooit last van heb gehad en verbaas me altijd dat deze bij anderen wél zo hoog geplaatst is (of ik heb een klein bovenlichaam..).

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #4685 Gepost op: 07 februari 2012, 13:52:29 »

Dat is het ook. Maar een jasje zonder binnenwerk wordt een soort dunne vormloze zak. Dat wordt niet mooi. Het binnenwerk van Suit Supply is al behoorlijk dun, daar kan je voor zo'n jasje prima mee uit de voeten.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Online Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4686 Gepost op: 07 februari 2012, 14:52:09 »
Aha! Bedankt allemaal weer voor de info. Dan ga ik dus voor de Roma, met lagere sluitknoop.

Online Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4687 Gepost op: 08 februari 2012, 00:37:06 »
Ik heb toch nog niet helemaal gevonden wat ik zocht vanavond. Nog niet alle zomerstoffen zijn binnen (pas een stuk of 30).

In de confectieafdeling is er al wel wat binnen van de nieuwe collectie, maar later deze week komt er meer, volgens de verkoper.

Offline Donz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4688 Gepost op: 09 februari 2012, 22:06:40 »
In Maastricht is er zelfs nog geen enkele zomerstof binnen. Minimaal twee weken vertraging, belde men vanavond door. Mijn afspraak van aanstaande zaterdag wordt derhalve uitgesteld.

Offline paulbrussel

• Gebruiker
  • Raymond Roussel
    • Bekijk profiel
« Reactie #4689 Gepost op: 09 februari 2012, 22:15:46 »
Zag vanavond van een afstand plots dat SuSu ook in Brussel zit, maar misschien heb ik wat gemist.
L'incurie de la toilette est un suicide moral (Honoré de Balzac, in: Le traité de la vie élégante).

Offline RvD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4690 Gepost op: 11 februari 2012, 22:44:11 »
Ik kon geen geschikt topic vinden, en om nou een nieuw topic hiervoor aan te maken..  :-k

Weet iemand of die ( die = http://www.suitsupply.com/shop/5/Trousers?filter_27=728) trousers erg warm zijn?
Want ik wil er een voor de zomer maar dan wil ik uiteraard niet een al te dikke, het is ten slotte zomer.

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4691 Gepost op: 12 februari 2012, 01:26:12 »
Even wachten op de nieuwe collectie.
"It is ok for me to have everything I want"

Offline nielstre

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4692 Gepost op: 12 februari 2012, 18:05:17 »
Aan welke prijzen moet ik me tegenwoordig verwachten voor een MTM van Suit Supply? En is dat een vaste prijs of afhankelijk van stofkeuze (in dat geval: prijs van een gemiddelde stof)?

En aangezien ik zelf geen zeer dikke armen heb, vallen de winkelrek pakken van SuSu iets te groot. Zijn ze in staat door MTM de mouwen met een tweetal centimeter te verdunnen? Of is dat te veel om dmv MTM op te vangen?

Offline Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #4693 Gepost op: 12 februari 2012, 19:03:02 »
Er is geen vaste prijs nee, je zit ongeveer op 450, 650 of 850. Een paar stoffen uitgezonderd, die kunnen over de 1000.
2cm kan volgens mij gewoon, maar ken de limieten niet. Kan de fabriek het niet, kan de kleermaker het altijd nog verder versmallen, dat is dan weer gratis bij SuSu ;)
//

Offline Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4694 Gepost op: 12 februari 2012, 22:46:45 »
850-1000 voor een s-sje, seriously? Niks tegen die toko, maar daar koop je bijna een Mtm-Caruso voor...
60 percent of the time, it works every time.

Offline paulbrussel

• Gebruiker
  • Raymond Roussel
    • Bekijk profiel
« Reactie #4695 Gepost op: 12 februari 2012, 22:51:51 »
Daar keek ik ook wel wat van op, Ramone...
Voor dat geld zou ik dus niet naar SuSu gaan (maar ik heb er ook nog nooit wat gekocht).
L'incurie de la toilette est un suicide moral (Honoré de Balzac, in: Le traité de la vie élégante).

Offline HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4696 Gepost op: 13 februari 2012, 00:05:05 »
850-1000 voor een s-sje, seriously? Niks tegen die toko, maar daar koop je bijna een Mtm-Caruso voor...

Daar keek ik ook wel wat van op, Ramone...
Voor dat geld zou ik dus niet naar SuSu gaan (maar ik heb er ook nog nooit wat gekocht).

Dat gebeurt volgens mij ook niet. De meeste stoffen zijn beschikbaar tot 650, althans toen ik daar pakken heb gehaald. Ik denk dat de meeste mensen die het budget voor een pak tot 1.000 hebben opgerekt Suit Supply ontgroeien.

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4697 Gepost op: 13 februari 2012, 13:52:58 »
Nieuwe collectie staat online, voorproefje op de website.

« Laatst bewerkt op: 13 februari 2012, 13:54:57 door Clay »

Online michelp

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4698 Gepost op: 13 februari 2012, 14:03:11 »
Veel mooie dingen.

Online Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4699 Gepost op: 13 februari 2012, 14:20:23 »
Inderdaad. De presentatie is ook erg mooi, de pakken dit keer 'in actie' getoond.

Helaas weer geen maat 90 aanwezig, zo te zien.

Offline Avvocato

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4700 Gepost op: 13 februari 2012, 14:29:08 »
Suit Supply levert tegenwoordig bespoke begreep ik uit het FD ](*,)

FD Persoonlijk 11-02-2012

Door Onno Aerden

Maatwerk is duur en alleen voor de elite, zo was lange tijd de opvatting. Twee Nederlandse bedrijven denken daar anders over; zij verkopen maatpakken voor de prijs van confectie. ‘Na een druk op de knop “bestellen” gaan bij alle schakels van de productieketen de bellen rinkelen.’

Maatwerk? Is dat niet voor een kleine elite met tijd om eindeloos te passen en te meten, en genoeg geld om een persoonlijke snit te laten maken? Iets uit het tijdperk van voor de crisis? ‘Nee’, meent Possen, ‘de moderne consument koopt on- en offline door elkaar, is wereldburger en wil authentiek zijn. Via zijn iPhone weet hij waar het stofje van zijn pak vandaan komt en hij bestelt tickets voor de modeweek in Milaan. Bovendien is maatwerk door nieuwe technieken en innovaties een stuk betaalbaarder geworden dan voorheen en de consument hoeft voor een goed pak niet meer eindeloos te passen.’

Maatwerk als alternatief voor de traditionele confectie van dure topmerken: dat ziet ook Fokke de Jong (38). De oprichter en mede-eigenaar van Suitsupply vindt het helemaal niet zo gek dat ‘made to measure’ (zie ook ‘Wat voor maatwerk is het?’) in deze tijd groeit. ‘Traditioneel kochten herenmodezaken hun shirts en pakken grootschalig in met het risico op restvoorraad. Een formule waarbij de klant eerst de materialen kiest en vervolgens stuksgewijs de opdracht tot verdere productie geeft, scheelt dure vierkante meters in pakhuizen. En de restvoorraad hoeft niet gedumpt te worden, met alle gevolgen voor het merk van dien.’

Het klassieke zogeheten ‘bespoke’ maatwerk — waarbij de kleermaker een pak geheel vervaardigt op de bouw van de klant — is voor Suitsupply weliswaar een belangrijk onderdeel van wat De Jong de ‘maatwerkbeleving’ noemt, maar die expertise wordt niet in alle Suitsupply-winkels aangeboden. De meeste omzet boekt De Jong met het vermaken van de gangbare collectie. Dat gebeurt in de winkel door eigen kleermakers die prominent op een podium voorin de zaak zitten, terwijl de klant een kop koffie drinkt.

Een made to measure-pak van Suitsupply is er al vanaf € 349. Het bedrijf is relatief voordelig doordat het de tussenhandel overslaat en niet op de traditionele A-locaties zit, expliceert De Jong terwijl hij door zijn kantoor beent, negen hoog in het gebouw van internetbedrijf Lost Boys aan de Ring van Amsterdam. April vorig jaar werd het bewijs geleverd, vlak voor de opening van de Suitsupply-vestiging in New York. The Wall Street Journal liet twee experts zes pakken op kwaliteit testen. Blind: de kenners zagen geen merkkenmerken. Armani en Suitsupply deelden de eerste plaats in de test. Er bleek geen kwaliteitsverschil te zijn. De prijs scheelde wél: € 2000. ‘Een fijne binnenkomer in de States’, reageert De Jong.

Volgens De Jong staat Suitsupply voor non-establishment. ‘Wij leveren non-conformisme aan mannen die in een conformistische omgeving opereren: bankiers, consultants. Wie wil, kan heel ver gaan met de keuze uit stoffen, breedte van revers of een patroon in het binnenwerk van een jasje. De kern is dat het skelet, de bouw van een pak, kwalitatief in orde is.’ Suit­supply plakt de voering van jasjes dan ook niet, maar gebruikt natuurlijke materialen als paardenhaar en vooral canvas om het binnenwerk te verstevigen.

‘Volkomen maatwerk vergt veel van de verbeelding van de klant’, legt De Jong uit, ‘je voelt een stoffenstaaltje en moet dan ter plekke zeggen: doe mij daar maar een jasje van. Mijn klant wordt vooral hebberig van een rek vol modellen die wij al voor hem hebben ontdekt. Die maken we dan op details helemaal af.’ Zelf koopt De Jong af en toe puur maatwerk. ‘Dan word ik op zeventig punten opgemeten, kan ik alle stoffen zelf kiezen. Maar vaker loop ik weg in een knappe maat 50 van het rek. Op mijn postuur afgemaakt, dat wel.’ Suitsupply, dat nog maar tien jaar geleden heel non-conformistisch begon bij het wegrestaurant over de A4 bij Schiphol, biedt inmiddels werk aan vierhonderd man. De keten opent binnenkort een filiaal in Sjanghai. Brussel en Düsseldorf staan op de rol, ‘en Milaan, tussen mijn producenten in, het hol van de leeuw’.

Anders is de werkwijze van Bas Possen. Met zijn travelling tailors (Possen spreekt van ‘fashion consultants’), stoffen en pasmodellen trekt hij langs banken en verzekeraars om daar de medewerkers te voorzien van een bespoke maatpak. ‘We bedienen dagelijks tientallen klanten, vrouwen en mannen’, zegt Possen. De consultants komen ook bij klanten thuis en daarnaast is er nog een showroom aan de rand van Amsterdam. Hij ziet deze manier van verkopen als opmaat voor een compleet nieuwe relatie tussen producent en klant in de mode. ‘We zijn een app aan het ontwikkelen waarmee je op je smartphone of tablet een 3D-versie van jezelf ontwerpt, die je kunt kleden met talloze kledingstukken uit virtuele rekken. Je kunt ook zelf gaan ontwerpen, dat zie je al op sites van sneakerproducenten. Na een druk op de knop “bestellen” gaan bij alle schakels van de productieketen de bellen rinkelen. Na een dag of vijf heb je jouw hoogstpersoonlijke maatshirt of maatpak in huis.’

Een ander bedrijf van Possen is bezig met ‘mass customization in de kledingbranche’, het produceren van gepersonaliseerde producten voor dezelfde prijs als massagoederen. ‘Inclusief een koppeling aan social media, zodat je je vrienden kunt laten zien wat je hebt ontworpen. Kleding wordt meer dan ooit een personal statement. Ik heb maar één concurrent: de confectie. Daar wil ik een grote hap uit nemen. Mijn doelgroep bestaat uit iedereen die zijn goede geld uitgeeft aan in massa geproduceerde confectie.’

Suitsupply opent binnenkort een filiaal in Sjanghai. Brussel, Milaan en Düsseldorf staan op de rol.

De advertenties van Suitsupply zijn altijd opvallend; linksonder; kleurrijke combinatie van Suitsupply.

Wat kost het?
Possen hanteert vijf prijsniveaus voor maatpakken. De goedkoopste lijn is Exclusive met pakken vanaf €490 voor stoffen als merinowol, linnen en katoen.De duurste categorie Sartoriale omvat pakken van bijvoorbeeld kasjmier (prijzenvanaf € 890). Dit zijn prijzen voor particulieren; als Possen de pakken verkoopt via een bedrijf is korting mogelijk.

De made to measure pakken van Suitsupply zijn er vanaf € 349 voor bijvoorbeeld een wollen, linnen of wolmohair uitvoering. Voor de ‘bespoke’ pakken beginnen de prijzen bij € 449 voor ondermeer wolkasjmier en wol-zijde.
The man with style, is the man who can smile

Offline Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Ecstatical
« Reactie #4701 Gepost op: 13 februari 2012, 14:31:30 »
En bovenal leveren ze tegenwoordig ook mouwloze 'hoody' truien... gaat helemaal de goede kant op ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #4702 Gepost op: 13 februari 2012, 14:41:46 »
Suit Supply levert tegenwoordig bespoke begreep ik uit het FD ](*,)

Anders is de werkwijze van Bas Possen. Met zijn travelling tailors (Possen spreekt van ‘fashion consultants’), stoffen en pasmodellen trekt hij langs banken en verzekeraars om daar de medewerkers te voorzien van een bespoke maatpak.

Niet, daarvoor moet je bij Possen zijn. ;-)

Offline Clay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4703 Gepost op: 13 februari 2012, 14:43:19 »
Niet, daarvoor moet je bij Possen zijn. ;-)
De made to measure pakken van Suitsupply zijn er vanaf € 349 voor bijvoorbeeld een wollen, linnen of wolmohair uitvoering. Voor de ‘bespoke’ pakken beginnen de prijzen bij € 449 voor ondermeer wolkasjmier en wol-zijde.

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • Le coq non sportif
    • Bekijk profiel
« Reactie #4704 Gepost op: 13 februari 2012, 14:45:52 »
Ah, overheen gelezen. Toch prettig dat dat bij verschillende leveranciers kan voor dat geld,  tegenwoordig. :mrgreen:

Offline Avvocato

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4705 Gepost op: 13 februari 2012, 14:48:22 »
Sorry, belangrijk stukje vergeten:

Wat voor maatwerk is het?
Made to measure: de klant kiest een pak uit de vaste collectie op diens maat. Vervolgens wordt de klant in dat pak door een kleermaker opgemeten op punten als lengte van de broek, omvang van de taille en breedte van de schouders. Op deze punten wordt het pak aangepast; stof en model blijven hetzelfde. Italianen spreken van ‘sumisura’.

Bespoke: volledig opmaat gemaakt. De klant wordt opgemetenen zoekt een model en stof uit. Daarna gaat de kleermaker aan
het werk, hij tekent een patroon speciaal voor de klant.Tijdens het maken volgt nog een aantal passessies. Wordt ook wel
tailormade of ‘sartoriale’ genoemd.
The man with style, is the man who can smile

Offline Vosmans

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4706 Gepost op: 13 februari 2012, 15:33:38 »
Typisch gevalletje slecht onderzoek van de journalist en een slordige review van de communicatieafdeling van Suitsupply. Gebeurd helaas heel erg vaak bij dit soort artikelen. ](*,)

Offline nielstre

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4707 Gepost op: 13 februari 2012, 19:08:22 »
Ondertussen ook nog een officieel antwoord op mijn vraag, wou dit niet onthouden voor jullie:
Citaat
De kosten beginnen bij de 499.00 euro voor een twee delig pak in een super 110 stof van Vitale Barberis en kan oplopen tot een super 160 van Ariston en zit op de 999.00 euro

Daarnaast had ik ook de vraag gesteld waar de productie juist gedaan wordt:
Citaat
De doeken komen uit Italie waar ze tevens gesneden worden en wordt vervaardigt in China.

Offline Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
« Reactie #4708 Gepost op: 13 februari 2012, 20:11:58 »
Staat overigens ook gewoon in de jasjes, made in P.R.C.
//

Offline wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #4709 Gepost op: 13 februari 2012, 20:14:08 »
No. Free. Lunch.