Die kwalificatie zou ik ook best voor mijn rekening willen nemen. Ik denk dat een forum als dit, en uberhaupt deze door internet gedomineerde tijd met z'n webcams en phonecams en on line profiles waarmee we ons zelf aan Jan en Alleman tonen, buitengewoon narcistisch is. In dit verband is het grappig op te merken dat Men's Health tegenwoordig de best verkopende glossy is, waardoor voor het eerst in de geschiedenis mannenborsten populairder zijn dan vrouwenborsten.
Ik was/ben niet van plan om te laten aanleunen dat het schrijven van berichten op dit forum zou betekenen dat ik behept ben met een ziekelijke liefde voor mezelf. Dat sluit natuurlijk niet uit dat er wellicht narcisten zijn die berichten schrijven op dit forum. Ik denk dat er inderdaad een trend waarneembaar is die inhoudt dat het onderscheid tussen het private en het publieke domein vervaagt. Deels doe ik daar ook aan mee. Daarbij denk aan het zogenaamde 'Linkedin', omdat ik denk dat dat wel eens nuttig zou kunnen zijn. Ik pas echter voor het 'krabbelen van mijn Hyves-vrinden' om maar eens wat te noemen. Ik kon me wel vinden in de inhoud van de column
'Kersttoespraak' die Désanne van Brederode gisteren uitsprak in het programma Buitenhof.
Ik geloof je op je woord dat Men's Health tegenwoordig het best verkopende glossy is, maar ik geloof niet dat 'mannenborsten populairder zijn dan vrouwenborsten'. Ik denk dat er twee factoren zijn die ertoe leiden dat het blad buitengewoon succesvol is:
1. De opkomst van het internet dat -zoals je zelf al stelt- onze tijd domineert. Dit zorgt ervoor dat informatie gemakkelijk en gratis beschikbaar is. Ook informatie over vrouwenborsten.
2. De waarneembare trend om een bewust gezonde levensstijl na te streven. In het algemeen zorgt dat ervoor dat programma's over gezondheid bijzonder goed worden bekeken en ook dat tijdschriften/ artikelen die een dergelijke levensstijl propageren gretig aftrek vinden.
Groeten,
Don