Ik werd vorige week uitzonderlijk vriendelijk geholpen door de mensen van Both Schoenen Rotterdam (
http://www.bothschoenen.nl/) bij het passen van een nieuw paar schoenen. De eigenaar - denk ik, de vriendelijk man die altijd in de winkel aanwezig is - vertelde mij dat zij ook 'zelf schoenen verzoolde'. Na een beetje navragen kwam het er op neer dat hij een mannetje kende die dan alleen voor Both schoenen zo verzolen. Verzonken embouts zouden mogelijk zijn en hij vond dat het echt vakwerk was.
Mijn Alfred Sargent Handgrade's (de bruine) moesten nodig verzoold worden. Bij de neus van de schoen ging ik aardig richting het upper en de zool was al aardig dun geworden. Gisteren heb ik ze opgehaald: een halve zool kost 46,80 EUR en embouts 12,50 EUR. Het resultaat vind ik niet onaardig, maar ik heb mooier gezien. Op de foto's is een tweetal stikfouten niet te zien. Ook is op de foto's niet te zien dat de embouts verschillend zijn geplaatst.
Origineel
Na behandeling door Both Schoenen Rotterdam

Wat natuurlijk ook gelijk opvalt is het feit dat de hakken niet zijn gedaan. Dat had van mij ook wel gelijk mogen worden gedaan, hoewel het wellicht strikt gezien nog niet noodzakelijk is.
Mijn conclusie:
Ruim voldoende 7/10.