Ik zou hier nog op terugkomen, bij deze...
Dinsdag waren ze klaar, heb ze opgehaald bij de schoenmaker, hij liet me één schoen even zien en stopte de boel in de tas. Ik (met mijn domme hoofd) niet verder opgelet. Toen ik een half uur later thuiskwam viel mijn mond open. Dit is wat ik zag...

Ik had gelijmde naden teruggekregen, maar ik was en passant ook een deel van de zool bij één van de neuzen kwijt. Ik pissig terug (niet handig) en verhaal gaan halen. De schoenmaker in kwestie reageerde geïrriteerd, suggereerde dat ik de neus in dat half uurtje zelf had beschadigd (terwijl ik ze niet aan heb gehad) en pakte de schoenen en zei dat het morgen geregeld zou worden. Ik had mijn gevoel moeten volgen en de schoenen weer mee moeten nemen maar heb dat niet gedaan.
Enfin, volgende dag heeft mijn vriendin ze opgehaald (ik had echt geen tijd) en dit is het eindresultaat...

Allebei de neuzen hebben een nieuw stukje, de naden zijn opnieuw (en slordig) gelijmd, evenals het inferieure plastic op de hak wat vervangen had moeten worden. Ik kan nog kwaad worden vanwege het broddelwerk wat de schoenmaker heeft afgeleverd, maar nog meer zijn irritatie op mijn terugkeer om het goed geregeld te krijgen.
Het is de laatste keer dat ik daar ben geweest, dat is duidelijk. Overigens, het gaat op
Schoenmakerij Hermsen in Rotterdam, al bekend hier vanwege de discutabele embouts eerder in dit topic.
Overigens, ik ben normaal niet genegen op deze manier mijn ongenoegen kenbaar te maken, maar ik heb deze man meerdere kansen gegeven dit op een fatsoenlijke manier op te lossen. Als het dan zo loopt dan heeft hij het IMO aan zichzelf te danken.