Auteur Topic: Overhemden algemeen  (gelezen 114670 keer)

Offline Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Re: Overhemden algemeen
« Reactie #840 Gepost op: 09 september 2010, 22:41:17 »
Ah, joh. Prima hemden toch die C&A hemden? Uitstekende fit ook. En dat voor dat geld! Ik ben in ieder geval om. Geen MTM meer voor mij. :mrgreen:

Offline Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #841 Gepost op: 09 september 2010, 22:44:36 »
Dat is dan ook vooral aan Angelo Litrico te danken. Ongekend briljante designer.
Always have a better answer.

Offline Il Falco

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #842 Gepost op: 10 september 2010, 21:30:58 »
Het is eigenlijk toch ongelooflijk dat welke 'designer' dan ook zoiets op de markt brengt..

Je bovenbeen past nog in de mouw van dat 'shirt'..

Het is eigenlijk toch ook vreemd dat shirts zo ruim gesneden worden. het bespaart zelfs stof als ze het getailleerder en nauwer op de markt brengen... van een dergelijk shirt kun je er bij wijze van spreken twee uit halen..

Ook bij shirtmerken als 'Profuomo' valt me echter op dat de arm vaak gigantisch breed gesneden  is en er veel overtollige stof is.. Is het dan zo'n kunst om een nauwsluitende arm te maken?
'It is only shallow people who do not judge by appereances' (Oscar Wilde)

Offline floriss

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #843 Gepost op: 10 september 2010, 21:36:22 »
Maar om even terug te komen op mijn vraag, MTM SuitSupply en MTM Oger (RED) ontloopt elkaar dus niet zoveel...

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #844 Gepost op: 10 september 2010, 22:23:13 »
Het ligt puur aan degene die je maten neemt uiteindelijk. Alle grappen daargelaten ik zou dan voor suitsupply in rotterdam gaan bij marcel.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #845 Gepost op: 23 september 2010, 16:59:57 »
heb laatst een shirt van de firma Gherardi gekocht bij de kiloknaller in Haarlem. plooitjes op de mouw en haneppotsteek. Voor de prijs (3 voor 100) een zeer goede deal. Voor de 150 die het shirt normaal moet kosten, niet.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Offline HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #846 Gepost op: 23 september 2010, 21:17:26 »
heb laatst een shirt van de firma Gherardi gekocht bij de kiloknaller in Haarlem. plooitjes op de mouw en haneppotsteek. Voor de prijs (3 voor 100) een zeer goede deal. Voor de 150 die het shirt normaal moet kosten, niet.

Is dit de Oger Dump of Suit Supply ?

Offline Mikey Fuoco

• Gebruiker
  • nouveau pauvre
    • Bekijk profiel
« Reactie #847 Gepost op: 23 september 2010, 21:23:16 »
Geen plooitjes @ Suitsupply HGW. ;)
Her dress is up to waterline
Bitch is clearly borderline
Nose as white as Snow White's, in moonlight

Offline HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #848 Gepost op: 23 september 2010, 21:32:27 »

Vandaar mijn vraag. Ik neem aan dat dit dus de Oger dump is. Die hebben ook shirts 3 voor 100.

Offline DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #849 Gepost op: 23 september 2010, 22:15:28 »

Cristiani heeft wel plooitjes. Ik zal morgen even met een camera een foto maken.

Offline Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #850 Gepost op: 23 september 2010, 23:19:57 »
Vandaar mijn vraag. Ik neem aan dat dit dus de Oger dump is. Die hebben ook shirts 3 voor 100.

correct
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Offline carpe diem

• Gebruiker
  • I'm the bad guy?
    • Bekijk profiel
« Reactie #851 Gepost op: 24 september 2010, 08:10:18 »
gherardi is een mooi merk. Ik heb er ook een aantal waarvan er 2 al jaren meegaan. Blijven mooi. Alleen scherpe randjes van de knopen slijten eraf
When you buy the best, you only cry once.

Offline The Gent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #852 Gepost op: 24 september 2010, 08:39:56 »
Heb toevallig ook net een hemd van Alessandro Gherardi gekocht, bij Oxford in Antwerpen. Vind het een erg mooi hemd, met voor mij een perfecte pasvorm. Kon trouwens nog geen topic vinden over dit merk op het forum.

Ook een hemd van Ign. Joseph gekocht omdat ik de stof erg mooi vond, maar deze zat in vergelijking veel te ruim en wordt nu ingenomen aan beide zijkanten en bij de mouwen (zonder bijbetaling). Morgen ophalen  \:D/

Offline HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #853 Gepost op: 24 september 2010, 10:08:49 »
Heb toevallig ook net een hemd van Alessandro Gherardi gekocht, bij Oxford in Antwerpen. Vind het een erg mooi hemd, met voor mij een perfecte pasvorm. Kon trouwens nog geen topic vinden over dit merk op het forum.

Ook een hemd van Ign. Joseph gekocht omdat ik de stof erg mooi vond, maar deze zat in vergelijking veel te ruim en wordt nu ingenomen aan beide zijkanten en bij de mouwen (zonder bijbetaling). Morgen ophalen  \:D/

Leuke zaak, Oxford. Wil december misschien nog even naar antwerpen (het vrouwtje wil perse naar baby&co) en dan ga ik daar ook weer langs.

Hoeveel kleiner vallen de hemden dan Ign. Joseph ? Ik heb daar ook 3 hemden van die om het middel ietsje te groot zijn.  

Edit :

Is het alleen een kwestie van tailleren of zit hij ook op borst etc te ruim.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2010, 10:15:10 door HGW »

Offline The Gent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #854 Gepost op: 24 september 2010, 10:43:11 »
Er zit best nog een flink verschil in, Gherardi is over het geheel een stuk slanker. Nadat ik de best passende maat had gevonden (begonnen bij 42 geeindigd bij 40) van de Ign. Joseph, zat deze vooral nog ruim bij de taille en waren de mouwen wat te ruim. Borst zat niet te ruim, maar daar heb ik nooit zo'n last van.
Ze verkopen ook nog Rossi, maar dat merk heb ik verder niet gepast (kende het ook niet).

Offline Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #855 Gepost op: 09 november 2010, 17:49:51 »
Recentelijk wat Brooks brother-shirts besteld. Voor een RTW-shirt, (formal shirts, extra slim) vallen de shirts behoorlijk slank, ook de armen. Voor de oplettende kijker: ik heb van het shirt hier op de foto het borstzakje eraf gehaald.

Offline carpe diem

• Gebruiker
  • I'm the bad guy?
    • Bekijk profiel
« Reactie #856 Gepost op: 09 november 2010, 18:51:44 »
Die shirts zien er altijd mooi uit, ook irl. Ik heb te lange armen, anders had ik er ook al wel eens wat van gekocht.
When you buy the best, you only cry once.

Offline anthony

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #857 Gepost op: 09 november 2010, 19:49:47 »
Recentelijk wat Brooks brother-shirts besteld. Voor een RTW-shirt, (formal shirts, extra slim) vallen de shirts behoorlijk slank, ook de armen. Voor de oplettende kijker: ik heb van het shirt hier op de foto het borstzakje eraf gehaald.
Ik ben dus niet de enige die borstzakjes van shirts afhaalt.

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #858 Gepost op: 09 november 2010, 19:54:23 »
Daar kun je volgens dat boekje pak op zak ergens in Londen bij inlevering een gratis shirt mee krijgen ;)
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline anthony

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #859 Gepost op: 09 november 2010, 19:59:49 »
Daar kun je volgens dat boekje pak op zak ergens in Londen bij inlevering een gratis shirt mee krijgen ;)
Een gratis shirt, altijd interessant.

Offline The Gent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #860 Gepost op: 10 november 2010, 13:12:01 »
Ik ben dus niet de enige die borstzakjes van shirts afhaalt.

:) Nee, heb ook wel eens wat borstzakjes verwijderd van een Hilfiger en een Gentiliuomo shirt. De 'betere' merken heb meestal sowieso geen borstzakje merk ik.

Offline Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #861 Gepost op: 10 november 2010, 13:15:30 »
Ik heb op een button down van Mazzarelli(RTW) een borstzakje.
"It is ok for me to have everything I want"

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #862 Gepost op: 10 november 2010, 13:18:20 »
Weet je wat het is als zo'n shirt een borstzakje heeft is het vast ook niet bedoeld om het formeel te dragen dus lekker laten zitten en anders gewoon voor een ander shirt zoeken.

Offline The Gent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #863 Gepost op: 10 november 2010, 13:19:59 »
Gelukkig had ik 'meestal' geschreven :wink:

Offline anthony

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #864 Gepost op: 10 november 2010, 13:24:58 »
Ik haal ook niet het borstzakje van ieder shirt.
Ik heb laatst in Duitsland 3 witte shirts gekocht (tabcolar/dubbele manchet) en daar heb ik de borszakjes van verwijderd. Op deze formele shirts vond ik de zakjes misstaan.

Offline Jimmy The Saint

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #865 Gepost op: 29 december 2010, 10:02:14 »
Dat doe je ook zelf dat verwijderen van de borstzak? Persoonlijk ben ik altijd als de dood dat ik mijn overhemd ermee ruineer, misschien ook omdat ik er niet altijd even handig mee ben: kleding bewerken.

Angelo Littrico hier eerder op de pagina, geweldige humor. Al moet ik wel zeggen dat niet elke grote kledingzaak zo erg is. Ik heb bijvoorbeeld een prachtoverhemd van de WE, wit (zonder borstzak) met een zeer mooie fit. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de Italiaanse merken, Corneliani heeft naar mijn mening mooie overhemden.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2010, 10:04:16 door Jimmy The Saint »

Offline anthony

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #866 Gepost op: 29 december 2010, 14:50:26 »
Ik verwijder de borstzakjes altijd zelf. Het is tot nu toe altijd goed gegaan.
Ik neem er altijd wel de tijd voor. Ik denk dat als je het te gehaast doet de kans dat het mis gaat groot is.

Offline Meloen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #867 Gepost op: 29 december 2010, 19:26:23 »
Las laatst hier ergens een positief bericht gelezen over shirtbyhand.nl.
Na een bezoekje aan hun website besloten de gok te wagen en een aantal van hun stoffen te bekijken. Vandaag kwam het (gratis) boekje per post, keurig binnen de beloofde 3 dagen.

Ziet er op het eerste gezicht wel goed uit, denk dat ik maar eens een afspraak ga maken om mijn maten te laten nemen  :)

Snel gemaakt fotootje:

Meloen

Offline Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #868 Gepost op: 29 december 2010, 19:34:07 »
Hmm ik dacht de boventoon van de reacties negatief was.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Offline Meloen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #869 Gepost op: 29 december 2010, 19:38:57 »
Niet de reacties die ik gelezen heb (ook elders op internet) in ieder geval. En aangezien ik tot nu toe RTW draag en dus nog weinig gewend ben, durf ik dit best te proberen  :)
Meloen