Auteur Topic: Overhemden algemeen  (gelezen 123816 keer)

Offline Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Overhemden algemeen
« Reactie #990 Gepost op: 14 juli 2011, 16:07:56 »
Heeft Pauw ook barba in maat 37???? Ik denk zelf dat ze als kleinste 38 hebben, correct me if I'm wrong!

Als ik jou was zou ik gewoon even bellen met ze
Simplicity is the ultimate form of sophistication

Offline outlandos

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #991 Gepost op: 24 juli 2011, 17:45:51 »
Ik ben opzoek naar een nieuw (wit) overhemd.

Bijna twee jaar terug heb ik een shirt van Daniele Alessandrini gekocht. D.A. heeft twee verschillende soorten lijnen die qua prijs en kwaliteit enorm van elkaar verschillen. Destijds heb ik een overhemd uit het dure assortiment gekocht en deze zit nog steeds perfect, enkel wordt de kleur na elke wasbeurt steeds iets minder wit en nu is het dan ook tijd voor een nieuw overhemd.

Wat ik zo fijn vind aan het overhemd is dat de stof enorm lekker aanvoelt; het is dun maar tegelijkertijd erg sterk en zacht, ook is de fit behoorlijk smal (slim), iets dat met mijn bouw een absolute must is. Ook lijkt het een beetje op een mode-shirt maar dan met een klassieke touch, voor een student als ik een prima combinatie!

Nu heb ik voorheen enkel de bekende merken zoals Diesel gedragen, maar daar wil ik nu niet meer naar terug!

Ik hoop dat jullie mij een stapje op weg kunnen helpen! Welke merken zouden voor mij in aanmerking komen bijvoorbeeld?

Mijn budget is 200-300 Euro, het shirt zal voornamelijk onder zwarte jeans gedragen worden (dit is hier zeker zoiets als vloeken in de kerk?) en zal dus niet vaak onder een pak gedragen worden. Mijn voorkeur gaat uit naar een goede kwaliteit stof, boven dat alles met de hand gemaakt moet zijn; ik heb er absoluut geen moeite mee als machines een (groot) gedeelte van het werk hebben gedaan, zolang ik maar niet inlever op kwaliteit. Lorenzini is hier een goed voorbeeld van, enkel zijn hun overhemden (welke in tot nu toe gezien heb) niet slank genoeg.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

« Laatst bewerkt op: 24 juli 2011, 17:50:45 door outlandos »

Offline Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #992 Gepost op: 24 juli 2011, 17:51:17 »
Hoe draag je een shirt onder jeans?

Offline outlandos

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #993 Gepost op: 24 juli 2011, 17:54:27 »
Hoe draag je een shirt onder jeans?

Vrijwel altijd in mijn broek, met zo nu en dan een das.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2011, 17:56:10 door outlandos »

Online treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #994 Gepost op: 24 juli 2011, 17:56:42 »
Ik ben opzoek naar een nieuw (wit) overhemd.

Bijna twee jaar terug heb ik een shirt van Daniele Alessandrini gekocht. D.A. heeft twee verschillende soorten lijnen die qua prijs en kwaliteit enorm van elkaar verschillen. Destijds heb ik een overhemd uit het dure assortiment gekocht en deze zit nog steeds perfect, enkel wordt de kleur na elke wasbeurt steeds iets minder wit en nu is het dan ook tijd voor een nieuw overhemd.

Wat ik zo fijn vind aan het overhemd is dat de stof enorm lekker aanvoelt; het is dun maar tegelijkertijd erg sterk en zacht, ook is de fit behoorlijk smal (slim), iets dat met mijn bouw een absolute must is. Ook lijkt het een beetje op een mode-shirt maar dan met een klassieke touch, voor een student als ik een prima combinatie!

Nu heb ik voorheen enkel de bekende merken zoals Diesel gedragen, maar daar wil ik nu niet meer naar terug!

Ik hoop dat jullie mij een stapje op weg kunnen helpen! Welke merken zouden voor mij in aanmerking komen bijvoorbeeld?

Mijn budget is 200-300 Euro, het shirt zal voornamelijk onder zwarte jeans gedragen worden (dit is hier zeker zoiets als vloeken in de kerk?) en zal dus niet vaak onder een pak gedragen worden. Mijn voorkeur gaat uit naar een goede kwaliteit stof, boven dat alles met de hand gemaakt moet zijn; ik heb er absoluut geen moeite mee als machines een (groot) gedeelte van het werk hebben gedaan, zolang ik maar niet inlever op kwaliteit. Lorenzini is hier een goed voorbeeld van, enkel zijn hun overhemden (welke in tot nu toe gezien heb) niet slank genoeg.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Ik zou voor Isaia gaan. Heerlijk slank, fijne stoffen en prima kwaliteit. 198 euro per shirt.

Offline oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
« Reactie #995 Gepost op: 24 juli 2011, 17:57:57 »
euhm, de hele dag iemand op handen dragen? Of ondersteboven door het leven gaan? Of  een variatie op Criss Cross?

Maar lees ik ook een budget van 200-300 euro voor een shirt en dan geen keuze weten te maken?

Ik bedoel, lees alleen dit topic eens goed door......

En ik spreek alleen mijn verbazing uit, al komt het misschien lulliger over dan bedoeld, sorry daar voor.
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Offline outlandos

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #996 Gepost op: 24 juli 2011, 18:02:57 »
euhm, de hele dag iemand op handen dragen? Of ondersteboven door het leven gaan? Of  een variatie op Criss Cross?

Maar lees ik ook een budget van 200-300 euro voor een shirt en dan geen keuze weten te maken?

Ik bedoel, lees alleen dit topic eens goed door......

En ik spreek alleen mijn verbazing uit, al komt het misschien lulliger over dan bedoeld, sorry daar voor.

Het heeft niet zozeer te maken met geen keuze kunnen maken, eerder dat ik ten opzichte van alle hier genoemde merken een leek ben en met mijn specifieke wensen hier hoop advies in te kunnen winnen. Niet zo heel vreemd toch?

Offline oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
« Reactie #997 Gepost op: 24 juli 2011, 19:04:47 »
twee lijnen, dure assortiment, lekker aanvoelen, slim fit. Naar mijn idee persoonlijke punten. Ik denk dat je bij winkels als Oger (of loop het forum eens door) je ervaring moet gaan beproeven.
Informatie vragen is natuurlijk prima, daar is helemaal niks mis mee, maar met een budget van 200-300 euro in een adem een shirt van Diesel noemen snap ik niet goed. Liever had ik daar gelezen dat je een Finamore (o.i.d.) had geprobeerd.

Ik draag graag Eton zit me goed, nadat ik meerdere merken heb geprobeerd allen gebaseerd op de ervaringen van mede-forumleden. Ik heb ook mtm geprobeerd bij, en vond dat eigenlijk alleen maar leuk. Mijn budget voor een shirt? 150 euro max, al wil ik graag nog eens een Barba.

Overigens is het laten aanmeten van een shirt tegenwoordig in veel herenmodewinkels ook mogelijk.

Welkom trouwens op dit naar mijn bescheiden mening fijn forum, ik heb er veel van opgestoken. En dat meen ik beide oprecht!

"Style is not fashion, it's something we have inside"

Offline outlandos

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #998 Gepost op: 24 juli 2011, 19:22:53 »
twee lijnen, dure assortiment, lekker aanvoelen, slim fit. Naar mijn idee persoonlijke punten. Ik denk dat je bij winkels als Oger (of loop het forum eens door) je ervaring moet gaan beproeven.
Informatie vragen is natuurlijk prima, daar is helemaal niks mis mee, maar met een budget van 200-300 euro in een adem een shirt van Diesel noemen snap ik niet goed. Liever had ik daar gelezen dat je een Finamore (o.i.d.) had geprobeerd.

Ik draag graag Eton zit me goed, nadat ik meerdere merken heb geprobeerd allen gebaseerd op de ervaringen van mede-forumleden. Ik heb ook mtm geprobeerd bij, en vond dat eigenlijk alleen maar leuk. Mijn budget voor een shirt? 150 euro max, al wil ik graag nog eens een Barba.

Overigens is het laten aanmeten van een shirt tegenwoordig in veel herenmodewinkels ook mogelijk.

Welkom trouwens op dit naar mijn bescheiden mening fijn forum, ik heb er veel van opgestoken. En dat meen ik beide oprecht!

Beginnen we niet allemaal rond ons 18e met overhemden van merken zoals Diesel?

Ik ga binnenkort naar Oger, zijn er nog verschillen tussen de winkel in Den Haag en die in Rotterdam?  Den Haag is dichter bij, maar als het assortiment in Rotterdam groter is dan rij ik zonder problemen een half uur langer.

Hoe dan ook, het zou fijn zijn als ik voor ik daar binnenloop al enig idee heb welke merken voor mij geschikt zouden kunnen zijn, nu heb ik er dus al eentje (Isaia Napoli).

En bedankt voor het welkom!  :)
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2011, 19:24:43 door outlandos »

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #999 Gepost op: 25 juli 2011, 11:41:47 »
Is het hemd eigenlijk alleen qua pasvorm naar wens of heeft het ook bepaalde andere naden of andere dingen dan een "normaal" overhemd? Je zegt namelijk dat het enigszins modisch is.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline outlandos

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1000 Gepost op: 25 juli 2011, 14:21:24 »
Is het hemd eigenlijk alleen qua pasvorm naar wens of heeft het ook bepaalde andere naden of andere dingen dan een "normaal" overhemd? Je zegt namelijk dat het enigszins modisch is.

Nou hij is behoorlijk getailleerd, maar ik weet niet of dat per se modisch is. Hij zit nu in de was maar ik zal later nog even een foto plaatsen. Ik ga morgen of donderdag naar Oger in Amsterdam, hebben jullie nog tips voor ik daar naar toe ga?

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1001 Gepost op: 25 juli 2011, 14:39:22 »
Weet niet of je er al eens eerder geweest bent. Laat je in ieder geval niet gek maken door de verkopers daar. Zelf vind ik altijd dat je erg gekeurd wordt zodra je er een voet binnen zet. Wees sterk en laat je niks verkopen dat niet geheel naar je wens is.
It's not whether you win or lose, it's how you play the game.

Offline marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1002 Gepost op: 25 juli 2011, 14:45:38 »
Klinkt wel heel spannend. : )

Offline Sergio

• Global Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
« Reactie #1003 Gepost op: 25 juli 2011, 14:50:16 »
Nou hij is behoorlijk getailleerd, maar ik weet niet of dat per se modisch is. Hij zit nu in de was maar ik zal later nog even een foto plaatsen. Ik ga morgen of donderdag naar Oger in Amsterdam, hebben jullie nog tips voor ik daar naar toe ga?

Getailleerd hoeft niet probleem niet te zijn, dacht meer aan opvallende kenmerken. Maar we wachten de foto's wel af. Succes morgen!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Offline Pat

• Gebruiker
  • Don't touch the watch!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1004 Gepost op: 25 juli 2011, 14:50:51 »

Dat is het ook! Ik kom er om die reden echt zelden, zelfde voor de Corneliani winkel in de PC. Daar zou je evt ook nog kunnen kijken. Of bij EZ even verderop het rijtje. Of bij Pauw, Van Baerlestraat 88-90.

« Laatst bewerkt op: 25 juli 2011, 14:54:46 door Pat »
It's not whether you win or lose, it's how you play the game.

Offline Bill Splates

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1005 Gepost op: 25 juli 2011, 16:12:02 »
Dat is het ook! Ik kom er om die reden echt zelden, zelfde voor de Corneliani winkel in de PC. Daar zou je evt ook nog kunnen kijken. Of bij EZ even verderop het rijtje. Of bij Pauw, Van Baerlestraat 88-90.

Eerst even op de stip staan bij de Oger x-factor sjuurie.

Is voornamelijk in A'dam neem ik aan?

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1006 Gepost op: 25 juli 2011, 16:21:40 »

Is het ook, ik durf nooit alleen daarom neem ik mijn entourage mee als ik daar naar binnen stap.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline outlandos

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1007 Gepost op: 25 juli 2011, 16:23:12 »
Weet niet of je er al eens eerder geweest bent. Laat je in ieder geval niet gek maken door de verkopers daar. Zelf vind ik altijd dat je erg gekeurd wordt zodra je er een voet binnen zet. Wees sterk en laat je niks verkopen dat niet geheel naar je wens is.

Haha bedankt voor je advies! Ik laat me sowieso niet iets verkopen als ik er niet 100% tevreden over ben, in ieder geval zeker geen overhemd van 200+ Euro.

Getailleerd hoeft niet probleem niet te zijn, dacht meer aan opvallende kenmerken. Maar we wachten de foto's wel af. Succes morgen!

De kraag en mouwen zijn apart afgewerkt, maar dat is niet de reden waarom ik het zo'n fijn overhemd vind, het is meer de feeling (beetje lastig uit te leggen..) Ik heb onlangs een overhemd van JOOP! geprobeerd en ondanks de fit goed was vond ik de stof te zwaar, je had echt duidelijk door dat je een overhemd aan had, terwijl ik dat bij mijn D.A. overhemd niet heb, die zit en voelt perfect.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2011, 16:24:47 door outlandos »

Offline marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1008 Gepost op: 25 juli 2011, 16:25:52 »
Ik zou voor een Fay button down gaan bij Oger. Slank en vlot genoeg voor op jeans.

Is het ook, ik durf nooit alleen daarom neem ik mijn entourage mee als ik daar naar binnen stap.

Ik ben er zaterdag nog gewoon naar binnen gelopen. Niets gebeurd, heb denk ik geluk gehad.

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1009 Gepost op: 25 juli 2011, 16:36:20 »
Ik ben er zaterdag nog gewoon naar binnen gelopen. Niets gebeurd, heb denk ik geluk gehad.

Mazzelpik
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Offline outlandos

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1010 Gepost op: 25 juli 2011, 16:38:32 »
Ik zou voor een Fay button down gaan bij Oger. Slank en vlot genoeg voor op jeans.

Bedoel je deze (plaatje van Fay's officiele site):

Weet je ook wat ze kosten?

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1011 Gepost op: 25 juli 2011, 16:44:22 »
Nu zonder geinen, ik zou bijna denken dat Marcos een typfoutje maakte en Fray button downs bedoelde. Zijn vergelijkbaar met die casuals van Finamore met button down. Die vallen ook goed slank met mooie stofjes. Wel machinale steken maar iets goedkoper dan Fray.

Offline marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1012 Gepost op: 25 juli 2011, 16:50:07 »
Sorry, Fray inderdaad.

Offline outlandos

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1013 Gepost op: 25 juli 2011, 16:59:58 »
Nu zonder geinen, ik zou bijna denken dat Marcos een typfoutje maakte en Fray button downs bedoelde. Zijn vergelijkbaar met die casuals van Finamore met button down. Die vallen ook goed slank met mooie stofjes. Wel machinale steken maar iets goedkoper dan Fray.

Aha dit merk dus:

http://www.frayitaly.com/gallery1/index.htm

maar deze zijn vast wat duurder dan 200? Je hebt zoveel merken voor een leek is dat echt overweldegend  8-[

Offline marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1014 Gepost op: 25 juli 2011, 17:05:43 »
Ik heb er een paar die waren onder in de 200 maar ook een paar die richting 400 gingen. Maar voor op jeans zijn dit wat mij betreft de fijnste hemden, mooie boord, slank en mooie mouwen. Heb er zaterdag niet naar gekeken maar afgelopen jaren hadden ze bij Oger mooie vlotte stoffen waardoor het niet lijkt dat je je jasje vergeten bent aan te trekken.

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1015 Gepost op: 25 juli 2011, 17:06:23 »
Aha dit merk dus:

http://www.frayitaly.com/gallery1/index.htm

maar deze zijn vast wat duurder dan 200? Je hebt zoveel merken voor een leek is dat echt overweldegend  8-[

Je zou zomaar met succes iets kunnen vinden in de sale natuurlijk.

Offline outlandos

• Nieuwe gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1016 Gepost op: 25 juli 2011, 17:09:03 »
Ik heb er een paar die waren onder in de 200 maar ook een paar die richting 400 gingen. Maar voor op jeans zijn dit wat mij betreft de fijnste hemden, mooie boord, slank en mooie mouwen. Heb er zaterdag niet naar gekeken maar afgelopen jaren hadden ze bij Oger mooie vlotte stoffen waardoor het niet lijkt dat je je jasje vergeten bent aan te trekken.

Top dan neem ik dit merk ook mee als ik naar Oger ga, en 400 is wel heel veel maar ik koop zelden nieuwe kleding dus als je het doet doe het dan ook goed  :P

Je zou zomaar met succes iets kunnen vinden in de sale natuurlijk.

Sale bij Oger of sale elsewhere?

Offline Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1017 Gepost op: 25 juli 2011, 18:20:17 »
Misschien lag het aan je kleding. Meestal ga ik daar in de negeer-modus heen, dat kan behoorlijk schelen.

Offline giuliano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1018 Gepost op: 25 juli 2011, 20:22:57 »
Misschien vloeken in de kerk, maar Hugo Boss heeft ook mooie slim-fit shirts met cotton stretch, dat scheelt aanzienlijk met de prijzen voor Fay.

En als je dan toch meer wilt uitgeven dan kan ik je Maffeis inderdaad van harte aanbevelen.
Veel succes met je zoektocht!

Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Offline bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
« Reactie #1019 Gepost op: 25 juli 2011, 20:29:43 »

En als je dan toch meer wilt uitgeven dan kan ik je Maffeis inderdaad van harte aanbevelen.
Veel succes met je zoektocht!

Heb ik wat shirts van en ik kan je zeggen dat je dan beter Fray kan nemen. Handwerk in Maffeis is slordig en pasvorm niet echt slank. Wel mooie knopen en patroontjes op de stof.